جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۸۸
وقتی دادشان برای اختلاس ها در نمی آید بر سر هزینه های اربعین می کوبند:

چهره های زشت پیاده روی اربعین

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب: 564735
فضای تحلیلی و گفتمانی روشنفکرنما چنان تقلیل یافته و منجمد شده که منافع شخصی، حزبی و هر نوع منفعتی را در راستای تحقیر و تمسخر اقشاری می بینند که تنها زمان انتخابات و رای به نفع هم قطاران آنها ارزش وجودی پیدا می کنند و در زمان های دیگر مانند بحران های اقتصادی و تنگناهای معیشتی، لبوفروش و راننده تاکسی و ... می شوند که ارزش اظهارنظر درباره مسائل کلان و روزمره را حتی ندارند.
چهره های زشت پیاده روی اربعین
گروه سیاسی جهان نيوز: علاوه بر اینکه ظرفیت بالای پیاده روی اربعین مورد سانسور بنگاه های بزرگ خبرپراکنی قرار می گیرد در این سو نیز کسانی به هر نحوی قصد تحقیر، تمسخر و شبهه افکنی در آن را دارند.

به گزارش جهان نيوز، هزینه های اربعین از جیب بیت المال برای کسانی صرف می شود که قصد دارند به اربعین بروند و میلیون ها ایرانی باید هزینه های آن را متقبل شوند. این یکی از اولین گزاره هایی است که در شبهه افکنی برای پیاده روی اربعین از سوی برخی از فعالین سیاسی اصلاح طلب و تجدیدنظر طلب عنوان می شود.

شاید به اظهارنظر حمیدرضا جلایی پور و صادق زیباکلام درباره پیاده روی اربعین از جنبه های مختلفی پرداخته شده و پاسخی به آنها داده شده اما چرا روشنفکرانی که خود را نماینده جامعه مدنی می دانند تا کنون نتوانسته اند خود را با زیست ایرانی – اسلامی تطبیق دهند و تحلیل هایشان را نه با جامعه غربی بلکه با قاطبه جامعه ایران منسجم سازند.

اینکه روشنفکری آرزوها و امیال خود را به کل جامعه تعمیم دهد و نمونه آرمانی زیست بشری را تمدن غربی قرار دهد، بدون شک تحلیل هایی از این دست ارائه می دهد: " جمهوری اسلامی به مناسبت مراسم اربعین این فرصت را پیدا می‌کند که خدمات حمل و نقل و تغذیه‌ای خود را در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار دهد و اقشار ضعیف هم به عشق امام حسین از این امکانات استفاده می‌کنند و چند روز خاطره‌انگیز را در عراق سپری می‌کنند.

به‌عنوان مثال اینجانب سه روز قبل از اربعین شاهد بودم هشتاد در صد امکانات فرودگاه امام خمینی در خدمت زائران امام حسین (ع) قرار گرفته بود. در صورتی‌که معمولا امکانات این فرودگاه اصلی ایران در طول سال در اختیار طبقه متوسط (روبه‌بالا) و طبقه بالا است. اقشاری را پیش از پروازشان در فرودگاه دیدم که بهترین امکان مدرنی را که ممکن است در طول زندگی از آن استفاده کنند همان ماشین مدرن بنز حمل جنازه بهشت زهرا است. ولی حالا با بهترین هواپیما یا اتوبوس وی آی پی به کربلا می‌روند."

مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی کشوربا وجود چنین کارشناسان جامعه شناسی مورد تحلیل در چند دهه اخیر قرار گرفته که نتیجه آن عدم وجود راه حل های اساسی و دورنمای واقع بینانه از آثار آنهاست. اما در کنار این موضوع چرا یک پدیده ای که در هر جامعه حتی غربی می تواند به عنوان پتانسیل و ظرفیت مناسب در جهت بهبود فضای روانی و انسجام اجتماعی جامعه به کار گرفته شود، در ایران اینچنین منکوب می شود. حضور صدها هزار نفر از مردم ایران در میان میلیون ها زائر از کشورهای مختلف، یک فرصت بی نظیر برای تعالی روح و تصفیه معنوی است. کدام دولت و نظام در جهان چنین ظرفیتی را برای سلامت جامعه چه از نظر روحی و چه از نظر اخلاقی و مذهبی از دست می دهد. حال تمامی جوانب در سال های اخیر دست به دست هم داده اند تا پیاده روی اربعین که قدمتی به اندازه تاریخ عاشورا دارد، پرشورتر از همیشه شود و ظرفیت های بی نظیری در کنار آن آزاد شوند.

در این بین روشنفکرانی که در گوشه ای عافیت به قلم فرسایی می پردازند، هرگز ذهنیت خود را از فضای تمدن غربی رها نمی سازند و در زیستی بیگانه اذهان را برای یافتن تحلیل های ماورای زیست ایرانی – اسلامی هدایت می کنند.

اما ورای این مبحث، فعالین سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب و تجدیدنظر طلب، به این فکر کرده اند که هر نظامی در جهان برای گرده همایی یا تجمع میلیونی شهروندان کشورش، موظف به مهیا کردن شرایط و امکانات اولیه و زیرساختی است. آیا نظام جمهوری اسلامی می بایست در مقابل موج میلیونی مردم ایران برای حضور در اربعین مقاومت می کرد و دست رو دست می گذاشت؟ چرا این روشنکفران فکری به حال میلیون ها دلار ارز خروجی به خاطر حضور تفریحی و سیاحتی هزاران ایران در ترکیه، تایلند و دوبی و ... نمی کنند تا با روشنگری از خروج این ارزها جلوگیری کنند و پیشنهاد حضور در امکان تفریحی ایران را بدهند.

نگرانی از هزینه ها و خروج ارز چرا به واردات میلیاردها دلار کالای لوکس و مصرفی که بیشتر آنها نیز صرف اقشار پردرآمد می شود، اعتراضی ندارند. در همین 5 سال دولت متبوع اصلاح طلبان و اعتدالی ها، هزاران میلیارد تومان اختلاس و تخلف مالی صورت گرفته و از هم کیشان آنها در کشورهای انگلیس و آمریکا و کانادا و ... در حال زندگی دو زیستی ایرانی – خارجی هستند، چرا صدایی از آنها و تحلیلی در رابطه با این زالوصفت بازی ها ارائه نمی شود!

مشکل جای دیگری است، فضای تحلیلی و گفتمانی روشنفکرنما چنان تقلیل یافته و منجمد شده که منافع شخصی، حزبی و هر نوع منفعتی را در راستای تحقیر و تمسخر اقشاری می بینند که تنها زمان انتخابات و رای به نفع هم قطاران آنها ارزش وجودی پیدا می کنند و در زمان های دیگر مانند بحران های اقتصادی و تنگناهای معیشتی، لبوفروش و راننده تاکسی و ... می شوند که ارزش اظهارنظر درباره مسائل کلان و روزمره را حتی ندارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهرداد نوری
Iran, Islamic Republic of
نهایت فهم جامعه شناسی سکولار از اربعین همین است. جامعه را هم همینطور ناقص و سطحی میبینند و بر اساس آن نسخه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
دیگه ترارخدا اربعین را جناحی نکنید
Iran, Islamic Republic of
کسی قضیه را جناحی نکرده است .اربعین خودش مانند عاشورا جناحی هست. همانگونه که در زمان خودش نفاق را رسوا وخط خیلی دقیقی بین حق وباطل کشید ،در همه زمانها همین خاصیت را حفظ کرده است.نمونه اش فتنه 88 .........افتاد؟!
Iran, Islamic Republic of
یه امار بگیر ببین چند نفر از هر کدوم از جناحها رفتند راهپیمائی اربعین.اونوقت میفهمی که این اربعین است که شاخص وملاک وجداکننده صفوف است.
حسین
Netherlands
با شما موافقم اما جامعه شناسی که در جامعه اش اینهمه معتاد و طلاق و کودک کار و تحصیل کرده بیکار و گور خواب ووو دارد باید از شرم از منزل بیرون نیاید چه به اینکه ادعای استادی کند.
حق بده ، حق بکو ، حق بشنو
Iran, Islamic Republic of
چرا همیشه جناحی کردن همه چیز را کار اصولگرایان می دانی همین حرف حضرتعالی که گفتی اربعین را دیگر جناحی نکنید نشان دهنده تفکر شدیدا جناحی است که داری و هر حرفی را که احساس کنی به گل روی جناح چپ کوچکترین برخوردی دارد رگهای گردن شما را متورم می کند
Iran, Islamic Republic of
جالبه بیشتر اختلاسها از دوستان نزدیک به شما از نظر فکری انجام شده ؟ اقای خاوری ، رحیمی ، مهافرید و زنجانی و ....... .
حمید
Iran, Islamic Republic of
هموطن گرانقدر من، آقای خاوری که همراه با آقای سیف و نجفی، از سینه چاکان آقای رفسنجانی بودن و نظر شما رو به مقاله دست جمعی این دوستان در مدح و ثنای آقای رفسنجانی جلب میکنم و این نکته که با اینکه خود آقای احمدی نژاد هم کلی انتقاد بهشون وارده، اما از همون روزهای اول قصد برکناری آقای خاوری رو از مدیریت عامل بانک داشته که با اصرار یک سری از دوستان معلوم الحال آقای خاوری، ایشون به مدیریت بانک ملی در اومدن و فساد بزرگشون رو راه انداختن و جالبه که تو زمان خود آقای احمدی نژاد و روزنامه کیهان به این فساد پی برده شد. فساد آقای رحیمی هم که مربوط به زمانی بوده که تو دولت خاتمی منصب و مدیریتی داشته، بابک زنجانی هم که رزومه ی کاریش مثل روز روشنه که تو زمان دولت های رفسنجانی و خاتمی پله های ترقی ش رو طی کرده و به مناسب بالا رسیده تا بتونه دزدی ش رو انجام بده و حتی به ستاد آقای روحانی کمک کرده و با وجود مفسد بودنش از دست آقای روحانی هم لوح تقدیر گرفته؛ آقای مه آفرید هم که مطمئناً هیچ سنخیتی با تفکر انقلابی نداشته، به سزای عملشون رسیدن. این وسط باید نام برده بشه از مهدی هاشمی، مهدی جهانگیری، عوامل پشت پرده صندوق ذخیره فرهنگیان و ... که همگی آنها مربوط و به نوعی وابسته و وامدار تفکر اصلاح طلبی هستند نه تفکر انقلابی و دینی.
United Kingdom
اقای خاوری با چفیه نفر اول راهپیمایی ۹ دی بود عزیز . جالبه هر کی هم بد میشه مثل خود احمدی نژاد سریع می بندینش به هاشمی و اصلاحات. بابک زنجانی بسیجی اقتصادی هم نکنه اصلاح طلب بوده ؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
اولاً که خب خیلی ساده میشه فهمید که دزد جماعت با لباس کاری مخصوص تو جامعه نمیگرده، و بعضی مواقع برای رد گم کردن هم که شده، سعی میکنه یه نمایش صوری برای گول زدن مردم بازی کنه. ثانیاً که راهپیمایی 9 دی یه راهپیمایی حزبی و وابسته به فرد و گروه خاصی نبود که مثلاً طرفدارای یه حزب یا شخص خاصی توش شرکت کرده باشن و بگیم که هر کس که اومده طرفدار فلان حزب و جریان بوده و هر کس که نیومده طرفدار فلان حزب و جریان بوده. ثالثاً با این حال میشه لطف کنید لینک عکسی رو که خاوری در راهپیمایی 9 دی 88 شرکت داشته، اینجا به اشتراک بذارید؟ ممنون میشم. البته عکس جعلی یا فتوشاپ نباشه لطفاً.
Iran, Islamic Republic of
هنوز یک سال از فرمایش جناب روحانی در مورد اختلاس کنندگان صندوق ذخیره فرهنگیان نگذشته وقتی در سال ۹۵ قضیه اختلاس ده هزار میلیارد تومانی از این صندو ق افشا شد و مورد انتقاد روز نامه ها قرار گرفت آقای روحانی در سخنرانی خود در حالی که از منتقدین ناراحت بود گفت (( اسم وام معوقه را می گذارند اختلاس ))یعنی ایشان ناراحت بود که چرا بعضی روزنامه ها قضیه اختلاس را پیگیری می کنند و سعی کرد روی آن ماله بکشد اگه یادتون نیست به آرشیو روزنامه ها رجوع کنید
Iran, Islamic Republic of
... كه تو يه اظهار نظر عادي هم كينه خودتونو نسبت به بسيج و نه دي نشون مي دهيد، نه دي هر كي مي خواست بگه يزيدي نيست اومد ، چون 7 دي پرچم امام حسين آتش زدند و كل كشيدند و عزادار كتك زدند...
Iran, