پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳۹
بازخوانی ناتوانی اصلاح طلبان در فهم منافع ملی و امنیت

تاج زاده: سوریه هم برجام می خواهد!/ خاتمی: داعش برای ایران خطر ندارد، مخالف حضور نظامی هستم!/ کرباسچی: راه حل سوریه مذاکره است نه مقاومت + فیلم و تصاویر

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 567207
حاج قاسم سلیمانی و یارانش نماد کسانی بودند که به حق شناخت صحیحی‌‌ از امنیت ملی کشور داشتند و رمز پیشرفت را با اتخاذ راهکار صحیح مقاومت به دیگران نیز آموختند.اما در کنار این شناخت صحیح از منافع و امنیت ملی ، اصلاح‌طلبانی در داخل کشور پیدا می‌شدند که با سخنانی عجیب در پازل دشمنان بازی ;کرده و به تضعیف نیروهای مقاومت می‌پرداختند.
تاج زاده: سوریه هم برجام می خواهد!/ خاتمی: داعش برای ایران خطر ندارد، مخالف حضور نظامی هستم!/ کرباسچی: راه حل سوریه مذاکره است نه مقاومت + فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، دو ماه از وعده حاج قاسم سلیمانی برای نابودی داعش نگذشت که انتشار خبر آزادی شهر بوکمال مهر تائیدی شد بر تحقق آن. جاذبه خون شهید حججی و سایر شهدای مدافع حرم از سردار حسین همدانی گرفته تا مصطفی صدرزاده، به حدی بود که امروز نابودی داعش و آوارگی اندک باقی‌ماندگانش در صحراهای مابین عراق و سوریه را جشن بگیریم.
 
حاج قاسم سلیمانی و یارانش نماد کسانی بودند که به حق شناخت صحیحی‌‌ از امنیت ملی کشور داشتند و رمز پیشرفت را با اتخاذ راهکار صحیح مقاومت به دیگران نیز آموختند.
 
اما در کنار این شناخت صحیح از منافع و امنیت ملی ، اصلاح‌طلبانی در داخل کشور پیدا می‌شدند که با سخنانی عجیب در پازل دشمنان بازی کرده و به تضعیف نیروهای مقاومت می‌پرداختند. 
 
به گزارش رجا، بازخوانی این سخنان که در ادامه می‌آید، در زمانی که این پیروزی بزرگ نصیب رزمندگان جبهه مقاومت شده می‌تواند تجویزهای غلط و مسیرهای انحرافی را بیش از پیش برای مخاطبان تبیین کند. 
 
 
سخنرانی کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در افتتاحیه ستادانتخاباتی حسن روحانی در اصفهان،  9 اردیبهشت 96
 
کرباسچی 1.mp4 | دانلود فیلم 
 
«نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و این‌ها . آقا جان ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود. این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکنه می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند. مگر ما این جوان‌های عزیز را از سر راه آوردیم همینطوری بفرستیم تا شهید شوند. ما دلمان می‌سوزه که جوان‌هایمان چرا باید شهید بشوند. چرا مردم باید کشته بشوند»
 
ویدیو منتشر شده از محمدرضا خاتمی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت و نائب رئیس مجلس ششم؛ تیر 96: 
 
محمد رضا خاتمی.mp4 | دانلود فیلم 
 
«اصولاً اصلاح‌طلبان معتقدند که راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد. مسئله اصلی این است که آیا حضور نظامی ما در سوریه منطقی و قابل قبول است یا نه؟ از نظر اصلاح‌طلبان این حضور نظامی خیلی معنا ندارد. البته این تبلیغات و شعار وجود دارد که اگر ما آن‌جا نجنگیم باید با آن‌ها در شیراز و اصفهان بجنگیم. البته من نمید‌انم این چقدر واقعیت داشته باشد. بالقوه داعش برای همه خطرناک است اما به علت تفاوت‌های زبانی، مذهبی و روشنفکری ایران خیلی امکان نفوذ آن‌ها در کشور وجود ندارد.»
 
مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات،  در پاسخ به سوالی درباره راه‌حل برون رفت از جنگ سوریه؛ آبان 95:
 
 
 
« مثل برجام رفتار کنیم. با قدرت‌ها بنشینیم و به توافق برسیم که این داستان، فاتح نظامی ‌ندارد. اسد نمی‌تواند مخالفان مسلح خود را نابود کند. آنها نیز نمی‌توانند اسد را به زیر بکشند. پس باید مذاکره کنند که چگونه می‌توانند به توافقی برسند که حداقل خواست‌های همه را پوشش دهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این چهره های کفرونفاق گرفته را مطرح نکنید رسواتر از این حرف هان !!
نیاورانی
Iran, Islamic Republic of
بارها عرض شد
کج فهمی وجه مشترک این حضرات از عصر خوارج تا منافقین و الان است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها که کشور را فقط بسمت اشرافی گیری و مصرف گرای سوق میدهند و فروش نفت کشور را در این راه خرج میکنند در مقابل اصولگریان هم فقط بر طبل جنگ و حمایت از مستضعفین جهان و نابودی اسراییل و جنگ با عربستان و جهاد دراه خدا ودادن شهیدو اضافه کردند مراسم گریه گذاری و پاسداشت نیروهای که در مقابل استکبار مقاومت کردند و داعش و طالبان واز این نوع فکر میکنندو بودجه و فروش نفت کشور را فقط در راه رسیدن به این اهداف هزینه میکنند . حال مردم فلک زده این میان گیر کرده اند که چه باید بکنند مالیاتهای دارایی را چگونه پرداخت کنند قبض های اب و برق و گاز را چگونه پرداخت کنند واین قصه سر دراز دارد
Iran, Islamic Republic of
خواستی دو پهلو یک حرفی زده باشی و چند تا لایک از کسانی بگیری که اول متنت و خوندند
Iran, Islamic Republic of
افرین پسر با هوش
Iran, Islamic Republic of
علی لعنت الله علی قوم الظالمین
خدا لعنت کند پیروان عمرسعد را
م
Iran, Islamic Republic of
یعنی دربرابردشمن مقاومت نکنیم؟!؟!اینم تفکراصلاح طلبیه!
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا و انبیا و اولیا و اوصیا برمردمان منافق و پست و زبون و خواری که همه چیز را در زانو زدن مقابل
☑️برجنایتکاران می بینند
Iran, Islamic Republic of
اقای افساد طلب برجام هسته ای حصرات برا هفت پشت ما کفایت می کند لطفا خفن کت بگیریر بگذاربد فرزندان رشید ایران پوزه این جنایتکاران را به خاک بمالند
Iran, Islamic Republic of
اصلا این آدم چی نوشته؟ پر از غلط املایی ، جالبه بسیاری هم حمایت کرده اند!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
همگى اينها را سر هم بگذاريد يك ادم ازشون در نمياد اين بدبختهاى روسياه كه اصلا نه بوئى از انسانيت وشرافت برده اند و نه ميهن پرستى اينها عده اى چپاولگران بيت المال و مزدور فتنه گر و خود فروش هستند هر وراجى كه اربابانشان ميكنند اين رو سياهها فقط وظيفه نشخوار كردن دارند واقعا اين قوم مايه ننگ ايران هستند
Iran, Islamic Republic of
خب. درست گفته عمو جان چرا با حرف حق جدل ميكنيد ؟! خیال کردید با چهار تأئیدیه ای که براتون ميذارند درستی ادعاهاتون تایید میشه ؟! اگه راست ميگيد با دليل و مدرك غلط بودن حرفشون رو ثابت كنيد، خدا نكنه كسى بر خلاف ميل شما چيزى بگه فوراً خون شهيد حججى ( رحمت الله علیه ) و دیگر شهدای سرافراز را وسط ميكشيد و قس عليهذا ! اگر فکر میکنید سران مرتجع منطقه و حکام خونخوار اسرائیلی همينطورى دست روى دست ميذارن تا ما به خوبى و خوشى به حضور نظامى مون در سوريه و لبنان و ... ادامه بدیم سخت در اشتباهید ! حالا بگو منفی بارونم کنند
سقا
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی که حرف حق همینه ؟؟؟؟
فعلا که می بینی ومی بینن که پوزه ی امریکا و اعوان وانصارعبری وعربیش چطور بدست سردار قاسم سلیمانی سرباز ولایت، تو سوریه وعراق به خاک مالیده شده .
راست گفتی اونها دست از خباثت ودشمنی بر نمیدارن ماهم از مقاومت ودفاع ونبرد جانانه دست نمی کشیم وتا حسینیه کردن کاخ سفید به نبرد ادامه میدیم .
شما اما نگران دشمنی ها نباشید کارهای بزرگ رو مردان بزرگ انجام میدن یه مرد بزرگ مثل حاج قاسم سلیمانی همچنان متواضع ومقتدرانه وخالصانه به فتوحاتش ادامه میده شماهم فعلا سرتون به لبخند ظریف دیپلمات ها گرم باشه
سقا
Iran, Islamic Republic of
عده ای عافیت طلب دنیا دوست ترسو که بخاطر گندم ری ،دین خدا رو ذبح می کنن
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
فعلا که کوه برجام موش زایید، فعلا اصلاحات چی ها این کودک ناقص الخلقه را بزرگ کنند و نگذارند که بمیرد، نسخه پیچی های دیگرشان پیش کش
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
آیات 9 تا 14 سوره بقره را بخوانید تا ببینید که چه کسانی می گویند ما قصد اصلاح داریم ، ( اصلاح طلبیم!) ....
اینها با خدا خدعه می کنند...یخادعون الله...
اینها قلوبشان مریض... فی قلوبهم مرض...
وقتی از آنها خواسته می شود فساد نکنند می گویند ما اصلاح طلبیم! ...قالوا انما نحن مصلحون.......
همه مردم می دانند خیلی از امور کشور باید اصلاح شود به نفع مردم ، ولی کدام امر را این اصلاح طلبان به نفع مردم بیچاره اصلاح کرده اند؟!
فااعتبروا .......
همین نتیجه دادن تلاشهای مجاهدین و رزمندگان به فرماندهی سردار سلیمانی ثابت کرد هر جریانی مطیع ولایت باشد نتیجه اش پیروزی است....
6سال قبل همه آمریکاو اروپا و مرتجعان عرب و ترکیه جمع شدند و گفتند شار اسد باید برود و حکومت ضد مقاومت و ضد ایران تشکیل شودو خواستند عراق را هم تجزیه کنند و در مرز ایران بلوا کنند ...نتبجه اش را دیدند.
درود بر شهیدانی که جان عزیزشان را دراین راه فدا کردند
Iran, Islamic Republic of
کاظمی دمت گرم ! زنده باشی با این کامنت خوب !
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
به قول مختار ثقفی
(( ... در چیزی که به آن علم ندارید اظهار نظر نکنید و فتواهای ... ))
Iran, Islamic Republic of
عقبه داخلی کدخدا بایدم از فرزند کدخدا=داعش حمایت کنند. منتهی چون مستقیم نمیشد ،اینطوری برای جلوگیری از نابودیش فلسفه بافی کردند بلکم مثل برجام ،نکبت دیگری را عاید ملت کنند.
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی و خاتمی اینها داعیشهای وطنی هستند
اینهای که دارن برای کرباسچی دست میزنن حقشونه بفمن
موقعی که کرباسچی بخاطر اختلاس در دادگاه محاکمه میشد این دانشجوها بچه بودند خبر ندارند که این فرد کیست
دولت دولت دیپلماسی برجام همش بر باد رفت
خیلی جون نکنید
Iran, Islamic Republic of
گرانی مسکن در تهران با پروزه نواب کرباسچی وفروش تراکم وسیاست های غلط لقتصادی هاشمی تو ریاست جمهوریش بود(تورم 50 درصدی )وثروت اندوزی وبه قول خودشون از گدا بازی دربیاییم واشرلف بشویم (نمونه امثال آخوندی .جهانگیری ها چه رشدی داشتند) که به این کح راهه رسیدیم ....
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز
شما خیلی خوشبین هستید که موضوع را در حد "ناتوانی در فهم منافع ملی" خلاصه میکنید که تقریبا با ضریب هوشی این آقایان در بسط و توسعه فتنه های 78 و 88 و ... اصلا جور در نمیاید چه رسد به خوشبینیتان در مورد نیتشان که آنهم فرسنگها با اعمال آگاهانه این قماش بر ضد منافع ملی در تعارض است....
دانیال
Iran, Islamic Republic of
این جماعت اگر در زمان امام حسین (ع) هم بودند همین حرفها را می زدند و می گفتند آقا جنگ چرا؟ باید با دیپلماسی با یزید رفتار کرد!!!
حسین
Netherlands
جناب خاتمی اگر در ایران روشنفکری وجود داشت ، شما اینقدر فضا را اشغال نمی کردی.
مسئول سیاستهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران مشخص است و آن شما نیستید.
فرمودید : حضور نظامی ما در آنجا ضروری نیست. به چند جهت این حرف صحیحی است. کلمه "ما" که استفاده فرمودید ، جمع اعلیحضرتی است و بمعنی خود شمای فرد است. همه بزرگان دنیا خود را ما خطاب می کنند.
