جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
یک مقام مسئول بخش تعاون:

طرح ایجاد اشتغال در صنعت فرش

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 565475
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی از ارائه طرح ایجاد اشتغال در صنعت فرش به وزارت کار خبر داد و گفت: صنعت فرش با ساز و کار تعاونی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.
طرح ایجاد اشتغال در صنعت فرش
به گزارش جهان نيوز، عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی در جریان برگزاری نخستین همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در سالن تلاش وزارت کار برگزار می‌شود، اظهار داشت: عبارت اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از کارآفرینان کشور در سال 89 مطرح شد که پس از آن در دیدار با دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در سال 91 و سپس در ملاقات با مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال 92 مطرح شد که نشان‌دهنده اهمیت بالای آن است. 

وی افزود: در واقع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تکمیل‌کننده شعارهای قبلی و مکمل سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی و همچنین چشم‌انداز برنامه بیست ساله کشور است. 

بهرامی گفت:‌ اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر بحران‌های گوناگون در سطح کشور، منطقه و جهان است که هدف از آن، تشخیص حوزه‌های فشار و تحریم و برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی اثرات مخرب آنان است. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از آنچه که در اقتصاد مقاومتی اشاره شد، در هنر صنعت فرش دستباف و اهداف بخش اقتصادی تعاون کشور متجلی می‌شود، افزود: می‌توان تلاش تعاونگران در حوزه فرش دستباف و صنایع دستی را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی و انعکاس شعار رهبری که بر تولید و اشتغال تکیه دارد، دانست. 

وی گفت: این همایش با ارائه هم‌زمان برنامه سالانه اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران به معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس مرکز ملی فرش ایران در ابتدای سال جاری کلید خورد.

بهرامی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در حوزه‌های وزارت تعاون و مرکز ملی فرش و تشکیل دبیرخانه نشست از مردادماه 96 در کنار انجام اقدامات اجرایی اتحادیه‌های سراسری از دیگر اقدامات به شمار می‌رود. 

این مقام مسئول بخش تعاون، از ارائه برنامه ایجاد اشتغال پایدار در صنعت فرش به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن طرح ایجاد اشتغال، اهداف دولت در اجرای طرح اشتغال فراگیر تا حدودی موفق می‌شود. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *