پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
شاکری:

سازمان ملل ابزار اجرایی تصمیمات سیاسی آمریکا

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 569754
عضو جمعیت ایثارگران گفت:‌ سازمان ملل نسبت به برخورد غیرانسانی بحرین با عیسی قاسم سکوت کرده زیرا ابزار اجرایی تصمیمات سیاسی آمریکاست.
سازمان ملل ابزار اجرایی تصمیمات سیاسی آمریکا
به گزارش جهان نيوز، مجتبی شاکری در واکنش به رفتار غیرانسانی دولت بحرین با شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور گفت: ما به لحاظ اقتداری که در منطقه داریم می‌توانیم در مورد وضعیت شیخ عیسی قاسم اثرگذار باشیم.

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه می‌توانیم فضای رسانه‌ای سنگینی را علیه حاکمیت بحرین ایجاد کنیم، تأکید کرد: نوع برخورد حاکمیت بحرین با رهبر شیعیان این کشور از موارد نقض حقوق انسانی است که با پروتکل‌های بین المللی در تضاد است.

وی تصریح کرد: به لحاظ حقوق بشری کسی حق ندارد رهبر یک ملت را حبس کرده و چنین رفتاری با او کند.
شاکری با بیان اینکه حاکمیت بحرین قائل به برگزاری انتخابات نیست، تأکید کرد: رژیم آل خلیفه مشروعیت سیاسی ندارد و حتی ارتش بومی هم ندارد و از نیروهای سایر کشورها استفاده می‌کند.

عضو جمعیت ایثارگران در خصوص علت سکوت سازمان ملل نسبت به فشارهای بحرین به شیخ عیسی قاسم که به وخامت حال او انجامیده است، گفت: سازمان ملل یک لایه بالاتری دارد و آن ابزار اجرایی تصمیمات سیاسی آمریکاست.

وی با اشاره به جاسوسی برخی افراد که سبب بازداشت او از سوی دستگاه‌های امنیتی شد، گفت: مقامات سازمان ملل فورا نسبت به این مسائل واکنش نشان می دهند و در سطح بین المللی از آنها سخن می گویند ولی الان که در بحرین رهبر یک ملت به گونه‌ای حبس شده و دچار خونریزی معده شده و جانش به خطر افتاده صدایشان درنمی‌آید.

شاکری اظهار کرد: علت سکوت سازمان ملل این است که دست آمریکا را باز گذارد تا رژیم آل خلیفه را به عنوان یک جناح حامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه تقویت کند.

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه آل خلیفه یکی از دولت‌هایی است که در اتحادیه عرب به همراه آل سعود جزء حافظان منافع اسرائیل هستند، گفت: عربستان در طول مدت دفاع مقدس و بعد از آن با حمایت از طالبان، داعش و دامن زدن به مسئله کردستان عراق خط سیری را دنبال کرد که تنها در امتداد منافع اسرائیل بود.

وی در پایان با اشاره به سخنان اخیر نتانیاهو درمورد رابطه عربستان با رژیم صهیونیستی گفت:‌ به نظرم نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مورد حرف درستی زد که گفت آنچه را ما به زبان عبری می‌گوییم آل سعود به زبان عربی می‌گوید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *