جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
توسط نمایندگان استان کرمانشاه مطرح شد؛

تقدیر از شبکه خبر بخاطر اطلاع رسانی مناسب

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 565545
نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس از تلاش رسانه ملی به ویژه شبکه خبر در اطلاع رسانی مناسب از حادثه زلزله در غرب کشور قدردانی کردند.
تقدیر از شبکه خبر بخاطر اطلاع رسانی مناسب
به گزارش جهان نيوز، سید قاسم جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برخورد صحیح رسانه ملی در اطلاع رسانی از اخبار زلزله در غرب کشور گفت: انصافاً صداوسیما خوب کار کرده و اخبار مناطق زلزله‌زده را کامل پوشش داده است.نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه صداوسیما هم در شبکه استانی و هم در شبکه ملی، اخبار زلزله غرب کشور را پوشش می‌دهد تصریح کرد: شبکه خبر، از یک شنبه شب برنامه های روتین خود را تحت الشعاع این موضوع قرار داده و به موضوع زلزله در غرب کشور پرداخته است و علاوه بر انتشار اطلاعیه های رسمی ، مصاحبه‌های زیادی با مسئولینی که به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند، پخش کرده است و در کل به نظر من پوشش رسانه ملی خوب است.

عبدالرضا مصری، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه رسانه ملی از همان لحظه اول زلزله، اطلاع‌رسانی را در دستور کار خود قرار داد گفت: اطلاع رسانی لحظه به لحظه از شبکه خبر، شرح مفصل وقایع در شبکه سه سیما در خبر ساعت 22 ، همچنین اختصاص گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه بخشی از این پوشش مناسب اخبار زلزله به شمار می روند .

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همچنین پیشنهاد داد مانند اخبار فاجعه پلاسکو که در قابی ثابت در برخی شبکه‌های سراسری بطور دائم تصاویر زنده از این حادثه برای مخاطبان پخش می شد، رسانه ملی به همان شکل برای اطلاع رسانی مداوم از زلزله غرب کشور نیز اقدام کند .

اما حشمت اله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی معتقد است صدا و سیما به جای اطلاع رسانی مداوم از حضور مسئولان در مناطق زلزله زده ، باید بیشتر به ابعاد فاجعه و وضع مردم در این مناطق بپردازد.

نماینده اسلام آباد غرب برغم انتقاداتی که مطرح کرد از کمیت اطلاع رسانی رسانه ملی تشکر کرد و افزود: جا دارد از اطلاع رسانی مداوم صداوسیما که بسیار پرحجم، گسترده و نشانه توجه ویژه به این موضوع است قدردانی کنم.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی نیز اطلاع‌رسانی از زلزله کرمانشاه را دیرهنگام دانست و گفت: با توجه به اعتمادی که مردم به رسانه ملی دارند، انتظار آن‌ها این بود که از همان ساعات اولیه خبرها به‌صورت فوری و آنلاین پوشش داده شود تا مردم و نهادها بیش از این برای کمک به زلزله زدگان تلاش کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *