جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
به کتب تعبیر خواب اعتماد نکنید!

بهترین کار پس از خواب دیدن چیست؟

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 565099
حتی اگر خوابی رؤیای صادقه هم باشد، در تعالیم اسلامی یک هفتادم وحی اعتبار دارد و لذا نباید خواب را به تنهایی مبنای قضاوت درباره افراد یا بهانه‌ای برای تغییر در سبک زندگی قرار داد.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: امروزه سؤالات متعددی درباره تعبیر خواب در میان مردم مطرح می‌شود و چه بسا از افراد مختلف می‌خواهند، آنان را از تعبیر خوابی که دیده‌اند مطلّع سازند. در این باره چند نکته حائز اهمیت است:
 
1 - همه خواب‌های انسان تعبیر ندارند و عمده‌ی خواب‌ها که حاصل تصوّرات و تجربیات روزانه است ارزش تعبیر ندارند.
 
2 - تعبیر خواب کار هر فردی نیست، همانطور که در قرآن کریم هم بدان اشاره شده این علم یک هدیه الهی است.
 
3 - کتاب‌هایی که در بازار نشر به عنوان (تعبیر خواب) به فروش می‌رسند مانند آنچه در سایت‌های اینترنتی دیده می‌شود، غالباً تحریف‌شده، ناقص و غیرقابل اعتنا هستند.
 
4 - لزوماً از روی یک کتاب نمی‌شود به تعبیر خواب دست یافت، چنانکه در زمان معصومین علیهم‌السلام، افرادی بودند که خواب مشابهی می‌دیدند اما با دو تعبیر کاملاً متضاد مواجه می‌شدند.
 
5 - بهترین کار پس از خواب دیدن این است که اگر آشفته بود، آن را نقل نکنیم و با صدقه دادن و توکّل به خدای سبحان، به زندگی عادی خود بپردازیم.
 
6 - حتی اگر خوابی رؤیای صادقه هم باشد، در تعالیم اسلامی یک هفتادم وحی اعتبار دارد و لذا نباید خواب را به تنهایی مبنای قضاوت درباره افراد یا بهانه‌ای برای تغییر در سبک زندگی قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *