جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نامه رهبر به جوانان غرب برای تبیین اسلام بود

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 570194
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، با اشاره به تلاش غربی ها برای مشوح کردن چهره اسلام تاکید کرد: دو نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب، در جهت تبیین اسلام بوده است.
نامه رهبر به جوانان غرب برای تبیین اسلام بود
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همایش «طلوع حقیقت» که صبح امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به دو نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی در سال های ۹۳ و ۹۴ اظهار کرد: برای اینکه ریشه تفکر رهبری در احیا و ترویج اسلام انقلابی را بهتر درک کنیم، باید به زندگی ایشان در قبل از انقلاب نگاه کنیم.

وی افزود: رهبری قبل از انقلاب توجه ویژه ای به جهان اسلام داشتند؛ ترجمه آثار "سید قطب" و بررسی نقش مسلمانان در آزادی هند، از جمله این توجهات بوده است. رهبری بارها فرمودند که ما نباید صرفا در چاردیواری کشورمان به خود بپردازیم و باید بدانیم که اسلام، مبارزینی دارد.

ولایتی تصریح کرد: پس از انقلاب در زمان ریاست جمهوری که من در وزارت خارجه به ایشان خدمت می کردم، شاهد انتشار بذر انقلاب در کشورهای اسلامی از سوی ایشان بودم. ایشان برای تشکیل مجلس اعلای عراق و لبنان تلاش کردند. ایشان در افغانستان وقت زیادی برای وحدت مسلمانان این کشور صرف کردند.  

رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز در عراق، افغانستان و سوریه بذری وجود دارد که توسط ایشان ریخته شده و آمریکا، صهیونیست ها و عواملش را دچار سرگیجه کرده است.

وی افزود: ایشان در زمان رهبری، تلاش های بسیاری برای تقویت گروه های مخلص اسلامی چه سنی و چه شیعه داشتند و هم از سنی ها و هم از شیعه ها حمایت کردند. همه این ها به واسطه نفس گرم امام (ره) بود و در سال ۴۲ فرمودند من شما را از خطر اسراییل برحذر می دارم.

ولایتی تاکید کرد: بدون تردید، برجسته ترین شاگرد امام که طرح ایشان را برای رهایی اسلام از چنگال غربی اجرا کرد، مقام معظم رهبری بود. هرچند جمهوری اسلامی و مقام معظم  رهبری در جهت وحدت جهان اسلام تلاش می کنند، غرب در جهت تفرقه تلاش می کند. این ها می خواهند در اسلام، جاهلیت قبل اسلام را زنده کنند؛ این ها ادامه ابوجهل هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار کرد: داعش در حقیقت نسخه شرقی "بلک واتر" است؛ یعنی مزدورانی که از آمریکا پول گرفتند تا مردم را بکشند و چهره ای از اسلام بسازند که مردم بگویند ما این اسلام را نمی خواهیم. ما مسلمانان باید بدانیم که آمریکا و عواملش از جمله صهیونیست ها بنایشان بر ادامه جنگ و درگیری است و گرنه چرا می خواهند ۱۰ هزار نیرو به سوریه بفرستند؟ این ها از رقه هم خارج می شوند؛ همانطور که از بوکمال اخراج شدند.

ولایتی گفت: طرف مقابل چندین نقشه دارد؛ اول، تفرقه میان مسلمانان و دوم، احیای اسلام قبل از اسلام به نام اسلام؛ این ها می خواهند چهره مشوحی از اسلام ایجاد کنند. بیشترین تاکید و نقش در ادامه حمایت از مبارزین در منطقه را رهبری داشته اند. این دو نامه هم که از سوی ایشان نوشته شد، در جهت تبیین اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تا اسلام هست مبارزه هست؛ مبارزه بعد تئوریک و عملی را با هم دارد و اگر فقط بخواهیم گوشه خانه تسبیح بیندازیم و کتاب بخوانیم یا فقط مبارزه کنیم، هر دو موجب گمراهی است. این دو وجه در مقام معظم رهبری با هم وجود دارد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *