شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

«حریری» از عربستان خارج شد

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 566303
نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد امروز اعلام کرد که در حال حرکت به سمت فرودگاه برای ترک عربستان است.
«حریری» از عربستان خارج شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از «روسیاالیوم»، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد امروز- شنبه- در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «این که گفته شده است من در عربستان سعودی در بازداشت هستم و به من اجازه خروج از این کشور داده نمی‌شود، دروغ است.»

الحریری خطاب به «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، گفت: «من در مسیر به سمت فرودگاه هستم، آقای زیگمار گابریل.»
گابریل روز جمعه گفته بود، سعد الحریری بر خلاف میل خود در عربستان است و اجازه خروج ندارد.
همزمان، شبکه تلویزیونی «المستقبل» وابسته به خانواده الحریری نیز گزارش داد: سعد الحریری، نخست‌ وزیر لبنان،به همراه همسرش با هواپیمای خصوصی خود از فرودگاه ریاض پرواز کرده است.
پیش از این، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که روز شنبه از الحریری به‌عنوان نخست‌وزیر لبنان، در پاریس استقبال خواهد کرد.

سعد الحریری، دو هفته پیش در اقدامی غافلگیرکننده و غیرمعمول، در حالی‌که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، از طریق تلویزیون «العربیه» استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. وی در نطق استعفای خود، که تحت فشار مقام‌های سعودی انجام گرفته است، ادعاهای بی‌اساسی علیه «حزب‌الله» و ایران مطرح کرد.

از آن زمان، سوال‌های بسیاری درخصوص سرنوشت الحریری در ریاض مطرح می‌شود. شماری از مقام‌های بلندپایه لبنان و حتی چهره‌های سیاسی نزدیک به سعد الحریری و همچنین مقام‌های غربی اعلام کردند، عربستان سعودی، الحریری را مجبور به استعفا کرده و اکنون او نمی‌تواند از عربستان خارج شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *