سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۵۵

واکنش رهبرانقلاب نسبت به خطاهای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری چگونه بود؟

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 569859
گرچه آقایان هاشمی و خاتمی پس از دوران ریاست جمهوری شان به واسطه نقش آفرینی در فتنه 88 و به تناسب میزان تاثیرشان مورد عتاب شدیدتری از جانب رهبرانقلاب قرار گرفتند، اما قطعا در زمان ریاست جمهوری، این احمدی نژاد بود که رفتارش مصداق خیانت از پیش اعلام شده رهبری قرار گرفت
واکنش رهبرانقلاب نسبت به خطاهای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری چگونه بود؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مالک شریعتی: جایگاه رفیع رهبری نظام و شان والای ولایت فقیه اقتضا می کند که رهبرانقلاب نسبت به پدیدآمدن کوچکترین انحراف در مسیر اصلی انقلاب یا بروز هرگونه خطای بزرگ از ناحیه مسوولین خصوصا مدیران ارشد نظام واکنش جدی نشان دهد تا حرکت کلان کشور دچار آسیب و خلل جدی نشود. این مساله در سیره امام راحل (ره) با توجه به حوادث متعدد دهه شصت به کرات دیده شده است؛ عزل بنی صدر، عزل قائم مقام رهبری، تذکرات جدی به مجلس و شورای نگهبان، اتمام حجت با امرای ارتش و سپاه در ماجرای پاوه و چندین نمونه دیگر که مجال تفصیل آنها در این نوشته نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای نیز در نزدیک به سی سال رهبری حکیمانه خود، همانند امام راحل (ره) تا جای ممکن اهل مدارا و صبر بودند، اما در آنجاکه تذکرات مخفی و هشدارها چاره ساز نبوده است، یا تذکر علنی داده اند یا به ناچار مداخله کرده اند.

مقام معظم رهبری ششم آبان 1388 در دیدار نخبگان جوان با ایشان در قسمتی از بیانات خویش فرمودند: «حرف خصوصى، پيغام خصوصى، نصيحتِ لازم انجام مي گيرد، وقتى انسان ناچار مي شود، يك حرفى را مى‌آورد در علن بيان مي كند.»

ایشان همچنین چهارم شهریور 1388 در دیدار دانشجویی ماه مبارک رمضان در پاسخ به اظهارات برخی دانشجویان - در مورد اینکه تلقی این است که رهبری از همه اقدامات دولت دفاع می کند - فرمودند: «علني موضع گرفتن نسبت به يك نقطه‏ ي ضعف در يك مسئول، شما خيال مي‌كنيد كه چقدر كمك مي‌كند به حل آن مشكل؟ هيچي. گاهي اوقات هست كه انسان اگر يك چيزي را بدون علني كردن دنبال علاجش باشد، بهتر علاج خواهد شد، تا اينكه يك چيزي را انسان جنجالي كند. بله، يك وقت هست كه هيچ چاره ‏اي جز علني شدن نيست؛ آنجا بله، انسان علني مي‌كند؛ ليكن اينجور نيست كه تصور بشود اگر چنانچه يك ايرادي، اشكالي در مجموعه‏ ي مسئولين اجرائي كشور وجود دارد و رهبري با آنها مخالف است، حتماً بايستي اين را در بلندگوها بيان كند؛ نه، گاهي اوقات مصلحت قطعي در اين است كه انسان يك چيزي را علني نكند.»

پیام مهم برای ختم غائله نجف آباد در دهه هفتاد، هشدار نسبت به تحرکات افراطی و خطرناک مجلس ششم خصوصا برخورد با زمزمه های تعطیلی انتخابات، دخالت در فک پلمپ تاسیسات هسته ای در پایان دولت خاتمی، نامه تاریخی در پاسخ به استعفای امام جمعه اسبق اصفهان، تایید صلاحیت های انتخابات سال 84 از جمله این موارد است. اما برخی از این موارد مستقیما به روسای جمهور وقت یا دیگر مسوولان ارشد نظام مرتبط بوده است.

در زمان ریاست جمهوری مرحوم آقای هاشمی، رهبرانقلاب نسبت به موج تجملگرایی تئوریزه شده از ناحیه وی، هشدار صریح دادند و خط اصلی انقلاب را پرهیز از اشرافیت و نفی تجملگرایی دانستند: «از این‌که‌ کسانی‌ می‌کوشند تا در میان‌ مردم‌ ما رسم‌ تجمل‌گرایی‌ و اسراف‌ و ولخرجی‌ را شایع‌ کنند، شدیداً نگران‌ و متأسفم‌ ... امروز در جمهوری اسلامی، اگر ما احساس بکنیم که زندگی به سمت اشرافی‌گری میرود، بلاشک این انحراف است؛ بروبرگرد ندارد.» و البته با وجود این انتقادات مهم، در پایان دولت هاشمی گفتند که هیچ کس برای من هاشمی نمیشود.

در زمان دولت آقای خاتمی نیز پس از چند مرتبه بی دقتی رئیس جمهور به نحوه تعامل ذلیلانه با غرب، ایشان هشدار صریح دادند که اگر عده ای دست نکشند مطالب را با مردم به طور صریح در میان خواهند گذاشت: «کسانی که دم از مذاکره با آمریکا میزنند، یا از الفبای سیاست چیزی نمیدانند، یا الفبای غیرت را بلد نیستند؛ یکی از این دو تاست. واقعاً جای تأسّف است. حکومتی که این‌طور صریحاً میگوید میخواهم علیه نظام اسلامی و خواستِ ملت ایران عمل کنم و برای براندازی این نظام بودجه میگذارد، ارتباط و مذاکره با آن، هم خیانت و هم حماقت است!»
چند مرتبه دیگر هم تذکراتی شدیداللحن خصوصا در حوزه رفتارهای تنش آفرین دولت خاتمی داده شد.

اما در دولت های نهم و دهم چه اتفاقی رخ داد؟ محمود احمدی نژاد پس از آغاز طوفانی اش در استفاده از ادبیات انقلابی و شعارهای عدالتخواهانه، به تدریج از آرمانهای اولیه اش فاصله گرفت و هر چه به پایان دولت دهم نزدیک شد، میزان حمایتهای رهبری از شخص او تقریبا به صفر و درباره دولت او نیز به کمترین میزان در هشت سال ریاست جمهوری اش رسید. البته هستند کسانی که می خواهند حمایت کلی رهبری از دولت دهم در پایان کارش را یکسره به پای احمدی نژاد بنویسند که طبعا اینگونه نیست.

یکبار پس از ماجرای خانه نشینی 11 روزه احمدی نژاد بود که رهبرانقلاب نسبت به هشیاری نظام و رهبری دربرابر هرگونه انحراف هشدار دادند: «تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود.» و یکبار نیز پس از آنکه رهبرانقلاب در پی علنی شدن اختلاف سران قوا و نامه نگاری ها هشدار دادند که هرکس اختلاف را به میان مردم بکشاند خیانت کرده است، احمدی نژاد ماجرای معروف به یکشنبه سیاه را در روز استیضاح شیخ الاسلامی رقم زد و با شدیدترین واکنش مستقیم رهبرانقلاب نسبت به یک رئیس جمهور مواجه شد: «متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت‌نشده و حتی مطرح‌نشده در دادگاه، دو قوه‌ی دیگر، یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب، ‌خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.»

گرچه آقایان هاشمی و خاتمی پس از دوران ریاست جمهوری شان به واسطه نقش آفرینی در فتنه 88 و به تناسب میزان تاثیرشان مورد عتاب شدیدتری از جانب رهبرانقلاب قرار گرفتند و خاتمی تا کنون نقش یک مردود سیاسی را انتخاب کرده است و حتی مرحوم هاشمی در این اواخر یکبار در ماجرای توئیت "گفتمان موشک" مستقیما تذکر گرفت، اما قطعا در زمان ریاست جمهوری، این احمدی نژاد بود که رفتارش مصداق خیانت از پیش اعلام شده رهبری قرار گرفت و پس از ارتکاب خطا نیز با عبارات سنگین خلاف شرع، اخلاق و قانون مورد شماتت رهبرانقلاب قرار گرفت.

اگرچه مجموعه دولتهای نهم و دهم که خیل کثیری از مدیران ارشد و میانی آن خارج از حلقه تنگ انحرافی بودند تاکنون پرکارترین و ارزشی ترین دولت ها در بیان رهبرانقلاب بوده اند باید اذعان کرد که متاسفانه احمدی نژاد و یاران بهاری اش! خدمات عظیم سایر مجموعه دولت خصوصا در دوره نهم را کاملا به حاشیه بردند تا جایی که رهبرانقلاب نیز براساس این تجربه تلخ، به نامزدهای انتخابات 92 توصیه کردند: "قول بدهند حاشیه سازی نمی کنند و دست اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تحلیلای ابکی نتیجه کمک از فکر کوتاه
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هرچی بود رهبر روز آخر ۸سال تلاش و کوشش و کار از خودش و دولتش به طور خاص حمایت کرد. اینا ک سندش هست ک. بگگگگگم جهان نیوز عزیز؟؟؟؟ بار هزارم تحلیل نویسان چپ و راست ی سند از انحراف اینا رو کنین بعد... شماها ک بهتر از ما احادیث مربوط به تهمت رو بلدید...واقعا چپ و راست و کارگزار علیه خدمتگار..
Canada
تا اوجایی که یادمه، رهبر تشرهای محکمی به علی لاریجانی در مورد دولت زدند و همچنین بارها رفتارهای زشت نماینگان را گوشزد کردند.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نزاد اره دوسر .......برای همیتان
سفیدان
Iran, Islamic Republic of
شما سخنان رهبری را در باره احمدی نژاد تحریف میکنید!! و این کار اخلاقا و شرعا درست نیست ، دقت فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
شما گفته ايد خاتمي نيز از رهبر معظم تذكر دريافت كرده است. اما مثالي كه زده ايد مبهم است. چون جمله اي نمي توانيد از خاتمي نقل كنيد كه گفته باشد موافق مذاكره با آمريكا است. حتي برعكس گفته كه ما نيازي به مذاكره با آمريكا نداريم. (به لينك ذيل مراجعه كنيد)
https://www.isna.ir/news/8302-01031/%d8%ae%d8%a7%d8%aa%d9%85%d9%8a-%d9%86%d9%8a%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b0%d8%a7%d9%83%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%d9%85%d8%b1%d9%8a%d9%83%d8%a7-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%8a%d9%85-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%ac%d9%81-%d9%88-%d9%83%d8%b1%d8%a8%d9%84%d8%a7
تنها رييس جمهوري كه علاوه بر نامه نگاري علني با استكبار جهاني (عليرغم بي اعتنايي مقامات آمريكا و بي پاسخ ماندن نامه هايش) در سفر به نيويورك رسماً خواستار مذاكره شد همان كسي بود كه براي اولين بار بعد از انقلاب (و حتي قبل از انقلاب) ادعاي دوستي با مردم اسراييل كرد. به اين جملات در هنگام آخرين سفر ايشان به آمريكا دقت كنيد: « بنده جزء کسانی هستم که معتقدم امکان تداوم این شرایط بین ایران و آمریکا وجود ندارد و باید این وضعیت بهبود یابد... دو کشور بزرگ، موثر و قدرتمند، 33 سال است که رودرروی یکدیگر قرار گرفته اند و اگر در این مدت هم افزا با یکدیگر عمل کرده بودند امروز شرایط بین المللی شکل دیگری داشت.»
Iran, Islamic Republic of
خاتمی و ...از ریشه های فساد و انحطاط اخلاقی و فرهنگی و سکولاریسم و لیبرالیسم و...در کشوراست. آن قدر سند و مدرک برای این مطالب در روزی نامه های زمانش و کتب و برنامه های اجرا شده و تصاویر و گفته هایش فراوان است که با آب زمزم هم نمی شود آن ها را زدود. ممکن است نسل های جدید ندانند چون ندیده اند ولی در منابع مستند همه موجود است و افراد مسن تر هم می دانند. علاوه بر آن که وی در فتنه 88 نقش محوری داشته و از گفته هایش که موجود است نشان می دهد ایشان اصولا اعتقادی به ولایت فقیه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
لطفاً در چارچوب موضوع صحبت كنيد. سوال اين است: آيا خاتمي اعلام كرد بايد با آمريكا مذاكره كنيم و از اين بابت از رهبر معظم تذكر گرفت؟ بديهي است اگر كسي مي گويد پاسخ اين سوال مثبت است بايد لينك سخنراني خاتمي يا متن دستنويس وي را بگذارد. همچنانكه منفي بودن پاسخ اين سوال، به منزله صحت راه و روش خاتمي در ساير موارد نيست.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی به جرج بوش آدمکش نامه نوشت و با لحنی ذلیلانه التماس کرد که به ایران حمله نکند و در عوض ادعا کرد که ایران از حمایت حزب الله و حماس دست خواهد کشید!
بازم صد رحمت به روحانی که فقط دنبال مذاکره است، .
Iran, Islamic Republic of
عادلانه قضاوت فرمایید.
مواضع احمدینژاد بیشترین هم پوشانی را با بیانات رهبری داشته است. زمانی که هشدار کاهش جمعیت را داد و همه مسخره اش کردند تنها کسی که دفاع و مکررا هشدار میداد رهبری بود. چون مستند بود و سیاسی کاران بدون توجه به عواقب بی توجهی به پیر شدن جمعیت، مسخره کردن را بهترین حربه یافته بودند. زمانیکه در مورد مدیریت حاکم بر جهان انتقاد و صحبت میکرد باز هم جز تمسخر مستکبران و تحریک شدگان چیزی ندیدیم. شما را به سخنرانی رهبری در اجلاس سران ارجاع میدهم تا منظورم را از هم پوشانی متوجه شوید. نزدیکتر بودن نظرات احمدینژاد به رهبری را نیز نمیتوانید نادیده بگیرید. مگر اینکه باز هم به مسخره بازی روی آورده و یازده روز قهر را بهانه کنید.
انسان فراموشکار است ولی خداوندی که به او ایمان داریم قطعا اینگونه نیست. سبحان الله.
Iran, Islamic Republic of
شما عادلانه قضاوت مي كني؟ سخن از قهر و يازده روز خانه نشيني دكتر احمدي نژاد را مسخره بازي مي داني؟ آقاي آيت الله يزدي دروغ مي گويد؟ صحبتهاي آقاي كامران دانشجو را شنيده ايد؟ لطفاً سخنان آقاي سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد ايشان را در مورد قهر 11 روزه بخوانيد. همچنين سخن وزير كشاورزي (آقاي صادق خليليان) را. آقاي سيدمرتضي بختياري (وزير دادگستري دكتر احمدي نژاد) مي گويد اكثر وزرا در آن ايام تا مرز استعفاء پيش رفتند آن وقت شما مي گوييد مسخره بازي؟ گزارش آقاي جنتي هم مسخره بازي است؟ نقل قول آقاي يزدي از رهبر انقلاب (كه هرگز تكذيب نشد) هم مسخره بازي است؟: "... درحالی که ما شنیدیم در آن گفت‌و‌گو هم حتی صحبتش شده، آقا فرمودند او گفته که نظام اگر نتواند من را تحمل بکند! آقا هم گفتند که اگر نظام مسئولش من هستم که من [شما را] تحمل کردم" ... حالا از اين بگذريم. شما مي گوييد آقا از مديريت حاكم بر جهان انتقاد كردند و احمدي نژاد هم انتقاد كرد. پس معلوم مي شود احمدي نژاد با رهبر معظم انقلاب "همپوشاني داشته است"!! عزيزم اولاً خود متفكران غربي در صف اول انتقاد از نظام حاكم بر جهان هستند. افرادي نظير نوام چامسكي، روژه گارودي، جان كول و ... اما آنچه مورد تمسخر قرار گرفت انتقاد دكتر احمدی نژاد از غرب نبود بلكه ادعاي ايشان بود در اينكه سياستمداران دنيا "زنبيل گذاشته اند" (دقيقاً همين تعبير) توي نوبت كه بگويند ما با شما هستيم! ايشان مدعي شد كه صدتا کشور جهان از ما الگوی مدیریت خواستن!! (بنده خدا كروبي اگه يك حرف درست تو عمرش زده باشه هموني بود كه توي مناظره بهش گفت از اون صدتا كشور شما اسم دو تا شو بگو. كه آخرش هم نگفت) بله تا قيام قيامت، مردمان آگاه و آزاده جهان از چنين سخناني با تمسخر ياد خواهند كرد و اينگونه سخن گفتن هيچ همپوشاني با سخنان متين، وزين و منطقي رهبر معظم انقلاب نداشته و نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
براساس تجارب گذشته حدس می زنم که جهان نیوزی ها این کامنت رو منتشر نمی کنند ، اما عندالله موظفم بنویسم :
درباره افسانه شبه ماسونی خانه نشینی یازده روزه و دروغ بزرگ قهر ، از آنجا که بعد از نشست محرمانه رهبر و رییس جمهور صورت گرفته ، فقط و فقط و فقط دونفر صلاحیت صحبت کردن درباره نیت و محتوای مباحث مربوط به آن را دارند : حضرت آقا ، و دکتر احمدی نژاد .
حضرت آقا در دیدار مردم فارس به صراحت تمام موضوع قهر و حرف گوش نکردن رییس جمهور را بی اساس و تبلیغات دشمنان دانستند؛ و راجع به آن جمله "تا زنده هستم جلوی انحراف را خواهم گرفت" هم رسانه های اصولخوار همان موقع تیتر یک کردند ، در دیدار مسئولان نیروی انتظامی بشدت از این کار گله کردند!
دکتر هم در نخستین جلسه هیات دولت به تفصیل نظرش را درباره ولایت فقیه و اطاعت از ایشان بیان کرد .
هرکس نقلش خلاف این دو نظر باشد ، یا ندانسته اظهارنظر می کند و یا کذاب است ؛ شق سومی وجودندارد . تکلیف آنهایی که به اسم رسانه اصولگرا یا انقلابی نشر اکاذیب می کنند ، چیست؟ الله اعلم . در این دنیا که بعید است کسی از نشر اکاذیب علیه احمدی نژاد آسیبی ببیند ، اما در آخرت ، باز هم الله اعلم .
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این حقیر واژه تمسخر را بکار بردم ولی شما مکرر به مسخره بازی آویزان شدید.
همانطور که بدرستی حدس زدم بهانه ای غیر از یازده روز خانه نشینی پر ابهام برای تمسخر آن مرد ندارید.
اگر داشتید هشدار در مورد جمعیت که سرنوشت نه چندان دور نظام را در گرو دارد نیز چند جمله ای مرقوم میفرمودید.
ظاهرا نزدیکتر بودن نظرات رهبر به آن مرد که خود به تنهایی یک دنیا گفته و نا گفته دارد را نیز فاقد ارزش برای قلم فرسایی یافتید؟
واقعا معتقدید که دیدگاه انتقادی برخی مصلحین جهان مانند چامسکی با دیدگاه رهبری و آن مرد از یک جنس است؟
ببینید کار به کجا کشید تا رهبر فرمان آتش به اختیار را صادر فرمودند. از شواهد و قرائن باید درک کنید که هدف این فرمان آن مرد نبوده و نیست.
شما را چه میشود؟
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار سلام،
1- شما دقيقاً واژه "مسخره بازي" را استفاده كرده ايد. (يكبار ديگر به بخش انتهايي كامنت قبليتان مراجعه كنيد)
2- شما معتقديد چون آقاي احمدي نژاد (مانند بسياري از كارشناسان حوزه جمعيت) نسبت به وضعيت رشد جمعيت كشور اعلام نگراني كرده پس معلوم مي شود نظرش در همه موارد به نظر رهبر انقلاب نزديك است؟ يا شايد معتقديد چون از موضوع جمعيت نام نبردم پس معلوم است موضوع ديگري براي تمسخر دكتر احمدي نژاد در دست نيست!!! عزيز برادر! ابراز نگراني كافي نيست. سياستگزاري مهم است. دكتر احمدي نژاد سال 89 اعلام كرد به ازاي هر فرزند يك ميليون تومان هديه مي دهد. اولاً اين طرح خيلي زود به شكست خورد كه جاي بحثش اينجا نيست. اما با توجه به اينكه برخي طرفداران ايشان، اين ايده و نيز پرداخت يارانه نقدي را به ويژه در محيط روستايي بعنوان محرك افزايش جمعيت مي دانستند آمارها حاكي از آن است كه افزايش متوسط ساليانه مواليد در دولت نهم (2.1%) تقريباً با همين پارامتر در دولت دهم (2.2%) برابر است. كارشناسان معتقدند چنانچه فضاي كسب و كار بهبود يابد. رشد اقتصادي ايجاد شده و درآمد سرانه افزايش بيايد خود بخود روند ازدواج و فرزند آوري تسهيل شده و افزايش جمعيت محقق خواهد شد. اما لطفاً توجه فرماييد كه طبق آمار رسمي منتشره در زمان دولت نهم و دهم، نسبت ازدواج به طلاق از حدود 10 در سال 83 به كمتر از 5 در سال 92 رسيد! بيكاري از 10.4% به 13.5% و نرخ رشد اقتصادي از مثبت 6.2% در سال 84 به منفي 5.4% (!!) در سال 91 رسيد. ناگفته نماند روند افزايش مواليد در حال حاضر بسيار وخيم تر شده و به كمتر از 1% رسيده است. البته بنده نه فقط در اين مورد بلكه در بسياري از موارد از منتقدين جدي دولت آقاي دكتر روحاني هستم.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
حق با شماست. باید در بند آخر هم از واژه تمسخر استفاده میکردم.
چون حدث میزنم با شصت و اندی عمر از شما مسن تر باشم، جسارت کرده ضمن یادآوری بیانات مهم و سرنوشت ساز امام امت مبنی بر اصلی فرعی کردن مسائل، نبود شاهدی بر اطاعت مخاطب مستقیم را مورد شماتت قرار دهم. هر چند اعتقاد دارم طرف غایب نیز بنوعی مخاطب بود.
حسین
Netherlands
... بله، يك وقت هست كه هيچ چاره ‏اي جز علني شدن نيست؛ آنجا بله، انسان علني مي‌كند؛ ليكن اينجور نيست كه تصور بشود اگر چنانچه يك ايرادي، اشكالي در مجموعه‏ ي مسئولين اجرائي كشور وجود دارد و رهبري با آنها مخالف است، حتماً بايستي اين را در بلندگوها بيان كند؛ نه، گاهي اوقات مصلحت قطعي در اين است كه انسان يك چيزي را علني نكند.»
این مقاله آقا مالک چند اشکال دارد ، کمترینش اینسکه ""علنی"" کردند.
کوچکتر ها نباید بجای صداقت رندی بکار بزرگان کنند.
مثلا همین فرموده ایشان : ""اگر چنانچه یک ایرادی ، اشکالی..."" ، مگر کسی معصوم است؟ ما همه اشگال داریم محمود هم اشگال دارد. اما منصفانه نیست اغراق کرده و از آن بدتر از رهبری خرج شود. اگر ایشان را قبول دارید منتظر نظرات ایشان باشید نه اینکه سعی کنید ایشان را در کانالی خاص بیاندازید
و نا گفته های ایشان را تفسیر کنید بجای گفته های ایشان که می باید اجابت می شد..
موضوع دیگر اینکه همین سکوت رهبری را هم می توان در مورد سه قوه در همین حال حاضر تفسیر کرد که باز عرض می کنم اگر ایشان چیزی فرمودند که خوب و اگر نفرمودند ما سکوت را تفسیر نمی توانیم بکنیم.
دست حق بهمراه همه حق پرستان
عبدالله قاسمی -سمنان
Iran, Islamic Republic of
واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نوسینده علنی نکرده
داره میگه تا کجا تحمل شئ و بعد خود آقا علنی گفتند
Iran, Islamic Republic of
من یک پیشنهاد به دست اندرکاران این سایت دارم. که احتمالا با وظایف و مأمویت های شما همخوانی دارد.
هر چه دروغ و جفنگ هست به دکتر احمدی نژاد نسبت می دهید. و آسمان و ریسمان به هم می بافید.
بهتر هست اسم سایت رو از جهان نیوز به جهان دروغ یا دروغ های جهان تغییر بدهید بیشتر به مرامتان می خوره
یا حق
چگونه است پرکاری وارزشی بودن را به پای احمدی نژاد نباید نوشت ولی انحراف وکج روی را باید نوشت؟
منتظر
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز تا توان داری بر علیه احمدی نژاد مطلب وتحلیل بنویس !یکی دو مورد تذکر امام خامنه ای را علم کن وتعریف تمجیدهای فراوان ایشان را کتمان !آقا الحمدلله در قید حیات تشریف دارندشما مواضع ایشان را تحریف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! میکنید .هاشمی هرچی بود بعد ازامام گفتار وکردارشان را تحیف کرد شما گوی سبقت را از هاشمی در تحریف واقعیات ربوده اید !دادگاه عدل الهی هم که نعوذبلله وجود ندارد.شخص بنده از بس دروغ رسانه ای میبینم برای دریافت اخبار ،سایت شما را انتخاب کرده ام هرچند مواضع مغرضانه تان را در باره دکتر احمدی نژاذ میبینم !ولی به شما توصیه میکنم اینهمه دست وپا نزنید برای سیاه کردن احمدی نژاد فقط وقت بگذارید ودرصدی از نظرات موافق ومخالف تحلیلهایتان بدست آورید تا متوجه شوید سطح فکری وگرایش جناهی نظر دهندگان چگونه است ؟!در آخر دوجمله !
1-بکشید مارا ملت ما بیدارتر میشود.(برخورد جپ وراست وگارگزاروپایداری و...بااحمدینژاد)
2- به شعور مخاطبانتان توهین نکنید!
Iran, Islamic Republic of
زیاد به چپ و راست نزن...
بهترین نشانه بر انحراف احمدی نژاد مراسم تحلیف روحانی بود که بجای اینکه در کنار رهبر به عنوان رئیس جمهور اسبق قرار بگیرد پایین کنار سید حسن خمینی نشست... مراسم تحلیف دوره های گذشته رو سرچ کنید میبینید که همه روسای جمهور گذشته در کنار رهبر بودند تا زمانی که مشکل نداشتند و باید رئیس جمهور سابق یا اسبق لوح تنفیض رو به رهبر تقدیم کند....
هاشمی که فوت کرده بود. خاتمی که اصلا ممنوع بود... فقط ماند احمدی نژاد که اون هم دیگه ارزش نداشت بیاد بالا بنشینه
منتظر
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به 20:36 1396/9/11:
اگه قادر به خوب دیدن باشی،درمراسمات مختلف از تنفیذ گرفته تا سالگرد ارتحال امام و............در اطراف امام خامنه ای وجایگاههای مخصوص از ما بهتران تشریف دارندکه عبارتند از :هاشمی تاقبل از غرق شدن،جنتی،انواع واقسام لاریجانیها،حسن مصطفوی وبرادران وقماشی ازاین دست !!!حالا مردم (احمدی نژاد)در این جمع چه جایگاهی دارند جناب بصیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ودو نکته یه مثل معروف در دیار ماهست که میگویند:جاگیره جابگیره.یعنی هرکی میتونه زودتر جابرا خودش بگیره.که درخور جاعت مذکور است!
بنده نظامی نیستم که بچپ راست بزنم صراط ما صراط مستقیم الهی است واز خوارج این زمان هم بیزاریم.در ضمن جهت اطلاع شما ولایتنداران منحرف وتابعین رفسنجانی !درمراسم تنفیذ این اسطوره بدبختی که شما اصولنداران برسرمان نشاندید، حضرت آقا علیرغم همه مخالفتها خودشان احمدی نژاد را خواندند.
United Arab Emirates
تو دوران احمدي نژاد چيزي درست شد؟
بعد هم احمدي نژاد كسي كه امام زنده بود بدتر از بني صدر باهاش ميكرد اين آقا و اون مرجع تقليد ضد انسانيش
ولمون كنيد هرچي بيشتر بنويسيد الان بيشتر محرز ميشه كه ٨٨ حق با كي بود...
همين آقاي زاكاني تو مناظره با اطاعت خودشو براي احمدي نژاد هلاك كرد الان جرات نميكنه حرف بزنه هيچ جهان نيوزش هم تبري ميجويد...
