پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳۶
هویت‌گرایی غربی جریان سیاسی اصلاح‌طلب به جای گفتمان انقلاب؛

نگاهی به شاخصه‌های فکری جریان سیاسی اصلاحات/ از غرب دوستی تا غرب پرستی اصلاح طلبان

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 569607
بخشی از اصلاح‌طلبان در این مسیر به قدری پیش رفته‌اند که در مواردی حتی از غرب‌زدگی هم عبور کرده‌اند و به غرب‌پرستی رسیده‌اند. به عنوان نمونه نوع مواجهه این جریان با مسئله خصومت های ایالات متحده آمریکا با مردم ایران که به ویژه در جریان مذاکرات هسته ای چهار سال اخیر بیش از گذشته خود را نشان داد، از جمله مصدایقی است که شوق و ذوق آن ها نسبت به غرب را حتی با وجود دشمنی های مکرر غربی ها با مردم ایران نشان داد.
نگاهی به شاخصه‌های فکری جریان سیاسی اصلاحات/ از غرب دوستی تا غرب پرستی اصلاح طلبان
گروه سیاسی جهان نيوز: یکی از مشخصه ‌های اصلی انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی که آن را از دیگر حکومت‌ ها و نظام ‌های سیاسی و حتی انقلاب ‌های دیگر متمایز می‌ کند، عدم وابستگی به جریان ‌های فکری حاکم بر ابرقدرت ‌های سیاسی است. در واقع شکل‌ گیری انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در نفی نظام لیبرال سرمایه ‌داری به عنوان اصلی ‌ترین نحله فکری حاکم بر نظام‌ های سیاسی جهان بود.

در شرایطی که تفکر حاکم بر جهان دین ‌ستیزی بود و تقریبا همگان از لزوم به حاشیه راندن دین از عرصه زندگی سخن می ‌گفتند و جدایی دین از سیاست و سکولاریسم سکه‌ی رایج آن زمان بود؛ انقلاب اسلامی با صبغه‌ ی دینی و با نماد درهم‌تنیدگی دین و سیاست به وقوع پیوست.

از ابتدای انقلاب تاکنون جریان‌ های فکری و سیاسی ایران به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند که یکی از آن ‌ها جریانی است که مبانی فکری و سیاسی آن با مبانی فکری و سیاسی که انقلاب بر اساس آن‌ ها شکل گرفت فاصله قابل توجهی دارد و مولفه‌های فکری آن‌ها بیشتر با مولفه‌های غربی همخوانی دارد.

جریانی که امروز با نام اصلاحات شناخته می‌شود هرچند ریشه‌ی خود را جریان چپ سابق می داند که در ابتدای انقلاب بر مولفه ‌ها و مبانی اصلی انقلاب تاکید فراوانی داشتند، اما اصلاح‌طلبان امروزی رویکردی متفاوت با چپ‌ های ابتدای انقلاب دارند و بسیاری از مولفه‌ هایی که در ابتدای انقلاب، چپ ‌ها با آن شناخته می‌شدند، امروز دیگر نه تنها هیچ جایگاهی در بین اصلاح‌طلبان ندارد بلکه فاصله‌گیری و فراتر از آن تقابل اصلاح‌طلبان با شاخصه‌های مذکور واقعیت این روزهای حاکم بر این جریان است.

در واقع هویت اصلی جریان سیاسی موسوم به اصلاح‌طلب نه با گفتمان انقلاب بلکه با انگاره‌های غربی قابل تعریف است به طور کلی شاخص‌های اصلی این جریان را در این موارد می‌توان تعرف کرد:

1-این جریان به مبانی سیاسی لیبرال دموکراسی و سکولاریسم معتقد است و نسبت به درهم تندیدگی دین و سیاست باوری ندارد.

2- به تکنوکراتیسم غربی و عمل‌گرایی باور دارند.

3-به چارچوب های تفکر و عمل انقلابی اعتقاد چندانی ندارند.

4- در عرصه اقتصاد بیشتر خود را به مبانی اقتصادی غرب و همان لیبرال سرمایه داری غربی پایبند می دانند.
5-به طور کلی حاکمیت ظالمانه غرب بر جهان را پذیرفته اند.

6-انقلابی گری را تفکر احساسی دانسته و عمیقا بر این باورند که دوران انقلابی گری و تفکر احساسی سپری شده است.

7-به انجام امور فرهنگی توسط دولت باور چندانی ندارند و بیشتر به پلورالیسم معرفتی و به تبع آن پلورالیسم فرهنگی معتقدند.

8-اندیشه‌های سیاسی غرب را قبول داشته به طور کلی غرب گرایی، غرب باوری  و حتی در مواردی علقه‌های غرب پرستی دارند.

این ها مواردی است که آنچنان پنهان نبوده و در موضع گیری ها و رسانه های جریان مذکور کاملا مشخص است و حتی سیاسی این جریان برای انتقال دیدگاه فکری و سیاسی خود به بدنه جامعه اصرار دارد.

در شرایطی که اصول و مبانی اساسی انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی(ره) بر مسائلی چون استکبارستیزی و به طور خاص مبارزه با آمریکا و صهیونیسم مبتنی است و مسائلی چون کمک به مستضعفان جهان، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری و مواردی از این دست، از شاخصه های اصلی گفتمان امام و انقلاب محسوب می شود؛ جریان مذکور آشکار این مسائل را مورد هجمه قرار می دهد و در مواضع و رسانه های آن ها به طور بارز طرد و نفی این شاخصه ها مشهود است.

مع الاسف بخشی از اصلاح‌طلبان در این مسیر به قدری پیش رفته‌اند که در مواردی حتی از غرب‌زدگی هم عبور کرده‌اند و به غرب‌پرستی رسیده‌اند. به عنوان نمونه نوع مواجهه این جریان با مسئله خصومت های ایالات متحده آمریکا با مردم ایران که به ویژه در جریان مذاکرات هسته ای چهار سال اخیر بیش از گذشته خود را نشان داد، از جمله مصدایقی است که شوق و ذوق آن ها نسبت به غرب را حتی با وجود دشمنی های مکرر غربی ها با مردم ایران نشان داد.

آن ها در جریان توافق هسته ای و برجام، تمام عیار به بزک دشمن شماره یک مردم ایران پرداختند و طوری در موضع گیری ها و رسانه هایشان با مسئله برخورد کردند که در جبهه غرب و ایران آن ها بیش از آنکه برای تقویت جبهه ایرانی گام بردارند برای خود وظیفه بزک چهره دشمن و هموار کردن مسیر آن ها را تعریف کرده بودند.

آن ها در این مسیر به قدری جلو رفتند که مدیرمسئول یکی از اصلی ترین رسانه هایشان آشکارا از این مسئله پرده برداشت. مهدی رحمانیان صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه شرق در پاسخ به این سئوال که رسانه های اصلاح طلب مانند روزنامه شرق هموار کننده تحمیل برجام به مردم بودند و آن ها در این مسیر به طور غیرواقعی و مبالغه آمیز با مسئله ی برجام برخورد کردند، آشکارا به بزک دشمن اذعان می کند و می گوید: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند.»

این تنها یکی از نمونه هایی است که هویت غربی اصلاح طلبان را نشان می دهد و نمونه های مشابه این را به کرات می توان در رسانه های جریان مذکور دید؛ تا جایی که حالا دیگر می توان ادعا کرد که ستون فقرات فکری رسانه های این جریان بر اساس انگاره های غربی بنا شده است.
 
 
https://jahannews.com/vdcawonm049nii1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawonm049nii1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
القا نظریه در سطوح مختلف جامعه از سوی هر حزبی ویا گروه های سیاسی با راه نفوذ قلبی
صورت گیرد واگر در جامعه ای ضریب نفوذ نظریه ای بر خلاف نظام حاکم بر جامعه ،حاکمان باید به خود شک کنند مثل القا نظریه انقلاب اسلامی ایران از سوی امام راحل بر خلاف رژیم سرکوبگر شاهنشاهی.
حال با اینگونه تفاسیر اول با به خودتان شک کنید که چرا نتوانستید مردم را به سمت نظریه های موافق خود تان جلب کنید واگر هم بخواهید از زور وحصر وغیره جهت جلوگیری از گسترش نفوذ استفاده کنید با رژیم سرکوبگر شاهنشاهی فرقی نخواهد بود
Iran, Islamic Republic of
طوری صحبت می کنی گویا هنوز توهم فتنه سال ۸۸ را در ذهن داری و فکر می کنی شما بی شمارید که می گویی ((به خودتان شک کنید که چرا نتوانستید مردم را به سوی نظریه های موافق خودتان جلب کنید))دوست عزیز از کجا نتیجه گرفتی که مردم طرفدار اصلاح طلبان هستند . با پیش فرض غلط از نویسنده متن سوال کرده ای فکر می کنی اکثریت مردم طرفدار سران فتنه و مخالف حصر هستند این همان توهم ((ما بی شماریم))است که سال ۸۸بر اساس آن پیاده نظام اسرائیل در ایران شدید تا جائی که شعار اسراییل خوشحال کن ((نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران))سر دادید
ولی
Iran, Islamic Republic of
ممنون که عکس سید مظلوم را در همین حد هم منتشر کردی؟از چی ناراحتی؟
Iran, Islamic Republic of
به نظرت مظلوم بودن افتخاره؟ دلت را خوش کن به سید به قول خودت ظلم پذیرت و سید محصورت!!!
یاس
Iran, Islamic Republic of
سید فتنه گر ی که هنوز توبه نکرده برازنده تره
United Kingdom
خوب بود به اینکه چقدر در انتخابات رای داشتن و دارن هم اشاره میکردین. این یعنی بخش زیادی از مردم طرفداره غرب هستن.
Iran, Islamic Republic of
اگر رای داشتن سال 84 شاهد روی آوری مردم به گفتمان عدالت و مردمی بودن نبودیم! اگر رای داشتن سال 88 شاهد مشارکت 80 درصدی و اعتماد مردم به گفتمان خدمت نبودیم! بروید و دقت کنید! ببینید هر انتخاباتی که طیف نزدیک به این جماعت نماینده اش انتخاب شده شاهد کمترین مشارکت و مشارکت اقشار مرفه بوده ایم!
Iran, Islamic Republic of
نتایج ۴ دهه استکبار ستیزی آنهایی که علت انقلاب ۵۷ را این می دانند چیست؟ آیا انقلاب ما به دلیل استکبار ستیزی بود یا برای کسی آزادیهای مشروع و نبود اختناق و ...بود. استکبار ستیزی درمانی بود که بعد از سال ۵۷ به آن اضافه شد.
۱_ مهمترین نکته ای این افراد استکبار ستیز می گویند این است که ما درگدشته وابسته بودیم اما الان کشوری مستقل هستیم و تصمیمات را خودمان می گیریم.
در پاسخ به این افراد باید گفت کدام استقلال . این که خود را از دنیای مدرن و پیشرفته در انزوا قرار دهیم و با دنیا سر جنگ داشته باشیم و فکر کنیم تمام دنیا اشتباه می کنند و تنها این ما هستیم که درست فکر می کنیم کجای این تفکر نشان از استقلال دارد.
کره شمالی مثال بارزی از این نوع تفکر است. فکر می کند کشوری مستقل است و با آمریکا در ستیز است و سلاح هسته ای هم دارد. اما همین کره شمالی چه چیزی غیر از سلاح اتمی در دنیا برای ارائه دارد.کدام اقتصاد و کدام تاثیر گذاری جهانی را دارد. ایران هم دقیقا دارد راه کره شمالی را می رود. سرمایه گذاری عظیم برروی تسلیحات نظامی و غافل شدن از اقتصاد و فرهنگ و جامعه.
۲_ شاید گفته شود ما در دنیا مستقلیم و تابع شرق و غرب نیستیم.
در پاسخ باید گفت در معادلات جهانی ما جزو بلوک شرق و اقمار روسیه جدید هستیم. سیاستهای خارجی ما کاملا در جهت اهداف روسیه است. ما دیگر نمی توانیم شعار نه شرقی نه عربی بدهیم بلکه ما از دامان غرب به دامان شرق رفته ایم. با این تفاوت که در غرب می توانستیم از امکانات و تکنولوژی ان استفاده کنیم اما در بلوک شرق تنها رفتارهای غیر دمکراتیک و توسعه صنایع نظامی را یاد می گیریم.
ما در دنیای امروزی دیگر چیزی به نام وابستگی و استقلال نداریم چرا که دنیا مجموعه ای به هم پیوسته شده و تصمیمات جهانی و توسعه همه گیر شده است. چرا یک کشور توسعه می یابد اما دیگری عقب می ماند. دلیلش را باید در استفاده درست از امکانات دنیا دانست. نگاه ایدئولوژیک در دنیا ی امروزی جواب نمی دهد.
پس باید بقول سهراب سپهری چشمها را باید شست و جور دیگری نگاه کرد. آرمانگرایی با واقع گرایی متفاوت است. باید با واقعیتهای دنیا کشور را درست کرد نه با آرمانگرایی. تفاوت اصلاحطلبان با اصولگرایان در همین است که اصولگرایان در آرمانهای سال ۵۷ مانده اند اما اصلاحطلبان ۴۰ سال از آن عبور کرده اند و دنیا را با واقعیتهای ان نگاه می کنند.
سقا
Iran, Islamic Republic of
نتایج چهار دهه استکبار ستیزی واستقلال ایران اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده با کمی واقع بینی والبته کمی هم بهره مندی از قلبی سلیم که تنها خضوع بر آستان عزت حضرت حق رو طالب باشه بدون شک به خوبی قابل رویت هست .
کدام استقلال ؟؟؟؟؟
استقلال در تصمیم گیری بدون دخالت شرق وغرب در امور داخلی وخارجی وپیش برد اهداف وبرنامه های خودمون بدون دخالت کدخدا واعوان وانصارش.

دنیای مدرن یعنی دقیقا کجا؟؟؟
یعنی آمریکا وانگلیس وفرانسه و....؟؟؟؟؟
کدوم سر جنگ ؟؟؟
ما شروع کننده ی کدوم جنگ بودیم ؟؟؟
تو کدوم کشور به بهانه های واهی لشکر کشی کردیم وپایگاه نظامی زدیم ؟؟؟؟؟
کی گفته ما در انزوا هستیم؟؟؟؟
چهار تا کشور خونخوار ومتوحش که نشد جهان .
کره شمالی همین که استقلالش روحفظ کرده بهترین وبزرگترین کار رو کرده تاثیر کره ی شمالی تو مناسبات جهانی چیه؟؟؟؟
تاثیر آمریکا واروپا چیه؟؟؟؟
غیر از غارت وتجاوز ونقض حقوق بشرولشکر کشی به شرق وغرب برای غارت وسیطره روی منابع کشورهای دیگه چه تاثیر دیگه ای از آمریکا واعوان وانصارش تو دنیا وجود داره؟؟؟؟

شما به همکاری وتعامل برای تحقق وحفظ منافع ومنابع مشترک میگید سلطه؟؟؟؟
ایران و روسیه دو کشور هم پیمان هستن که برای رسیدن به اهدافی که توی برخی زمینه ها بین ما وروس ها مشترک هست تلاش وهمکاری می کنن ،ضمن اینکه روس ها نشون دادن به اندازه ی آمریکا و....شرور وبد عهد نیستن .
این جنس همکاری های دو جانبه اسمش زیرسلطه ی شرق بودن نیست .

باید واقع گرا باشیم یعنی بپذیریم این دنیا کدخدایی داره وبقیه کشورها هم رعیتش هستن وباید طبق نظم نوینی که کدخدابرای دهکده ی جهانیش ترسیم کرده رفتار کرد ،حالا تو این دهکده چه معنی داره ملتی از استقلال واستکبار ستیزی که بر خاسته از فرهنگ عاشوراست حرف بزنه؟؟؟؟؟
واقع گرایی شماکه کودک ناقص الخلقه ی برجام زاییده ی اون هست ورو دست این ملت مونده بدون شک درس عبرتی برای نسل های اینده ماست تا بدونن با مستکبر نباید سازش کرد دیگه از این واقع گرایی ها برای ما نکنید.

اما عبور شما از ارمان ها.....
مردم شجاع وغیوربرای تحقق آرمان هاشون تلاش می کننن اما جماعت عافیت طلب وبزدل از آرمانشون عبور می کنن واسمش رو هم میذارن واقع گرایی.
برای به هم زدن خواب هایی که واقع گرایانه برای این ملت می بینید فقط یه رویای صادقه مثل شهید حججی کافیه .
Iran, Islamic Republic of
سقا جان خودت جواب حرف های خودت را دادی
Iran, Islamic Republic of
تنها شباهت اصلاح طلبان و اصولگرایان فقط در خود خواه بودنشان است و هر دو بزرگترین کمپین توجیه هستند برای همه کارهای اشتباه خود
Iran, Islamic Republic of
ما باید چشمهایمان را بشوئیم و جور دیگر ببینیم یا شما ؟به قول حافظ توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند؟البته شما با شستن چشم مشکلتون حل نمی شه بلکه بقول قرآن فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا مشکل شما دلهای بیمارتونه که نمی تونید مسائل رو درست بفهمید ما با دنیا مشکلی نداریم مشکل ما با سیاستمداران آمریکا وصهیونیزم جهانی است والا دل مردم دنیا با ملت استکبار ستیز ایران است محبوبیتی که الان سردار سلیمانی در منطقه بلکه در جهان دارد نشانه این است که راه ما درست است
Iran, Islamic Republic of
منفي اشتباهي بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا پیشرفت را چطور تعریف میکنی؟ اینکه بشر کلی زحمت بکشد و دارو و درمان و کشف علمی کند تا چند نفر را از مرگ نجات دهد و یا زندگی راحت تری داشته باشد، بعد یک یا چند بمب بیندازد و چند صد برابر آنچه نجات داده بکشد و عده ای را به رنج بیندازد، میشه بهش گفت پیشرفت؟ با کدام معیار به این میگویی پیشرفت؟
اگر به دنیای بعد از مرگ اعتقادی نباشد من هم با شما موافقم.
Iran, Islamic Republic of
تنها اصلاح طلب واقعی احمدی نژاده بقیه فقط ادعای اصلاحات دارن و هر جا سهم حزبشون را بدن یه گوشه میشینن و نق و نوق میکنن اما اگر بهشون سهم نرسه با جیغ داد خودزنی میکنن و آشوب به راه میندازن...
هر جا قوه قضا رقباشون را محکوم کنه تاییدش میکنن هرجا خودشون را محکوم کنه مظلوم نمایی میکنن و از خاطرات زندانشون برای تخریب رقیب استفاده میکنن و نه برای اصلاح......اینا فقط دنبال سهم هستن نه اصلاح
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تنها ویران گر آیران بود آن هم از ریشه
Iran, Islamic Republic of
بله ایشان تنها ترین اطلاح طلب است در آیران که فقط در جهت استحکام رژیم صهیونیستی هر کاری که دلش خواست را انجام داد و اسراییل تا سالهای سال از ایشان تشکر و قدردانی میکند
Iran, Islamic Republic of
ما فکر میکردیم شماها اصولگرایان دلواپس ِ ولایت معاش ِ کاسب تحریم؛ بعد از افتضاحاتی که احمدی نژاد به بار آورد و داره می آوره؛ دیگه ساکت میشید ولی مث اینکه بی حیا تر از این حرفها هستین.
من انقلابی ام
Iran, Islamic Republic of
باور کنید شما جماعت اصلاح طلب که دلواپس به باد دادن منافع ملی نیستید
وایضا باوری به ولایت ندارید
وهمچنین
این شما اصلاح طلب ها بودید که به نقل از اقای صادق خرازی از امریکا درخواست تحریم بیشتر ایران رو کردید وکاسب تحریمید
بخاطر فتنه ی ۸۸
وبرجام روحانی که چیزی جزءخسارت محض نبوده تا دنیا دنیاست باید دیده به گریبان خویش فرو برید تا احسان نداشته ی خودتون وعیب دیگران رو ببینید ...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
فعلا که کوه برجام شما موش زایید و جز پرورش جاسوس در تیم مذاکره کننده و بر باد دادن صنعت هسته ای و خارج کردن اورانیوم 20درصد و آب سنگین از کشور، خیانت های دیگری هم دارید که با گذشت زمان آشکارخواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
دنیا طلب ها،کسانیکه شیفته و مسخ دنیای غرب شده اند دفاع از غرب می کنند ، اگر بقول خودت چشمهایان را شسته بودید و مسائلی و گرفتارهای کشور و مردم کشورمان را واقع بینانه و بدون هواهاس نفسانی و حب دنیا دیده بودید اینگونه از کشورهای غربی و جهانخواران سیری ناپذیر دفاع نمی کردید . آدمهای خود فروخته و بی مقدار از کشور های غربی که نمونه بارز آن آمریکای جنایتکار هستند دفاع و پیروی می کنند . ملت ولایتمدار و انقلابی ایران عزیز با هر گونه خودفروختگی در برابر غرب جنایتکار مخالف است و نوکران آنان را در هر مسئولیتی و با هر عنوان و گروه و حزبی که باشند به زباله دان می اندازد و فقط پیرو رهبر عزیز تر از جان خود هستند و با با اشارات آن غزیز عمل خواهند کرد .
Romania
چرا انقدر غرب غرب میکنید مگه غرب بده?انواع بیماری ها مثل سرطان ،اعتیاد،فقر و دیکتاتوری و ... کنترل کردن جزو شاد ترین و بافرهنگ ترین مردمان دنیا هستن از نظر علمی سر آمد جهان اند ما چی داریم?غیر از یک سری آرمان های واهی که هر ساله هزاران هزار قربانی بخاطرشون میدیم.غرب هم دوران شبیه ما رو گذرونده.ببینید جنگهای صلیبی در غرب برای چی بود و چ نتیجه ای گرفتن?نمیگیم در برابر ظلم باید سکوت کرد معلومه ک ن،ولی باید دید ک خودمون فقط در جایگاه مظلومیم?!
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که شما فکر می کنید ما با جغرافیای غرب سر ناسازگاری داریم علم و تکنولوژی غرب خوبه ما با سیاستمداران غرب مشکل داریم ،افتاد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
وحشی گری شده بافرهنگی!!! آقای غرب پرست، امریکا با حمله اتمی به ژاپن 150هزار انسان راکشت، انگلیس و امریکا با تحریم ایران در جنگ جهانی 20میلیون ایرانی را کشتند. امریکا با حمله به ویتنام چندصدهزارنفر راکشت. امریکا با حمله به افغانستان چند صدهزارنفر راکشت. امریکا با حمله به عراق 2میلیون نفر راکشت. امریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران دویست و اندی آدم را کشت. و هزاران جنایت دیگری که بیان آنها از حوصله خارج است
Romania
منم اشاره کردم از ظلم بیزارم و این نفرت شما ب ظلم تحسین برانگیزه.حرف من ی چیز دیگه هس.میدونم سخته اما بدون تعصب بیایم همه جانبه بررسی کنیم در تاریخ کشور های اسلامی و الانمون آیا ما فقط در جایگاه مظلمومیم?
بدون تعصب نگاه کردن واقعا سخته برای همین میگم جنگهای صلیبی و مذهبی کشورهای دیگه رو بررسی کنیم تا جایگاه اینچنین جنگ ها رو بهتر بشناسیم.امیدوارم منظورم رو متوجه شده باشین
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به مسائل سیاسی روز داشت این مطلب ؟اقای مصباح که معرف اقای احمدی نژاد به جامعه بود اخیرا از ایشان تبری جسته ولی هیچ مسئولیتی در قبال معرفی ایشان به عهده نمیگیرد. واقعا عجیبه!!!!!!!! ؟؟؟؟؟
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام برای تحلیل بایستی حق را ببینیم نه اینکه چشم بسته از گروه حمایت نمائیم آیا اگر کسی اسم خود را اصلاح طلب گذاشت واقعا اصلاح طلب است ؟یا اگر کسی اسم خود را اصولگرا گذاشت اصول گرا است ؟آیا دفاع به هر قیمت از گروه میتواند مسئولیت رااز ما صلب کند؟آیا همراهی فتنه گران با سازمان سیا ، آمریکا ، انگلیس ، رژیم جنایتکار صهیونیستی وامیر عبدالله سعودی قابل انکار است ؟ ایا خیانت و وطن فروشی را میتوان اصلاح طلبی نامید ؟آیا بر جام را جز خیانت عده ای واداده منفعل وضعیف النفس چیز دیگری میتوان نامید؟ بنا براین به قول مولای متقیان ابتدا باید حق را شناخت تا آنکس که با حق است بشناسی.
Iran, Islamic Republic of
جریان اصولگرایی هم عرب دوست و روس پرست می باشد
Iran, Islamic Republic of
نوشته این شهروند نشانه رفتار اصولگرایان است البته در کلام تمام سعی خود را میکند که طوری دیگر جلوه دهند .ببینید ماهنوز نتوانستیم خسارت جنگ هشت ساله را از عراق بگیریم و تا دلتان بخواهد به آنها وام های چهل ساله و پنجاه ساله داده ایم برای باز سازی کشورشان ولی تا بگویم عرب دوست هستند شاکی پیشوند و هزار جور داستان میسازند
Iran, Islamic Republic of
گيرم ادعاتون در باره اصلاح طلبها درست باشه، بگيد ببينم اصول گراها - خصوصاًً ورژن دلواپسهاشون- چه گلى به سر ملت زدند ؟! هشت سال تمام شيادى، كلاه بردارى، خرابى ، دزدى اختلاس و خلاص ! الآن هم چند ساله كه بر مواضع احمقانه - خيلى عذر ميخوام - خود پافشارى ميكنيد .
به بعضى از مواضع امام خمينى چسبيديد و پدر ملت رو درآورديد و ... اين روزگار سياهيه كه برامون رقم زديد ! به تمام مقدسات سوگند، بيشترين ضربات رو شما اصولگراها با ندانم كارى، لج بازى و استبداد راى به انقلاب زديد ! خيلى ها به اين انقلاب و آرمانهاى مقدسش دل بسته بودند ، بدبختانه شما اصول گراها با نظرات افراطى و بى منطق تون همه رو بدبين كرديد، البته ناگفته نمونه اصلاح طلبها هم زياد خرابكارى به بار آوردند ولى نه به اندازه شما ! شماها بديتون اينه كه جز خودتون هيچ تنابنده اى رو قبول نداريد ، همه كارهاتون خط بازى و باند بازيه ، خدا رو قسم ميدم به خون پاك شهدا هر چه زودتر شما اصول گراها و اون بخش از اصلاح طلبها رو كه شيطان و هواى نفس گولشون زده هدايت كنه.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز از زلزله کرمان چه خبر؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خبر اینکه استاندار کرمان اعلام کرده که به دلیل اینکه از سال 83 ساخت وساز خوبی در بحث مقاوم سازی ساختمانها داشتیم، تلفات جانی نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت این شد مقاله
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان عاشق غرب دوستی و غرب پرستی هستند و اصولگرایان هم عاشق شرق دوستی و شرق پرستی هستند معتدل ها هم که عاشق چین دوستی و چین پرستی هستند و احمد نژادی ها هم که عاشق آمریکای جنوبی و چاوز پرستی هستند البته هیچکدام در حرف چنین نیستند ولی در عمل همگی‌شان چنین هستند
Iran, Islamic Republic of
فرق اصلاح طلبان واصولگراهادراین است که ملاک برای اصولگراهاحق وولایت است اگرکسی دراین مسیربودحمایتش میکنندواگرهمان شخص موردحمایت ازمسیرحق وعدالت جداشداصولگرای واقعی رهایش میکندنمونه اش احمدی نژادکه دیگرموردحمایت نیست وبه شدت موردانتقاداصولگراهاست امااصلاح طلبان ملاکشان برای حمایت تعصب کورکورانه است ودنیاطلبی خاتمی بااینکه درفتنه ۸۸به شعله ورشدن اتش فتنه کمک کردوباصهیونیست وعربستان هم پیمان شدبرای زمین زدن نظام اسلامی امااصلاح طلبان بخوانیدافسادطلبان چشم وگوش بسته هنوزحمایت میکنندوهیچ کس نه تنهاانتقادی به خاتمی فتنه گرنکردبلکه گنده کاریهایش راتوجیه میکنتدپس برای اصولگراهاملاک حال فعلی افراداست امابرای اصلاح طلبان ملاک هم کاسه بودن درفسادوفتنه گری است ازباب سنخیه عله الانضمام میبینیدتمام انهایی که باولایت مشکل دارنددورهم جمع شدندازصهیونیزم تاوهابی عربستان تاسلطنت طلب تارقاصه ومفسدین ومشروب خوارومنافقین داخلی تاامثال خاتمی وطن فروش ....ماگرچه منتقداحمدی نژادیم که بازیچه بقایی ومشایی شده ولی بزاریدروحانی بدون محافظ بره بین مردم احمدی نژادهم بده انوقت فرق خادم ملت ودروغگوی ریاکارراببینیدگرچه دیگرماارادت قبلی به احمدی نژادرانداریم ولی احمدی نژاد۸۴تا۹۰یعنی مدی نژاد۶ساله منهای ۲سال اخرا هزا رباربارشرف داره به شماافسادطلبان فتنه گروملاک حال فعلی افراداست این ملاک شاخص اهل بیت است برای ماهمان طورکه هاشمی مرحوم این اواخرهاشمی انقلابی نبود
Iran, Islamic Republic of
لیبرال دمکراسی قالب غالب این روزهای جهان است و قدرتش آنقدر است که حتی سوسیالیسم و کمونیسم هم بعد از 70 سال جلویش زانو زدند و الته در میان اکثریت قریب به اتفاق طبقه متوسط ایران و جامعه نخبگان محبوبیت فراوانی دارد .عملگرایی در قالب لیبرال دمکراسی زندگی و رفاه انسان را در دوره حیاتش تحت تاثیر قرار می دهد که نکته برجسته آن علوم و فنون و تکنولوژی است البته جوامع مذهب زده از نعمات تکنولوژی استفاده می برند اما بانیان آنرا به جهنم حواله می دهند سالهاست که از مردم قشری از روحانیون هم مسلک خود می پرسند که آیا ادیسون و انیشتن به بهشت می روند یا جهنم ؟
تفکر و عمل انقلابی چندان چارچوب مشخصی ندارد کما اینکه شهید بهشتی و مطهری و مرحوم منتظری هم انقلابی بودند اما به شدت از نحوه عمل خلخالی شکایت داشتند . این روزها البته انقلابی گری را بیشتر در نعره های متاثر از بی عقلی، همچون احمدی نژاد می بینیم تا جذبه های انقلابی ناشی از تفکر و اقتدار مثل سردار قاسم سلیمانی .
اقتصاد کلهم اجمعینش غربی است لذا تجربه اختراع چرخ از نو ، کار عبث است چین کمونیست زودتر از روسیه شوروی سوسیالیست به این موضوع پی برد و اقتصاد غول پیکر چین در مقابل روسیه پوتنینی مثل فیل و فنجان می مانند امثال کره شمالی و کوبا و ونزوئلا که مفلس فی سبیل الله هستند . از اقتصاد منتسب به اسلامی هم که بخاری در نیامد در این 40 ساله جز تورم و بیکاری و فساد و اختلاس ،کارگزاران اقتصاد مثلا اسلامی دلار 7 تو مانی را سال 57 تحویل گرفتند و بعد از 38 سال رساندنش به 4100 تومان تقریبا 586 برابر ساقطش کردند .
اتفاقا لیبرال دمکراسی معتقد است دولت تاجر موفقی نیست ایضاء اجام امور فرهنگی را هم به بدترین شکل ممکن انجام می دهد و موجب اسقاط فرهنگ می شود . هرساله چندین هزار میلیارد تومان بودجه رسمی و چندین هزار میلیارد تومان هم بودجه های اکتسابی را صرف امور فرهنگی و اسلامی می کنیم اما هنوز اگر در ادارات و مدارس شرکت در نماز جماعت را اجباری نکنیم تعداد نماز گزاران به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد این در حالی است که در گذشته اگر دقایقی بعد از اذان به مسچد می رسیدی می بایستی نزدیک کفش کنی اقامه می بستی این دقیقا زمانی بود که هزینه اداره مسجد را کسبه محل و نمازگزاران می دادند .
غرب باوری و غرب پرستی و غرب گرایی هم دیگر لقلقه کلام نویسندگانی همچون نویسنده شماست که ترجیع بند گفتارشان است که البته از منطق و استدلال تهی است و حنایی است که دیگر رنگی ندارد .
اما اینکه نیم رخی از سید محمد خاتمی که با همه انگ هایی به ایشان می چسبانید همچنان پرنفوذ است و به اشارتی کرور کرور ایرانیان در انتخابات شرکت می کنند و فرد مورد نظرش را به ریاست جمهوری می رسانند ، منتشر کرده اید در خور تحسین است و دست مریزاد .