پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۶
حمله موشکی یمن به امارات + جزییات

یمنی ها چرا به نیروگاه های اتمی امارات حمله موشکی کردند؟

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 570270
این اقدام نظامی ارتش یمن در شرایطی انجام شد که روز گذشته درگیری‌هایی بین نیروهای جنبش انصارالله و رئیس جمهوری مخلوع یمن، علی عبدالله صالح، رخ داد، درگیری‌هایی که در پی اقدامات تحریک‌آمیز صالح علیه جنبش انصارالله که به بی‌ثباتی اوضاع انجامید، شکل گرفت.
یمنی ها چرا به نیروگاه های اتمی امارات حمله موشکی کردند؟
گروه بین الملل جهان نيوز: نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه المسیره، نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

در همین راستا، «عزیر راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که «شلیک موشک به‌سوی نیروگاه‌های ابوظبی حاوی پیامی سیاسی و نظامی است»، وی همچنین تصریح کرد که «موشک به هدف خود»‌ اصابت کرده است.

وی افزود، «موشک (کروز) تولید یمن است و ما توانایی تولید چنین موشک‌هایی را داریم»، وی همچنین اعلام کرد که برد این موشک 1600 کیلومتر است.

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که اقدامات (نظامی)‌ آن‌ها «مشروع و قانونی است زیرا در چارچوب دفاع از خود در برابر یورش مستمر علیه وطن‌مان است».

این اقدام نظامی ارتش یمن در شرایطی انجام شد که روز گذشته درگیری‌هایی بین نیروهای جنبش انصارالله و رئیس جمهوری مخلوع یمن، علی عبدالله صالح، رخ داد، درگیری‌هایی که در پی اقدامات تحریک‌آمیز صالح علیه جنبش انصارالله که به بی‌ثباتی اوضاع انجامید، شکل گرفت.

جنبش انصارالله یمن پیشتر نسبت به گسترش دامنه جنگ و فشار علیه ملت یمن و دخالت‌های امارات در این جنگ شدیداً هشدار داده بود.(1)
 

*یمنی ها چرا به نیروگاه های اتمی امارات حمله موشکی کردند؟

عضو شورای عالی سیاسی یمن موشک شلیک شده به ابوظبی را پاسخ ارتش این کشور به تلاش‌های امارات برای از بین بردن جبهه داخلی یمن دانست.

«ضیف الله الشامی» عضو شورای عالی سیاسی و همچنین عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که موشکی که امروز به تاسیسات اتمی ابوظبی شلیک شده است، پاسخ به تلاش امارات برای ایجاد فتنه و هدف قرار دادن جبهه داخلی یمن است.

الشامی در گفت‎و‎گو با شبکه العالم گفت: ما اعلام کرده بودیم که نیروهای یمنی موشک‎هایی در اختیار دارند که با آنها می توانند همه پایتخت‎های کشورهای متخاصم را هدف قرار دادند.

وی گفت: موشکی که به سمت ابوظبی شلیک شده است، نشان می دهد که تهدیدات و فشارهای دشمن علیه ملت یمن بی فایده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که شلیک موشک بالدار کروز به این معناست که ما می‎دانیم چه کسانی در صنعاء توطئه کرده‏‌اند. گفتنی است، نیروهای یمنی برای اولین بار از موشک بالدار از نوع کروز که ۱۲۰۰ کیلومتر طی کرده است، استفاده کردند.(2)
 

 
یک منبع مطلع از اتفاقات یمن فاش کرد که «طی دو هفته گذشته تماس‌های فشرده‌ای میان علی عبدالله صالح و ائتلاف عربی به رهبری عربستان بوده تا طرحی جدید برای به قدرت رسیدن فرزند علی‌عبدالله صالح در یمن تکمیل و آماده شود».

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای « رای الیم» به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت: علت کودتای صالح علیه حوثی‌ها و دم زدن علنی او از عربستان، برنامه‌ای است که پشت پرده در ابوظبی در جریان است و هدفش بازگرداندن خانواده صالح به صحنه یمن است زیرا که عربستان با این مسئله موافقت کرده چون در عرصه نظامی یمن ناکام مانده و در عرصه سیاسی در پی تمام کردن نبرد است.

رأی الیوم نوشت: منابع ما می‌گوید صحنه یمن در ساعت‌های گذشته بشدت به این مسئله واکنش نشان داده و عربستان نیز اقدامات امنیتی فشرده‌ای در جبهه‌های مختلف با یمن در منطقه عسیر در دستور کار قرار داده و یک چشمش به مصالحه‌ای است که امارات با حزب المؤتمر به ریاست صالح در دستور کار قرار داده است.

رأی الیوم نوشت: گزارش‌های غربی که ما از آن اطلاع پیدا کردیم، این راهی را که عربستان و امارات برای یکسره کردن کار در یمن انتخاب کرده‌اند، دشوار و پیچیده خوانده و گفته که مملوء از خطر است چرا که ایران نمی‌تواند اجازه شکست حوثی‌ها در یمن را بدهد و صالح هم نمی‌تواند وضعیت نظامی را بسرعت و قاطعانه به سود خود خاتمه دهد؛ البته اگر درگیری فراگیری حاصل شود.