Iran, Islamic Republic of
به نویسنده این متن یاداوری می شود سخنان رهبری رو راجع به دولت دهم در پایان دوره ریاست جمهوری حتما مجددا گوش بدهند . روا نیست بخاطر دنیای دیگران اخرت خودتان را خراب کنین .انصاف نیست که بخاطر علایق سیاسی و. ... برای تخریب رقیب از رهبری مایه گذاشت .
Iran, Islamic Republic of
من خوندم
بحث نویسنده شخص محمود است و از دولت او در پاراگراف آخر تمجید کرده
جمشید
Iran, Islamic Republic of
رهبری فرمودند که نظراتشان به اقای احمدی نژاد نزدیکتر است
Iran, Islamic Republic of
آقا جمشيد، اولاً مقام معظم رهبري فرمودند نظر احمدي نژاد به نظر من نزديكتر است نه اينكه بگويند نظر من به نظر احمدي نژاد نزديكتر است. (اين دو خيلي با هم فرق مي كند چون معيار، نظر رهبري است و نظر سايرين براساس نزديكي و دوري با آن سنجيده مي شود نه بالعكس) در ثاني ايشان گفتند در رابطه با برخي موضوعات بين آقاي هاشمي و آقاي احمدي نژاد اختلاف نظر وجود دارد. در رابطه با موضوعات اختلافي بين اين دو، نظر آقاي احمدي نژاد به نظر من نزديكتر است. پس اولاً اين قضاوت صرفاً در مورد موضوعات اختلافي بين اين دو شخص است نه يك قضاوت كلي در مورد تمام افكار و عقايد آقاي احمدي نژاد. ثانياً صحت نسبي نظر فردي در مورد موضوعي خاص، به معني تأييد عملكرد وي نيست. ثالثاً به معني صحت نسبي ساير افكار و عقايد وي هم نيست. مثلاً ممكن است وي معتقد باشد هوگو چاوز يقيناً رجعت خواهد كرد اما رهبري چنين عقيده اي نداشته باشند. يا ممكن است معتقد باشد كه ما دوستان مردم اسراييل هستيم اما رهبري بفرمايند اين سخن، سخن غلطي است. يا فكر كند كه آقاي مشايي فردي مناسب براي معاون اولي است اما رهبري موافق نباشند و اين عقيده ايشان را بر خلاف مصلحت وي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي طرفدارانش بدانند يا بخواهد آقاي مصلحي را از كار بركنار كند و به ناچار با حكم حكومتي در مقابلش بايستند يا تصميم بگيرد در جلسه استيضاح وزيرش در مجلس، كليپ پخش كند و رهبري عمل وي را از هر جهت تقبيح كنند يا بخواهد در انتخابات شركت كرده و در نتيجه، فضا دو قطبي شود و مقام عظماي ولايت، وي را از اين كار برحذر دارند و ... آيا مي توان گفت كه در تمام اين موارد و مواردي از اين دست، نظر آقاي دكتر احمدی نژاد به نظر حضرت آقا نزديك بوده است؟
حسین
Netherlands
دو اشاره :
مرحوم چاوز برای ایران اسلامی بیشتر کار کرد تا بسیاری از مقام/حقوق بگیران ایران اسلامی. لذا برسم تعارفات ایرانی و برای انتقال پیام همرنگی ها و همراهی های چاوز ، رجعت او را پیشنهاد/دعا کرده و ان شاءالله را با صدای بلند قرات نکرده(این یک احتمال).
شاید در تلاش ایجاد تفرقه بین ساکنان سرزمینهای اشغالی و دولتشان بوده(البته این ننگ روز گار هیچکاره صد در صد مخالف این تاکتیک هستم و ساکنان آنجا را همه نظامی میدانم و اشغالگر).
وَاللَّـهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ دوازده بار در قرآن کریم تکرار شده.
Iran, Islamic Republic of
جناب حسين آقا سلام عليكم. دوست عزيز آقاي احمدي نژاد رجعت مرحوم چاوز را پيشنهاد نكرده!!! بلكه مي گويد "ترديد ندارم" که او بازخواهد گشت و به همراه انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد. اگر حضرت علي(ع) در صحنه جنگ، انشاءالله را آهسته گفتند (با فرض مستند بودن روايت) جمله ايشان حتي بدون انشاءالله جمله صحيح، محكم و براساس يقين قاطع بود اما ايشان روا ندانست كه امري را به خود نسبت دهد بدون اينكه از مشيت الهي ياد كند (چون لا حول و لا قوة الا بالله) اما آقاي احمدی نژاد به سادگي مي توانست بجاي اين اظهار يقين باطل بگويد "من اميدوارم كه او بازگردد و به همراه انسان كامل جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت ياري نمايد" آيا مشكلي پيش مي آمد؟ ضمناً ادعاي مودت و دوستي با كفار (حتي غير حربي) بشدت در كلام خداوند نهي شده اما ايشان آنقدر روي اين كلمه پافشاري كرد تا رهبر معظم ناچار شدند در خطبه دوم نمازجمعه 29 شهريور 87 اعلام موضع كنند: "يك نفر پيدا مي‌شود درباره مردمي كه در اسرائيل زندگي مي‌كنند يك اظهار نظر مي‌كند، البته اين اظهار نظر، اظهار نظر غلطي است. اينكه گفته شود ما با مردم اسرائيل هم مثل مردم ديگر دنيا دوستيم اين حرف درستي نيست، حرف غيرمنطقي است" و در ادامه باز هم تأكيد كردند "خوب اين حرف خطايي بود، حرف درستي نبود" همه انتظار داشتند آقاي دكتر احمدی نژاد از اين "خطاي مسلم" و "نظر غلط" عذرخواهي كرده با سخن رهبر معظم، اعلام همراهي كند ولي وي نه تنها در اين مورد بلكه در هيچ كدام از اشتباه هاي ديگرش كه بعضاً منجر به اظهار نظر علني از سوي رهبر انقلاب هم شد حاضر به عذرخواهي نبوده است.
حسین
Netherlands
يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّـهُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ
بی نهایت زیبا. عمق پیام را درک کردید.
حتما لغت تعارف را هم در متن دیدید و از آن گذشته ، کدام یک از ما بی خطا است؟ مجازات باید متناسب باشد. در مورد آن کشور کذا و دو سر دو گوشانش هم این ننگ روزگار همشان را در حکم نظامی و حربی میدانم. اما شاید باید دید که بعد از تذکر رهبر باز احمدی نژاد تاکتیکش را ادامه داد؟
از همه مهمتر این که نیت ، کوشش در جهت درک شرایط و پیامد های حتی کلمه ای کوچک که در آن روز زبان به آن شهادت خواهد داد چه رسد به اعمالی که حقوق انسانها را ضایع کند. جای منطقی آیه اینجاست اما حیف بود در صدر نباشد.
بی اندازه متشکرم بهمرا التماس دعای خیر
Iran, Islamic Republic of
آقا جمشيد، لطفاً به امام خامنه اي افترا نزنيد. ايشان هرگز چنين چيزي را نگفته اند. (جمله ايشان را دقيق و كامل ذكر كنيد و از تحريف سخنان رهبري بپرهيزيد)
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز خبیث و فاسد
حسین
Netherlands
چرا؟
اینجا نظر شما را نشر داده و بمن و شما رخصت گفتگو . این بسیار مبارک است اگر با آن خوب برخورد شود و با حفظ شئونات خود و دیگر مسلمین ، تیز بینی ، تجربه و منطق خود را ارائه دهیم.
با تشکر
حامی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از مردم غیور شهرستان بانه که با پذیرایی و حضور در مسجد جامع شهر از دکتر احمدی نژاد جواب درخور و شایسته ای به یاوه گویان دروغگویان دادند.
Iran, Islamic Republic of
با این حرف ها نمی تونین حمایت بی قید و شرط رهبری از احمدی نژاد رو ماست مالی کنین
Iran, Islamic Republic of
خواهشا رهبری را قاطیه تصفیه حسابهای شخصی خود نکند اگر رهبری با احمد نژاد مشکلی داشتند چرا دوباره ایشان را عضو تشخص مصلحت نظام می کردند
Iran, Islamic Republic of
به همان دلیل که هاشمی را نگه داشتند
Iran, Islamic Republic of
دستان خالی آدم را به هزیان گویی می اندازد
ان شاءالله خداوند شفا به شما عنایت کند
انگلیس به پوند حساب میکنه یا دلار
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اولا از اینکه دست به افشاگری پشت پرده جریان انحرافی حامیان احمدی نژاد زدید،بسیار متشکرم.
ثانیا اینکه حضرت آقا گفتند تا من زنده هستم نمی گذارم... ارتباطی به دولت دهم نداشت!چرا که این سخنان ایشان را روزنامه کیهان تیتر کرد که فردای آن با واکنش حضرت آقا مواجه شد و ایشان فرمودند: منظورم این جریان نبود و...
خدا لعنت کند سرکرده جریان انحرافی آقای ... را که باعث شد ...
موفق باشید
حسن
Iran, Islamic Republic of
اولا به نظر می رسد مدیریت سایت به این نتیجه رسیده که اگر خبری ، نوشته ای ، مقاله ای ، ادعایی ، یاوه ای و .... در خصوص احمدی نژاد نباشد مخاطبان سایت کاهش خواهد داشت به همین دلیل از انعکاس هر مطلبی در موارد ذکر شده حتما استقبال می نماید .!!!!
دوما در خصوص مطالب پاره پاره ، بی ارتباط و به هم ریخته ای که صرفا تلاش جهت ادامه مسیر خط لجن مال کردن احمدی نژاد را دنبال می کند بیش از این نظری ندارم !!!!!
سوما به نظر می رسد مطلب عجولانه و بی سر وته دکر شده تنها اتش تهیه ای است که ریختن ان از محلی فرمان داده شده تا بعد ...... !!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقاحسین 13:08
احسنت ازپیام شماامااین سایت جهان نیوزوسایتهاواشخاص امثال اون پرروترازاین حرفان که ازروبرن
حسین
Netherlands
با تشکر از آن دوست عزیز.
در عین حال اینجا را تنها محل انتقال تجربیات می بینم و از این لحاظ نهایتا نمی تواند بد باشد. ان شاءالله که نیتهای ما پاک باشد بقیه خوب یا بد امتحان است و کوتاه و گذار است.
حق نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
شكر خدا معلوم خواهد شد كه فتنه گران احمدي نژاد ها هستند نه هاشمي و خاتمي
علی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید بیخودی مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما اینکه که احمدی نژاد جلوی بخور بخور شما ها را گرفت و پا روی دم همه بخورها گذاشت حق بیت المال را از شما گرفت و جلوی حیف و میل بیت المال را گرفت از ستمدیدگان حمایت کرد حلقوم زورگویان به حق مردم را فشار داد و مردمی بود ولی شما اینگونه نیستید
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم جهان مشرق تا بحال یه خط از اشکالات آقای قالیباف ننوشتن !چرا؟ خدا میداند
Iran, Islamic Republic of
بد نود در مورد آتش به اختیاری که رهبری امر فرمودند دو سه خطی مینوشتید و ارزیابیتان در مورد حرکت های اخیر احمدینژاد در این چهار چوب را نیز بیان میفرمودید. یا شاید معتقدید که احمدینژاد را باید از مخاطبان این امر مستثنی کرد:
قبلا در پاسخ به مقاله دیگرتان در همین سایت، مطالبی به شرح زیر درج کردم که ظاهرا مورد عنایت قرار نگرفته.
احمدینژاد در ابتدای ریاست جمهوری دولت نهم ادعا کرد که میدان بازی را خود تعیین میکند و بارها این ادعا را ثابت کرد. مورد اخیرش فضاسازیها در مورد مسکن مهر در کرمانشاه بود که حاضر نشد در میدانی که طراحی شد بازی کند. ولی شما دقیقا وارد میدان شدید و این مهم تداوم داشته و خواهد داشت. مقاله فوق هم مصداق دیگری علاوه بر مقاله قبلی آن.
به هر حال اراده و توان بازی نکردن در میدان دیگران مزیتی بزرگ و توفیقیست که به هر کس دست نمیدهد.
فکر میکنید که شیمون پرز تا دم مرگ و تا دیر وقت شب در دفتر کارش چه میکرد؟ آیا دغدغه اصلیش ایران نبود؟
میتوان گفت که طراحی شیمون پرز برای تحقق منویاتش به فازهای مختلفی تقسیم شده ضمن اینکه در هر فازی پلان دومی نیز تدبیر کرده تا در صورت محقق نشدن اهداف، مورد عمل قرار گیرد.
تقدیر بیسابقه رهبری از دولت نهم و دهم در پایان ماموریت را نمیتوانید با آوردن مصادیقی نا مربوط کم رنگ نمایید. این تقدیر و نیز سکوت احمدینژاد تا سال 94 ، برنامه های تدوین شده آن ملعون را بهم ریخت و لذا از سال 94 با بکار گیری تمام ذخائر و ریسک فراوان و با دستگیری و حبس بدون محاکمه بقایی فاز جدیدی را آغاز کردند.
همانطور که بارها شنیده ایم احمدینژاد را غیر قابل پیشبینی ارزیابی کرده اند. آدمیزاد بطور اعم و استکبار بطور اخص هر پدیده غیر قابل پیشبینی را نمیپسندد. دوست دارد تا همه چیز را با ابزارهای مختلف، پیشبینی و تحت کنترل در آورد. داخلی و خارجیش هم فرق نمیکند. احمدینژاد هم به این مهم اشراف دارد.
خوب بخاطر دارم پس از کنفرانس سران در تهران که میرفت برخی سران را از موضع انفعال خارج کند، نتانیاهو آنها را مورد خطاب قرار داده و صریحا تهدیدی با این مضمون کرد که مگر فراموش کرده اید دنیا دست کیست؟
این حقیر پیشگو نیستم تا مثل خیلیها آینده احمدینژاد و امثال ایشان را پیشگویی کنم. البته هالو هم نیستم. به هر حال معتقدم الخیرو فی ما وقع.
Iran, Islamic Republic of
تعامل ذليلانه خاتمى با غرب ؟!!
اى اُف بر دروغگو !
چطور تعامل نكرده خاتمى با غرب رو مى بينى اما دو سال آزگار مذاكره غيورانه ! با دولت امريكا را در عمان كهمنجر به نرمش قهرمانانه شد نمى بينى ؟!
التماس ذليلانه محموت در نيويورك را چه طور ؟!
يك بام و چند هوا با غيرت ؟!
هومن
Iran, Islamic Republic of
خاتمی: برچیدن 19 سانتریفیوژ با دستور جک استراو از دستشویی قطار
احمدی نژاد: رساندن سانتریفیوژ ها به 19000 ، تحت فشار فتنه، غرب و زمینه چینی برخی اطرافیان
روحانی : کاهش به 6000 در قبال هیچ ( این رفتار اسم خاصی دارد)
....
با غیرت !
Iran, Islamic Republic of
می شود از زاویه ای بهتر نگاه کرد!!!
اینکه رهبری در برابر اقدامات احمدی نژاد چیزی نمی گویند نشان از حرف حقی است که احمدی نژاد می زند والا ایشان با احدی تعارف ندارد اگر واقعا نقد به مسئولین قوه قضائیه که یکی از قوا اصلی نظام است وارد نبود رهبری حتما از مسئولین آن قوه دفاع میکرد معظم له میدانند که مردم همیشه از شما به اصطلاح سیاسیون جلوتر هستند و بهتر از شما تصمیم می گیرند اگر ایشان یک سخنرانی علیه احمدی نژاد کند دیگر کسی برای احمدی نژاد نمی ماند وبرای مردم فصل الخطاب است.
اما عدالت چه می شود ؟
حمایت از مستضعفین چه می شود ؟
آزادی بیان چه می شود؟
نظرات احمدی نژاد به به نظر رهبری نزدیک بود چه می شود؟
وصیتنامه امام که فعلا خاک می خورد چه می شود؟
قانون اساسی چه می شود ؟
شعار های انقلاب اسلامی چه می شود؟
امید مردم به انقلاب چه می شود؟
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم. بنده مخالف احمدی نژاد و کارهایی است که در ایام انجام می دهد هستم، اما تحلیل شما را صحیح نمی دانم. بنده معتقدم احمدی نژاد تازه قصد دارد خاتمی و هاشمی بشود.
Iran, Islamic Republic of
ابو بریزید همونجا که سوخته
اخه زاکانی تو هر دفه رد صلاحیت میشی!
وقتی رجل سیاسی نیستی چرا هی عرض خود میبری و زحمت ما میداری
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
تورو قرآن این تحلیل های نخ نما شده و آبکی نزارید میخواید طرف و تخریب کنید یکم مطالعه داشته باشین خواهشا گاو نباشید.نوشته در اواخر دولت دهم رهبری هیچ حمایتی از احمدی نژاد نکرد و در حد صفر بوده خودت خندت نمیگیره.این نونا خورده نداره آقای ذاکانی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد از راه انقلاب و رهبری منحرف شده و دیگر حمایت از او قابل دفاع نیست.