شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۴

آیت‎الله مصباح: اکنون در احمدی‌نژاد یک حالت انحرافی می بینم

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 569665
گفت‎وگوی اختصاصی رهبرمعنوی جبهه پایداری: امروز حالت انحرافی در او می‌بینم
آیت‎الله مصباح: اکنون در احمدی‌نژاد یک حالت انحرافی می بینم
به گزارش جهان نيوز؛آیت‎الله مصباح‎یزدی که از حامیان جدی احمدی‎نژاد و پشتیبان او در دوران ریاست جمهوری‎اش بود، گفت: امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.
 
صادق چهرقانی: در پایان مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) در قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به سؤال خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون تحرکات اخیر احمدی‎نژاد از جمله بست نشینی او و همراهانش در حرم شاه عبدالعظیم(ع) پاسخ داد.
مشروح گفت‌وگوی او را در ادامه بخوانید:

حضرت آیت الله مصباح یزدی! خیلی از مردم سؤال می کنند که آیت الله مصباح یزدی که معرف احمدی‎نژاد به جامعه ایران بود و از او طرفداری می کرد، امروز چه نظری راجع به اعمال و رفتار او دارد؟
اینجا یک جلسه علمی و فقهی است، نه سیاسی.

بالاخره مردم از شخص شما به عنوان یکی از حامیان اصلی روی کار آمدن آقای احمدی‎نژاد و مطرح شدن او سؤال دارند؟
ما هر کسی را، تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم؛ طرفداری‎اش می کنیم؛ هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم.

یعنی تحرکات اخیر او را تأیید نمی کنید؟
نه، اعمال و رفتار امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم، چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
منصفانه این بود که از اشکالاتی که احمدی نژاد از آن صحبت می کند هم سئول می شد که آیا این اشکلاتی که هست ( ربا هست ، افترا هست ، فامیل بازی و قبیله گرائی هست... ایضا نحو گزارشات مقامات قضائیه) را هم تائید نمی کنید؟
طبیعی استکه کسی که تحت فشار است ، رفتار صحیحی نداشته باشد ، اما اشکالات مطرح شده بقوت خود باقی است.
Iran, Islamic Republic of
مسئله اصلی سرپیچی و رودررو شدن با رهبری است یکی درقالب عوام فریبی ،یکی عمامه به سرنهادن ودرقالب دین درآمدن و ..احمدی نژادخود نیز بازیچه دست قوم و دوستان دم خورو کاسه لیس انگلیسی است این یعنی نفوذ
ایرانی مقیم کالیفرنیا
Iran, Islamic Republic of
مشکل خیلی از ما این است که مسایل را از هم تفکیک نمی کنیم - حساب نظام از حساب قوه مجریه جداست - حضرت امام (ره) فرمودند: "حفظ نظام از اوجب واجبات است و حتی اهمیتش از جان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه هم بیشتر است چون ائمه علیهم السلام هم جانشان را فدای اسلام می کردند" اگر در اظهار نظراتمان علی الخصوص خواص جامعه طوری صحبت کنیم که مردم مشکلات موجود را به حساب نظام بگذارند ظلمی بزرگ در حق نظام روا داشته ایم. مگر در زمان حکومت حضرت علی علیه السلام فساد نبود؟ رئیس قوه مجریه و نمایندگان مجلس که توسط مردم انتخاب می شوند. ما مدعی عصمت رئیس قوه قضائیه نیستیم اما انتخاب وی توسط مقام معظم رهبری و تاییدات ایشان از جمله در سخنرانی 19 دی 95 در جمع مردم قم که فرمودند : "قوه‌ قضائیه مستقل و شجاع را همه باید قدر بدانند" را فراموش نکنیم البته این هم به معنی آن نیست که در این قوه نقایصی وجود ندارد . از نظر حقیر که از طرفداران و رای دهندگان به آقای احمدی نژاد بوده ام ایراد بزرگی که به وی وارد است این است که با رفتار و بیان مشکلاتی که واقعا هم وجود دارد ، مردم را به نظام بدبین می کند.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مصباح شما دیر فهمیدید. دین را، امام زمان را هزینه این شخص کردید. خوب است از کسانی که قبل از شما نسبت به این جریان خطرناک هشدار می دادند طلب حلالیت و بخشش کنید.
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
ای کاش حضرت ا.. مصباح مصداقی از انحرافی بودن را ارائه می دادند اگر مخالفت احمدی نژاد از دستگاه قضا را انحراف می دانند اول این اشکال را به اقای رحیم پور ازغندی بگیرند که از سیمای جمهوری اسلامی برای اولین بار انتقاد را شروع و تاکید کرد که علت سرنگونی رژیم ستم شاهی عملکرد ظالمانه دستگاه قضایی ان بوده است و خواستار اصلاح در دستگاه قضا شد ؛ انتقاد احمدی نژاد از دستگاه قضایی بجا می باشد و مردم با پوست وگوشت خود قضاوت های غیر عادلانه را درک کرده اند بیایم برای پویایی نظام و قوام انقلاب اسلامی اصلاحات اساسی را در دستگاه قضایی دنبال نمایم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یه سوالی که پیش میاد اینه که مگه حضرت علامه دیروز احمدی نياد رو تایید میکردن که امروز رد میکنن؟
مگه از دید ایشون از سال 89 احمدی نژاد بزرگترین خطر از صدر اسلام تا کنون نبود؟
مگه از دید ایشون بعد از سال 88 تا الان ابلیس با تمام تجربه و توان جریان انحرافی رو هدایت نمیکرد؟
چی شده حضرت آیه الله نظرشون رو تعدیل کردن؟
از بزرگترین خطر از صدر اسلام رسیدن به اینکه یک حالت انحرافی در احمدی نژاد میبینن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقط حالتی ؟!
Iran, Islamic Republic of
ایشان آنزمان تشخیص دادند که آقای احمدی نژاد چون قدرتش کم بود منحرف نیستند و مطابق میل ایشان عمل پیوند ولی الان که دیگر ارکان قدرت را از دست داده اند و چند بار هم سعی در بدست گرفتن آن کردند که موفق نشدند در مسیر انحراف هستند.بهتر است چنین گفته شود تا مطالح ما که همان مصالح اسلام است رعایت شود منحرف نمی باشد ولی الان که مصالح اسلام نیست در حالت انحراف میباشد .البته نظر علما با هم فرق دارد بسیاری هم از روز اول آیشان را منحرف می دانستند ولی چون بلندگویی نداشتند نتوانستند آن را رسانه‌ای کنند
Iran, Islamic Republic of
پس لطف کنید پیاده شید مسیر ما مشخص است!!!1
آشنا
Iran, Islamic Republic of
حق همین هست که از اشکالاتی که احمدی نژاد به سیستم و ساختار فعلی داره هم سوال می شد. و پاسخ می شنیدند. این کارها و این موضع گیریها نسبت به ایشان نتیجه این می شود که مردم چراغ فانوس بردارند و دنبال احمدی نژاد بگردند. نکنید این کارها را آقایان علماء این چه قالبی هست که هر کس داخل آن قرار می گیرد بعد از 8 سال یا فاسد می شود یا انحرافی و یا محصور این تذهبون این رویه تا کی ادامه خواهد داشت . به تاریخ و آیندگان چه پاسخی خواهیم دادو چه در باره ما قضاوت خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست ایشان با سنجش کدام رفتار احمدی نژاد اورا منحرف دانسته؟
1. نقد قوه قضائیه
2.روکردن تخلفات قوه قضائیه
3.سرخم نکردن دربرابر جریانات سیاسی
4.متوسل شد به حضرت عبدالعظیم
5.بوسیدن دست مردم و رفتن در بین مردم
6.سکوت چندساله در برابر موج تهمت ها
7.درخواست علنی شدن دادگاه بقایی
8.کاندیدا شدن ریاست جمهوری برای حمایت از بقایی
9. حمایت نکردن از رئیسی در انتخابات
10.برائت نکرد از بقائی و مشایی
11.نامه نگاری با رهبرمعظم که مهرتاییدی بر ولایتمداری او بود
یکی بیاد به مردم جواب بده جوابی که مردم فهیم آنرا بپذیرند تهمت های یکطرفه برای مردم جواب منطقی نمی شود
حسین
Netherlands
هشت و نه و ده را حذف و برای بقیه مثبت دادم.
بیشترین اشکال این حقیر ننگ روزگار ، مساوی قرار دادن دوستی یکی یا دو تن بر کل کشور و تاریج این چند سال است.
بسیار خوب ایشان در دوستی استوار است و این صفت خوبی است ، لذا دوست با ارزش ، خودش می باید کنار می کشید و اجازه نمی داد که نیروهای نظام و کل نظام بصورتی در آید که نسل بعدی ایشان هم بزحمت بیفتد.
یا حق و دیگر هیچ
100
Iran, Islamic Republic of
حرفهای احمدی نژاد درد دل مردم هست
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد از اول هم همین بود شما بصیرت نداشتید