شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۴
برشی از تاریخ

از نظر رهبر انقلاب کدام برنامه رادیو کم نظیر است؟

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۴
کد مطلب: 566253
برنامه‌ی رادیویی ایشان که در خصوص زندگی پیغمبر است، کششِ این را دارد که به همه‌ی زبانهای زنده‌ی دنیا ترجمه شود.
از نظر رهبر انقلاب کدام برنامه رادیو کم نظیر است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای، در سال ۱۳۷۳ و در دیدار با هنرمندان و مسئولین فرهنگی به یکی از برنامه‌های مناسب رادیو اشاره کرده و می‌فرمایند:
در باب جاذبه‌ها هم، معلوم است که اعتقاد من چیست. یک وقت به چند تن از برادران که این‌جا هم حضور دارند، گفتم: «اگر بنا شد فیلم یا برنامه‌ای حزب‌الّلهی باشد، عقیده‌ی من این نیست که اُمّل و بی‌جاذبه و بد و قدیمی و تکراری باشد؛ نه. بنده معتقدم می‌شود برنامه‌ای، هم حزب‌الّلهیِ واقعاً مسلمانیِ ناب باشد و هم بسیار زیبا و شیرین و جذّاب. می‌شود این کار را کرد.»
البته این هم که می‌گویم «می‌شود»، نه این‌که بخواهیم آرمانگرایی کنیم. اتّفاقاً مواردی از آنچه مورد نظر است، وجود دارد و بد نیست همین‌جا از آنها اسم ببریم. یکی از موارد، مربوط به آقای رهگذر است که البته می‌خواستم خصوصی به ایشان بگویم. برنامه‌ی رادیویی صبح جمعه‌ی آقای رهگذر، انصافاً برنامه‌ی کم نظیری است. برنامه‌ی بسیار خوبی است. نمی‌دانم شما خانمها و آقایان، اصلاً وقت دارید این برنامه را بشنوید؟ اصولاً از وجود چنین برنامه‌ای خبر دارید یا ندارید؟ این‌طور که به نظر می‌رسد، خودِ رادیوییها هم نمی‌دانند قضیه چیست!؟ این آقا که خودش در رادیو کار می‌کند، می‌گوید: «ظهر جمعه»! نخیر! ایشان برنامه‌ی بسیار خوبی دارند که از ساعت هشت و نیم تا نُه صبح پخش می‌شود. واقعاً گاهی اتّفاق افتاده که خودِ من با دستپاچگی ساعت را نگاه کرده‌ام که ساعت هشت و نیم نگذشته باشد و بنشینم این برنامه را گوش کنم. البته مدّتی پیش به ذهنم بود بگویم ولی غفلت کرده بودم که اطّلاع بدهید، ایشان زحمت بکشند و به این‌جا بیایند تا من حضوراً ازشان تشکر کنم. برنامه‌ی رادیویی ایشان که در خصوص زندگی پیغمبر است، کششِ این را دارد که به همه‌ی زبانهای زنده‌ی دنیا ترجمه شود. [۱]
۱- http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=۲۵۸۲۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا با اون همه مشغله به چه ظرایفی دقت داشته و دارند.
باید ایشان را الگوی عملی خود قرار دهیم.
محد بیات
Iran, Islamic Republic of
سلام
من از شنوندگاه آن برنامه بوده ام.
آن روزها نوجوان بودم و تقریبا به صورت برنامه ریزی شده آن برنامه را میشنیدم. امروز که قریب به چهل سال دارم بسیار خرسندم که برنامه ای را میشنیدم که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است.
امروز که در دانشگاه تدریس میکنم میبینم که یکی از مشکلات و کاستی های جوانان دانشجو فقدان مطالعات و اطلاعات تاریخی است. این امر باعث میشود که تحلیلی صحیحی هم از وضع موجود نداشته باشند.
تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر و تاریخ تمدن ایران و جهان روشنگر راه آیندگان است.
هنوز هم از برنامه های جدی این حقیر مطالعه تاریخ است. که نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا نیز برای ما یک سند راهبردی مطالعاتی میتواند باشد. ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برنامه رضا رهگذر انصافا برنامه دلنشین و با معنویتی بود