جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

«ارزش ها نیازی به متولی ندارند»، نامعقول است

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 570252
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پیرامون حواشی ۱۶ آذر و حضور رئیس جمهور در دانشگاه زاهدان نامه‌ای به ایشان نوشت.
«ارزش ها نیازی به متولی ندارند»، نامعقول است
به گزارش جهان نيوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پیرامون حواشی ۱۶ آذر و حضور رئیس جمهور در دانشگاه زاهدان نامه‌ای به ایشان نوشت.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 
جناب آقای دکتر روحانی 
سلام علیکم
ضمن عرض تبریک ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت خاتم النبیین(ص) و آرزوی فراگیر شدن فرهنگ نبوی در سراسر کشور، پیرو حضور جنابتان در مراسم روز دانشجوی دانشگاه زاهدان، یادآوری و بررسی چند نکته ضروری به نظر میرسد. 
 
۱-در سال آغازین دولت دوم حضرتعالی قرار داریم و در طول این مدت شاهد بوده ایم حضرتعالی هیچگاه خود را مسئول نا به سامانی یا ناکارآمدی های موجود در بخش های مختلف کشور ندانسته و همواره از عدم تحقق مسائلی گلایه کرده اید که خودتان و مجموعه دولت عهده دار رفع نواقص آن مسائل بوده اند.این مورد در حوزه آموزش عالی و اداره امور دانشگاه ها نیز صادق است. بر همگان روشن است که وزارت علوم و همه مجموعه ها و مدیریت های تابعه زیر مجوعه دولت تدبیر و امید بوده و علی الظاهر تحت سیاست های و مشی های مشخص شده گفتمان حضرتعالی اداره میشود. با این وجود انتقاد حضرتعالی از برخوردهای امنیتی و پلیسی و نبود آزادی در دانشگاه ها صرف نظر از صحت مصادیق آن مورد قابل تاملی است. 
 
۲-حال که سخن از فضای امنیتی در دانشگاه ها به میان آمد خوب است خاطر نشان کنیم طی ۴ سال گذشته در دولت جنابتان از دانشجویان به جرم درج علامت تعجب در مقابل اظهارات شما شکایت شده است، نشریات دانشجویی توسط فرماندار و استاندار و کذا تهدید شده و صاحب پرونده های قضایی شده اند. از ذکر محدودیت های ایجاد شده برای تشکلهای انقلابی در سطوح مختلف که بارها تذکر رهبر معظم انقلاب را در پی داشته است گذر میکنیم و تاکید میکنیم ایجاد فضای پویا و فعال در حوزه های مختلف در دانشگاه ها با تبدیل نهادهای آموزش عالی کشور به باشگاه های سیاسی و محل آمد و شد احزاب و گروه ها متفاوت است و صرف فعالیت های بدون ضابطه و خارج از خطوط قرمز نظام، نمیتوان دانشگاه را مفتخر به پویایی و تحرک دانشجویی دانست.
 
۳-اصل سفر حضرتعالی به یکی از استان ها و حضور در دانشگاه های خارج از پایتخت امری مبارک و مورد تایید است اما این حضور نباید شانیت یک جلسه ملی را زیر سوال ببرد. به اذعان خودتان روز گذشته تشکلهای متعددی که نوعا از اعضای اتحادیه های رسمی و شناسنامه دار کشور هستند فرصت سخنرانی پیدا نکردند و از نحوه چینش و تعداد دانشجویان حاضر در سالن هم اخبار خوبی به گوش نمیرسد. البته این مطلب  ناشی از نگاه غلط و ناصحیح برخی آقایان در وزارت علوم و دیگر نهادهای موثر است که علاقه دارند تشکلها و کانون های دانشجویی ذیل دسته بندی های سیاسی بین احزاب و گروه های کشور قرار گرفته و نمایندگان آنها در سطح دانشگاه باشند، جای بسی تاسف است که آقایان با چنین درک سطحی و ناقصی به فضای دانشجویی نگاه میکنند و دانشجویان مستقل را وادار به نمایندگی از احزاب کرده و علاقه مند به ایجاد دو قطبی تشکلهای مخالف و موافق دولت هستند.
 
۳- در جلسه خداوند متعال را شاهد گرفته اید که در انتخاب وزرا و مدیران خود تحت فشار نبوده اید. الحمدلله که اینگونه بوده است. اما نکته حائز اهمیت آنجاست که در ایام آغازین دولت دوازدهم برخی نزدیکان و مسئولان شما آسمان و ریسمان بافتند که آقای رییس جمهور تحت فشار است و عدم تحقق وعده هایی مانند استفاده مناسب از بانوان، اقلیت ها، جوانان و... را معلول همین فشارها میدانستند. حال سوال اینجاست که آیا همه آن اظهارات توجیهات ناصواب و نادرستی بود که به جهت راضی نگه داشتن افکار عمومی ارائه شدند؟ آیا در موارد دیگر هم همینطور عمل میشود؟ این فضا سازی که دولت محترم به جهت فشارهای وارده از این سو و آن سو توان انجام کار ندارند مطلب تازه ای نیست و بارها از سوی تحلیلگران و مدیران جنابتان طرح شده است که قطعا در درجه اول بیش از هر چیزی ضعف قدرت تصمیم گیری دولت را نشان میدهد. شهادت شما پیرامون استقلال در تصمیم گیری را به فال نیک میگیریم و امیدواریم خداوند متعال کشور را از شر حاشیه سازان و شایعه سازان مصون بدارد. 
 
۴- رهبر معظم انقلاب در بیانات خودشان ماموریتی را برای دانشجویان انقلابی تعریف کرده اند که همان غلبه گفتمان انقلاب اسلامی و غلبه و تبیین آنهاست. جدا از این مطلب اینکه همه ما موظف به پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و ترویج آن هستیم امری مشخص و بدیهی است و این سخن که این ارزش ها نیازی به متولی ندارند مطلب نامعقولی به نظر میرسد و مسلما هر نظر ، عقیده و ارزشی نیاز دارد که از آفت انحراف و تحریف حفظ شده و به درستی تبیین گردد .فرموده اید که همه دانشجویان حامی ارزش ها هستند که قطعا هم چنین است و منطقا همه دانشجویان خود را متولی احیای ارزشهای انقلاب اسلامی میدانند. علی الخصوص دانشجویان بسیجی که تا تحقق همگی آرمانهای امام روح الله و غلبه گفتمان انقلاب اسلامی در همه حوزه های ملی و بین المللی عرصه را خالی نخواهند نکرد.
 
در پایان از خداوند توفیقات روزافزون دولت محترم در جهت خدمت رسانی به ملت شریف ایران اسلامی را طلب کرده و شما و خودمان را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از حاشیه سازی و حاشیه پردازی توصیه مینماییم.
 
و توفیق همه از رفیق اعلی است..

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *