شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۳۳
"پاسخ مستند" به یک "دروغ مبتذل"؛

آیا آیت الله مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود؟

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 570008
روز گذشته آیت الله مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: "هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند حمایت می‎کنیم، هر وقت هم منحرف شد، از او جدا می‎شویم. امروز اعمال احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون یک حالت انحرافی در او می‎بینم."
آیا آیت الله مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود؟
گروه سیاسی جهان نيوز،ثابتی: روز گذشته آیت الله مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: "هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند حمایت می‎کنیم، هر وقت هم منحرف شد، از او جدا می‎شویم. امروز اعمال احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون یک حالت انحرافی در او می‎بینم."
 
این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود. حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضدانقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.
 
عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد: اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت میجویید؟
دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!
 
تصور میکنم شبهه اول نیاز چندانی به پاسخ ندارد، چون این منطق "اسلام" است که اگر کسی مسیرش تغییر کرد نباید "قبیله وار" حمایت از او را ادامه داد. کمااینکه در صدر اسلام نیز مصادیق متعددی وجود داشتند که تا زمان حرکت در مسیر حق، مورد حمایت و تایید ائمه علیه السلام بودند و زمانی که از مسیر صحیح منحرف شدند، اولین افرادی که به مقابله با آنها پرداختند خود امامان معصوم بودند. هرچند در صدراسلام نیز دشمنان از چنین وقایعی برای طعنه به ائمه و حمایت درست آنها در گذشته از آن افراد دریغ نمیکردند. "طلحه" و "زبیر" مصادیق معروفی برای این مدعا هستند.
 
 
اما پاسخ شبهه دوم تفصیل بیشتری دارد و پیش از هرچیز باید توجه داشت که مخالفان آیت الله مصباح اساسا به چیزی استناد میکنند که از بنیان دروغ است! ریشه اصلی طرح این شبهه نیز به تیتر روزنامه اعتماد ملی در مرداد 88 باز می گردد که به دروغ نوشت: "مصباح یزدی: اطاعت از احمدی نژاد، اطاعت از خداست."
 
اما مراجعه به اصل سخنان آیت الله مصباح در تاریخ 21 مرداد 88  نشان میدهد محتوای صحبت ایشان نه تنها معطوف به شخص خاصی از جمله رییس جمهور وقت نیست و ایشان اصلا اسمی از احمدی نژاد به میان نمی آورند، بلکه درست در برهه ای که عوامل فتنه 88 بعد از تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر انقلاب همچنان بر «نامشروع بودن دولت» اصرار داشتند و می گفتند انتخابات باید دوباره برگزار شود! ایشان در یک بحث تئوریک درباره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی، موضوع مشروعیت الهی جمهوری اسلامی را به بحث گذاشته و با تکرار فحوای کلام امام (ره) در سال 57 میفرمایند:
 
«ولي فقيه يک رهبري ديني جانشين امام زمان(عج) است؛ اين رييس جمهور نماينده‌اي است که مردم او را انتخاب کرده‌اند. اين دو با هم خيلي تفاوت دارند. رييس جمهور وقتي از طرف ولي فقيه نصب شد، مي‌شود عامل او؛ او نصبش مي‌کند. آن پرتو قداستي که او دارد بر اين هم مي‌تابد. وقتي رييس جمهور اسلامي شد، حکمش را از رهبر ـ‌يعني جانشين امام(ع)‌ـ دريافت کرد، يک پرتوي از آن قداست بر اين هم مي‌تابد؛ آن وقت اطاعت از رييس جمهور و اطاعت از مجلس و ساير امور هم مي‌شود اطاعت از خدا. اما تا اين جور نشده، حساب رهبر از ديگران جداست. او ارزشش از طرف امام زمان و از طرف خداست.»
 
محتوای صحبتهای آیت الله مصباح در این باره، نه تنها حرف جدیدی در فقه سیاسی شیعه محسوب نمیشود بلکه  عینا همان سخنان امام خمینی است که همواره مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را بواسطه ولایت فقیه «الهی» دانسته و نقش مردم را موجب «مقبولیت» نظام میدانستند. 
 
به عنوان مثال در ماجرای انتصاب بازرگان به سمت نخست وزیری از سوی امام (ره)، ایشان بر انتصاب بازرگان از سوی خود به عنوان کسی که از طرف شارع مقدس ولایت الهی دارد، تاکید کرده و از این رو اطاعت کردن از دولت بازرگان را واجب و اطاعت نکردن از او را به معنای مخالفت با شرع مقدس عنوان کردند: «من که ایشان را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است. ملت باید از او اتباع کند. یک حکومت عادی نیست یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است، قیام بر علیه شرع است.» (ج 5 صحیفه امام، ص31)
 
در عین حال ممکن است کسی بپرسد اگر چنین است، چرا آیت الله مصباح بعدها به انتقاد از همان دولت احمدی نژاد و سپس دولت روحانی روی آورد؟ مگر این دو توسط ولی فقیه تنفیذ نشدند؟
 
پاسخ به این شبهه نیز ساده است، چرا که رییس جمهور پس از تنفیذ توسط ولی فقیه مختار نیست تا هر گونه خواست عمل کند بلکه مواضع و عملش باید در چارچوب شرع باشد و اساسا تمامی روسای جمهور بعد انقلاب به صورت «مشروط» تنفیذ شده و در احکام تنفیذ تمامی آنها ذکر شده که تا زمانی که در مسیر چارچوب دین حرکت کنند، مورد تایید هستند. این وجه اشتراک تنفیذ همه روسای جمهور بعد انقلاب است. از بنی صدر و رجایی تا احمدی نژاد و روحانی!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظرات این آقایان خیلی برای ما مهم نیست
مردم بهتر اهل تشخیص هستند تا علما...
خیلی از علما در فتنه رفوزه شدند....
خیلی ها در انتخاباتها رفوزه شدند ....
و خیلی ها در .....


درود بر احمدی نژاد
مردم بانه فهیم بودند..... آقا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد همان روحانی همان خاتمی همان میرحسین و ..است درقالب جدید بزودی خواهید دانست اینها همه با هم یکی شدن برای حذف رهبری
Iran, Islamic Republic of
ولایتمدارتر از احمدی نژاد در این روزگار سراغ نداریم
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر توهم
Iran, Islamic Republic of
همچنانکه دستور داریم برای هرچیزی نباید قسم خورد همانطور هم دستور داریم برای اثبات حق و تاکید بر حقانیت مطلبی که اهمیت دارد باید قسم بخوریم همچنانکه ائمه معصومین علیهم السلام بسیاری از سخنان خود را با عبارت "والله" آغاز می کردند بنابراین بنده به خدای احد و واحد قسم می خورم که امثال آیت الله مصباح (حداقل تا این لحظه) در مسیر الهی قدم برمی دارند هم حمایت اولیه ایشان از احمدی نژاد برای خدا بوده و هم اظهارات اخیرشان در مورد وی - علاوه بر قسم از خدا می خواهم که اگر این طور نیست و خلاف می گویم همین امروز در یک تصادف تکه تکه شوم - اگر کسی خلاف این نظر را دارد و می تواند با همین جرات قسم بخورد بسم الله
Iran, Islamic Republic of
برادر قاتلین امام حسین هم با قصد قربت امام رو به شهادت رسوندند. شما برای اعمال و رفتار افراد دلیل بیار زیرا مهم حق است نه افراد
سقا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مثل خود آقای احمدی نژاد که اعتقادی به حرف علما نداشت وتازگی ها هم به این نتیجه رسیدن که همه ی نظرات رهبری درست نیست !!!!!
مردم اگر انقدری که شما اعتقاد دارید کارشون در تشخیص حق درسته واساسا خرد جمعی مانع کج روی میشه خدا امر ولایت وتعیین نبی و ولی رو هم میسپرد دست مردم.

اخه پای احمدی نژاد تا کجا میخواین وایسین ؟؟؟؟؟
۱۱روز خانه نشینی وبرخلاف نهی رهبری عمل کردن دو مصداق بارز ومهم از انحراف ایشون والبته حجت قوی برای کنار گذاشتن این اقاست .
قحط الرجال که نیست هنوز هم مردان حق جو وعدالت خواه که مطیع امر ولایت باشن پیدا میشه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
یه سوال ساده رئیس جمهوری فعلی هم حکمشو از رهبری گرفته ایا حضرت علامه هنوز هم اطاعت از رئیس جمهور رو اطاعت از خدا میدونه؟ لطفا بدون مغلطه یکی جواب منو بده
حسین
Iran, Islamic Republic of
اصل مطلب را از دفتر خود علامه بخوانید تا متوجه شوید ایشان دقیقا چه گفته اند. نقل قول های ایشان را از منابع دیگر نخوانید چون عده ای با علمای برجسته و موثر اسلام و دین و به خصوص ایشان دشمنند و چون تقوی ندارند هر دروغی را به ایشان نسبت می دهند و شما به اشتباه می افتید و بر اساس یک مطلب دروغ کسی را که باید دوست داشته باشید نسبت به او نگاه منفی پیدا می کنید. الان تعدادی از رسانه ها دنبال حق نیستند بلکه دنبال منافع شخصی و گروهی و قبیله ای و حزبی خود می باشند و از هر توهین، تهمت و دروغ و افترایی نسبت به کسی که احساس می کنند برای این منافع نامشروعشان خطر دارد ابا ندارند. مواظب باشید در دام این شیاطین نیفتید که ممکن است قابل جبران نباشد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این جواب من نبود فقط یه سوال ساده پرسیدم که ایا ایشون هنوز هم همون اعتقاد رو دارن یا ایا همون دفاعی که از احمدی نژاد میکردن الان هم از رئیس جمهور میکنن؟مگه هر دو منصوب رهبری نیستن؟متن سخنان ایشون رو که توی همین مطلب بالا اومده رو برات میذارم((ولي فقيه يک رهبري ديني جانشين امام زمان(عج) است؛ اين رييس جمهور نماينده‌اي است که مردم او را انتخاب کرده‌اند. اين دو با هم خيلي تفاوت دارند. رييس جمهور وقتي از طرف ولي فقيه نصب شد، مي‌شود عامل او؛ او نصبش مي‌کند. آن پرتو قداستي که او دارد بر اين هم مي‌تابد. وقتي رييس جمهور اسلامي شد، حکمش را از رهبر ـ‌يعني جانشين امام(ع)‌ـ دريافت کرد، يک پرتوي از آن قداست بر اين هم مي‌تابد؛ آن وقت اطاعت از رييس جمهور و اطاعت از مجلس و ساير امور هم مي‌شود اطاعت از خدا. اما تا اين جور نشده، حساب رهبر از ديگران جداست. او ارزشش از طرف امام زمان و از طرف خداست.))
حسین
Iran, Islamic Republic of
عزیز من بنده در مورد بحث ولایت فقیه مطالعات زیادی کرده ام و از آن چه حضرت امام راحل و دیگر فقها در این مورد گفته اند و نیز مرحوم آقا مجتبی تهرانی و تا علامه مصباح یزدی را خوانده ام ولی در این مختصر فضای مجازی امکان طرح بحث به طور عمیق و همه جانبه نیست. فقط حرف بنده به شما عزیزان این است وقتی می خواهید مطلبی را قضاوت کنید ابتدا مطمئن شوید که آن مطلب از خود ایشان است. برای این کار باید کتاب خود ایشان و سخنان خود ایشان که خود منتشر کرده اند و...را مراجعه کنید و به نقل قول ها اعتماد نکنید چون الان فضا اخلاقی نیست و به اشتباه می افتید. همین. در ضمن نهایتا ما باید تسلیم حق و قرآن و و مسلمات دینمان باشیم و کاری به آن که غربی ها خوششان می آید یا نه نداشته باشیم. بالاخره هر دانشی را کارشناسی ارشد و صاحب کرسی است. یک نفری می گفت در قرآن آمده است که نماز نخوانید. گفتند مگر می شود! گفت بله خود خدا گفته ولا تقربوا الصلوه. راست می گفت ولی نیمی از راست را می گفت چون در ادامه خداوند فرموده است وانتم سکاری. یعنی وقتی مست هستید نماز نخوانید. و انتم سکاری را نمی گفت! مواظب باشید گرفتار این گونه گفتن ها و نوشتن ها نشویم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی ریس جمهور اسلامی شد ؟آیا بعداز رهبری در پست ریاست جمهوری مردم درست انتخاب کردند یعنی شما انتظار دارید رهبرجلوی ملت قرار بگیرد هرکلامی زمان خودش را دارد اما شما باید آیت الله مصباح را درست تر بشناسید و همینطور احمدی نژاد وخودسریهایش تاریخ اسلام پراست از اینگونه افراد نمک نشناس نسبت به رهبر ان اگاه آقای مصباح در مباحث وسخنانی که می گویند اسلام و صراط مستقیم پیروان آن را تا جایی که با حق و اسلام ناب محمدی باشند همراهی کردند
سقا
Iran, Islamic Republic of
«من که ایشان را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است. ملت باید از او اتباع کند. یک حکومت عادی نیست یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است، قیام بر علیه شرع است.» (ج 5 صحیفه امام، ص31) اینکه نظر حضرت امام رحمت الله علیه هست واحتمالا توی پذیرش اون از جانب شما مانعی وجود نداره این هم جواب سوا ل شماست که جهان نیوز داده منتهی به اون دقت نکردین رییس جمهور پس از تنفیذ توسط ولی فقیه مختار نیست تا هر گونه خواست عمل کند بلکه مواضع و عملش باید در چارچوب شرع باشد و اساسا تمامی روسای جمهور بعد انقلاب به صورت «مشروط» تنفیذ شده و در احکام تنفیذ تمامی آنها ذکر شده که تا زمانی که در مسیر چارچوب دین حرکت کنند، مورد تایید هستند. این وجه اشتراک تنفیذ همه روسای جمهور بعد انقلاب است. از بنی صدر و رجایی تا احمدی نژاد و روحانی!
یعنی هر رییس جمهوری که حکم تنفیذش رو از ولی فقیه بگیره شامل اون حرف امام رحمت الله میشن ،حالا این رییس جمهور هر چقدر تو چارچوب دین عمل کنه مورد حمایت بیشتر مراجع ومردم هست اگه هم نکرد که به سرنوشت بنی صدر و.....گرفتار میشن .
اگر ایت الله مصباح یزدی از روحانی کمتر حمایت می کنن باید ببیند چه گیری تو کار های اقای روحانی هست که مقبول طبع مردم صاحب نظر نیست نه اینکه بگید ایا از روحانی هم به دلیل تنفیذ ی که از رهبری می گیرن همون حمایت ی که از احمدی نژاد کردن می کنن؟؟؟؟؟
از احمدی نژاد هم تا زمانی که دچار انحراف نبودن حمایت کردن نه همیشه
طلبه
Iran, Islamic Republic of
بله
در امور اداری و در حوزه اختیارات ریاست جمهوری بله.
مشکل بعضی که امیدوارم حضرتعالی از آنها نباشید نگاه بی خود و بی مبنای سیاسی به همه چیز است.
اطاعت از دستور پلیس راهنمایی هم اطاعت از خداست و مخالفت با آن حرام. فتوای امام را ببینید.
اینها به معنای تایید مسیر اشتباه این دولت و حال و روز این روزهای احمدی نژاد نیست. به نظرم کم عقلان سیاسی در این روزنامه ها و سایت ها تفاوت این دو نگاه را یا نمیفهمند یا نمی خواهند بفهمند. آخر فهم محصول تقواست نه علم.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز می دونید که حمایت ایشون از احمدی نژاد تا آخر دوره ریاست جمهوری او نبود جواب شما در دو بند آخر مطلب اومده- لطفا به دقت بخونید : "در عین حال ممکن است کسی بپرسد اگر چنین است، چرا آیت الله مصباح بعدها به انتقاد از همان دولت احمدی نژاد و سپس دولت روحانی روی آورد؟ مگر این دو توسط ولی فقیه تنفیذ نشدند؟
پاسخ به این شبهه نیز ساده است، چرا که رییس جمهور پس از تنفیذ توسط ولی فقیه مختار نیست تا هر گونه خواست عمل کند بلکه مواضع و عملش باید در چارچوب شرع باشد و اساسا تمامی روسای جمهور بعد انقلاب به صورت «مشروط» تنفیذ شده و در احکام تنفیذ تمامی آنها ذکر شده که تا زمانی که در مسیر چارچوب دین حرکت کنند، مورد تایید هستند. این وجه اشتراک تنفیذ همه روسای جمهور بعد انقلاب است. از بنی صدر و رجایی تا احمدی نژاد و روحانی!"
Iran, Islamic Republic of
بنا بر اين تا زماني كه مقام معظم رهبري، تأييدشان را از روي رييس جمهور بر نداشته اند، اطاعت از وي اطاعت از خداست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه نظرات رو خوندم ولی هیچ کس جواب منو نداد بالاخره حضرت ایت الله هنوز هم اطاعت از رئیس جمهور رو اطاعت از خدا میدونن یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
اطاعت از رئیس جمهوری که توسط ولی فقیه تنفیذ شده است اگر در چهارچوب اختیاراتش بر مبنای قانون و اسلام حکم کند واجب می شود همون طور که اگر رئیس جمهور حکمی را بر اساس قانون و اسلام صادر کند اطاعت از حکم بر کسانی که مجری حکم هستن واجب می شود در حیطه اختیارات و نفوذ حکم رئیس جمهور ولی انتقاد کردن که همان امر به معروف و نهی از منکر است و واجب است ربطی به اطاعت حکم رئیس جمهور که در چهار چوب قانون و اسلام باشد ندارد و آیت الله مصباح همان طور که بر اساس قانون عمل میکند می تواند آزادانه اگر عملی خلاف اسلام و قانون دید انتقاد کند و بدانید که اطاعت از حکم رئیس جمهور به معنای پذیرش احکامی که در سایه اختیارات رئیس جمهور در چهار چوب قانون و شرع صادر می شود هست و اطاعت از رئیس جمهور در خارج از این چهارچوب واجب نیست و اگر خلاف اسلام و قانون باشد حرام است .
Iran, Islamic Republic of
کسانی که به علامه مصباح انتقاد میکنن یک نمونه بیاورند که ایشان حکم رئیس جمهور را که بر اساس قانون و شرع باشد را اطاعت نکرده باشد و انتقاد کردن که امر به معروف و نهی از منکر است کاری بوده که ایشان می کرده و واجب هست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
یا متن رادرست نخواندی یا درست درک نکردی یا خود را به آن راه زدی. متن کاملا شفاف بیان شد. اطاعت از آنان تا زمانی واجب است که در مسیر خدا و اطاعت از ولی فقیه باشند. آیا آقای روحانی که در تمامی زمینه ها، پس از سخنان رهبری موضعی خلاف آن را بیان می کنند در مسیر ایشان هستند؟؟؟ رهبری در مذاکرات گفتند که دشمن قابل اعتماد نیست، آقای ظریف می گوید که من به آقای کری اعتماد کردم. رهبری می گویند در هسته ای مثل ما مانند این است که شخصی به زور خانه ما را تصاحب کرده باشد و ما او را بیرون کنیم اما همچنان دو اتاق خانه در اختیار او باشد. آقای روحانی می گوید که مثل ما مانند کسی است که خانه را بدون مجوز ساخته باشد و هزاران جمله دیگر که از حوصله جمع خارج است
Iran, Islamic Republic of
نخیر . او آقای احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم بود با دیگران فرق داشت .
Iran, Islamic Republic of
آقایان برای توجیه حمایتهای بی شائبه شان از احمدی نژاد متوسل به توجیحات دینی می شوند و از دین مایه می گذارند. بجای اینکه اشتباهشان را بپذیرند و بصراحت به اشتباهشان اعتراف کنند پای امام را پیش می کشند و دو مسیله ای را که هیچگاه ارتباطی به هم ندارند به هم وصل کرده و می گویند چون امام خمینی اینکار را کرده پس اگر ماهم انجام دهیم کارمان درست است.
آقایان مسائل تاریخی و دینی که اصلا موضوعات و شان انجامش فرق می کند را برای توجیح اشتباهات خود مطرح می کنند. امام خمینی هرگاه دچار اشتباه می شد بصراحت به مردم می گفتند و از آنها عذرخواهی می کردند . آیا این آقایان شهامت امام خمینی را دارند که به اشتباه خود اعتراف کنند و از مردم عذر خواهی کنند.؟
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل می شود چند تا از اشتباهات امام را نام ببرید. امام بزرگوارانه اشتباهات دیگران را خود بر عهده گرفتند. مثلا انتخاب بازرگان یا بنی صدر و...که همه اشتباهات دیگران بود. درضمن توجیه نمی خواهد. یک شخصی دارای خصوصیات خوبی بوده است ولی در بین راه تغییر مسیر داده است شما در ابتدا از او حمایت می کنید بعد که متوجه می شوید دیگر فرد سابق نیست به حمایت خود ادامه نمی دهید. ظاهرا در عمرتان برایتان چنین مسائلی رخ نمی دهد! شما با افرادی دوست بوده اید که دیگر نیستید، چرا؟
Iran, Islamic Republic of
هزاران آفرین
Iran, Islamic Republic of
اگر ايشان نظرشان راجع به رئيس جمهور فعلي هم همان باشد كه شما نقل قول كرديد ، ديگر چرا هنوز ساز مخالف ميزنند !!
سرور
Iran, Islamic Republic of
حتما فردا هم می فرمایید اصلا چرا امام خمینی رحمه الله علیه هم بنی صدر را عزل نمودند.
هدی
Iran, Islamic Republic of
من یک احمدی نژادی ام ولی آیت الله مصباح را با تمام نا مهری هایی که این اواخر به دکتر داشتن باز هم دوست دارم... احمدی نژادی ها با همه به جز کسانی که مخالف مظلوم هستن دوستن
Iran, Islamic Republic of
زور نزن عمو جان من خودم ازش شنیدم که گفت : اطاعت از محموت اطاعت از خداست ! این چه مرضیه بزرگان ما مبتلا شدند ؟! لااقل مثل امام خمینی مرد باشند و به اشتباه خودتون اعتراف کنند چیزی ازشون کم نمیشه ۰
سرور
Iran, Islamic Republic of
اول تشریف ببرید اکابر کمی سواد بیاموزید بعد سر راه لختی هم در دارالتادیب بسر ببرید و بعد بفرمایید افاضه فیض کنید.
Iran, Islamic Republic of
این جنگ رسانه ای عظیم علیه دکتر احمدی نژاد تا کی ادامه دارد اینکه رسانه ها هی سراغ این و آن بروند و یا بگردند دنبال یکی که علیه دکتر سخنی بگوید اطاعت از فرمان شیمون پرز است که بحمدالله نمایندگان زیادی نیز دارد .رسانه های چپ و راست بدون آنکه خدا را درنظر بگیرند از اربابانشان دستور میگیرند و حمله میکنند ولی بلطف خدا ظلم پایدار نمی ماند.
Iran, Islamic Republic of
میزان حال فعلی افراد است امام خمینی یکروز از فردی حمایت میشد که رفتارش خوب بود امروز تغییر کرده دیگه لازم است با او مخالف شود
Iran, Islamic Republic of
اين ثابتى كيه دكتر ؟!.
خدا رحمت کند ایت الله مصباح را
.