رأی الیوم نوشت: وضعیت در جنوب عربستان در یک ماه گذشته بخصوص با وجود تهدیدهای امنیتی مستقیم و ترس از شلیک موشک‌های بیشتر [از یمن] به عربستان، [برای ریاض] بسیار سخت بوده است. 

در همین خصوص به نظر می‌رسد علی عبدالله صالح پیام‌های مثبتی برای ائتلاف سعودی فرستاده تا برخی نقاطی را که تحت کنترل دارد به سود نیروهای ائتلاف خالی کند تا بدین صورت «فتح‌های جدیدی» [به عنوان موفقیت‌هایی میدانی] برای ائتلاف محسوب شود. 

همزمان با این اتفاقات، مقامات جنبش انصارالله و دولت در صنعاء اعلام کرده‌اند که وضعیت تحت کنترل است. وزارت کشور نیز صبح یکشنبه از محاصره «بقایای شبه‌نظامیان خائنان در نقاطی در صنعاء» خبر داد. (3)

پی نوشت:
1)https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/09/12/1591008
2)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960912000963
3)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960912000498
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
منظور از یمن همان کیهان خودمونه!!!
M.sh
Iran, Islamic Republic of
به شما منفی دادم چون متوجه نشدم که به تمسخر گفتید یا کنایه به افرادی که کیهان رو توقیف کردندبه خاطر انتقام !
عمار
Iran, Islamic Republic of
موشک بعدی این مظلوم ترین ملن فعلی دنیا هدفش باید کاخ ظلم وستم یزیدیان سعودی وابوظبی باشد.
یدالله مع المظلوم
Iran, Islamic Republic of
ان‌شاءالله موشکی هم به این منفی‌زن‌ها بزنند تا برود...
Iran, Islamic Republic of
عمار جان نظرت کاملا درسته هزارتا مثبت داری اما نظرات کاربران عرب کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رو هم بخون که میگن موشکهای ایران داره ابوظبی و ریاض رو میزنه و ما هم باید شهرهای ایران و موشکباران کنیم اگرچه سپاه بارها ما اعلام کرد که به یمن موشک ندادیم و اینا موشکهای خود یمنیهاست که بازسازی شد (صحبتهای فرمانده سپاه) اما عربستان و آمریکا همین و بهانه جدید ایجاد مشکل برای موشکهای ما کردن موشک هم چیزی نیست که بخواد تعطیل بشه یعنی اصلا ما تو جایی از دنیا هستیم که فقط یه قلم خرید تسلیحاتی کشورهای عربی که خودشون سنی معتدل میدونن(امارات و عربستان و بحرین و ...) چند میلیارد دلار اونم در شرتیطی که به ما حتی یک موشک هم نمیفروشن و موشک بومی و ارتقاش حق طبیعی ایرانه .
Iran, Islamic Republic of
اون کاربران احمق باید به حکام خودشون ایراد بگیرند که به یمن تجاوز کرده و هزاران بیگناه را کشته اند و این شهروندان نا مسلمان که خون برادران مسلمانشان برایشان اهمیت ندارد و فقط جون خودشون مهمه باید خفه خون بگیرن و اگه ایران هم کمک کنه که باید کمک کنه داره از مظلوم دفاع میکنه
Canada
خب نظر اون کاربرها با شما متفاوت هست.
فحش دادن به نظر متفاوت خیلی کار جالبی نیست.
Iran, Islamic Republic of
یک عده در ایران ناراحت میشن وقتی انصاراله موشک میزنه چون خودشون وروزنامه های زنجیره ای انها مزدور عربستان هستن چه بخواهید چه نخواهید عربستان ومزدورانشان بزودی به درک واصل میشون
Iran, Islamic Republic of
حق پیروز است و ظالم پست و شکست خورده خیلی زود و در همه جا
Iran, Islamic Republic of
اقتدار یعنی این ! نمی شود عربستان هرروز بیاد مردم یمن را به خاک وخون بکشد ویمنی ها یه سیلی نزنند!!دمشون گرم .
Iran, Islamic Republic of
این موشک به امارات نخورد
به قلب اصلاحات خورد
Iran, Islamic Republic of
امارات اگه اصابت موشک رو تکذیب نکنه تمام سرمایه گذاران از امارات فرار می کنند و ارزش پول ملی امارات کاهش پیدا می کنه ولی تنها شانس امارات و عربستان این هست که خیانتکار داخلی ندارند اگه این قضیه برای ایران اتفاق می افتاد سرسپردگان با تبلیغات مسموم مثل فتنه اقتصادی سال 1391 کمر پول ملی را می شکستند ؟؟؟؟مرگ بر فتنه گران وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته متاسفانه ما خیانتکار و وطن فروش تو مملکت زیاد داریم.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه ها ی اونوری ببخشید اصلاحات اشاره ای به شلیک به امارات نکردند
Iran, Islamic Republic of
قلب بن سلمان هدف بعدی
Iran, Islamic Republic of
به سلامتي كه يمن اينكارو كرد خوب چيكار كنيم ؟ الان مشكل بدبختي هاي ايران حل شد؟
بابا يه حرف بزنيد خودتون هم باورتون شه ... يمن آب نداره بخوره و از بدختي به آدم خواري مي افتن احتمالا به زودي بعد موشك كلاس كروز هدايت شونده شليك ميكنه؟؟
شما مردم رو چي فرض كرديد؟