بعد اینکه حضرتعالی در کدام جنگ شرکت داشتید؟ که این یکی ضروری بشود!!! طبیعی استکه عدم حضور خود را ، عدم ضرورت اعلام کنید.
البته هرکسی استعدادی دارد و بیش از آن از او نمی خواهند ، اما ازشما انتظار می رفت با تجربه جدید بی فرجام ( حداقل تا بحال) می فهمیدید که خیرخواهان در همینجا هستند و چشم بخارج و مذاکره با دشمن بجائی نمی رسد.
....
....
.....
Iran, Islamic Republic of
دروغ واجبه مسلمون ؟! همين خاتمى كه شما جماعت چشم ديدنشون رو نداريد جانبازه و جنابعالي از روى جهل و تعصب - مثل اكثر اصول سوارها - و با استفهام انكارى ميپرسى كجا جبهه بودى ؟! اى بدا به احوال امثال تو كه با مفت زدن و نادانى يك ملت رو بيزار كرديد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
جانباز بودن دلیلی بر انقلابی ماندن نیست. شمر هم جانباز جنگ صفین بود که در کربلا آن فجایع را خلق کرد
حسین
Netherlands
عزیزم :
- هر اشتباهی دروغ نیست.
- شخصا معتقدم که اصولگر و اصلاح طلب والخ همه و همه تفرقه و مخالف دین است.فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ زُبُرًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ.
- ان شاءالله همه از امت باشیم
- گیرم که نظر شما در تنها موردی که مطرح فرمودید صحیح باشد. با بقیه نکات فوق چه باید کرد؟
دعا کنید که کسی از این ننگ روزگار بیزار نباشد
یا حق
م
Iran, Islamic Republic of
خاتمی :...دین در برابر آزادی محدود شود!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه اصلاح طلبا نظر این آدمای ترسو را ندارن بیخود با این حرفهای سبکشون دیگران را نیز خراب میکنن.
حسین
Netherlands
جناب کرباسچی ، به آئینه نگاه کنید و شرم کنید. دیپلماس ی شش ابر قدرت را رام کرد؟ در ویتنام ایثار مردم بود یا دیلماسی؟ در لیبی یا با صدام؟ شما نباید برای مطرح کردن خود ، شهدا را "" بیخود شهید بش "" بیان کنید. شما الفبای دیپلماسی را نمی دانید و چاپلوسی را و خم شدن را با آن اشتباه گرفته اید.
از حضور مخترم جنابعالی خواهشمندم به نهج البلاغه مرا جعه کنید و اگر استعداد شدن داشته باشید ، خواهید دانست که دیپلماسی که خود کلمه ای غربی است با تعریف قدرت شروع و نجنگیدن در خارج به حضور سربازان دشمن در داخل منتهی خواهد شد.
تفرقه نکنید و باز گردید که وقت تنگ است
Iran, Islamic Republic of
ایها مصداق بارز واعشی های وطنی به شمار می ایند
کاظم
Iran, Islamic Republic of
دیاثت سیاسی.!
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
ادم چهره کثیف اینارومیبینه دلش میگیره وحیفش میاد بخون شهدا که جانشونو دادن تا امنیت اینا برقرارباشه البته گلویشان راخواهدگرفت
Iran, Islamic Republic of
سلام ، اینها بی شرف تر از این حرفها ،
باید خودشون خانواده شون میرفتند مینشستند با همون داعشیها سر یه میز مذاکره میکردند ، اونوقت معلوم میشد که دیپلماسی یعنی چی .
هشت سال وقت و مال و انرژی مملکت و مردم رو گذاشتند رو مذاکره آخرش هم دست از پا درازتر و گوش درازتر برگشتند ولی باز از رو نمیرند
Iran, Islamic Republic of
بابا این سه چهار تا عقب مانده که اینقدر ارزش ندارند
Iran, Islamic Republic of
البته خطر شما به مراتب بیشتر از داعش است اما خوشبختانه درایت اقا شما را مهار کرده
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد این آدمهایی که نامشان برده شده از نظر مردم ولایتمدار و پیروی اسلام عزیز غلط زیادی و از همان وساوس شیطان انسی است و دیدیم حاج قاسم سلیمانی ها مشت محکم به دهان یاوه گویشان زدند. خداوند ملت را از شر منافقان و پیاده نظام دشمن حفظ نماید و اگر قابل هدایت نیستند نابودشان کند .
Iran, Islamic Republic of
روسها از وقتی وارد نبرد سوریه شدن مسیر جنگ سوریه عوض شد. بمبارانهای بی امان روسها توان داعش را گرفت.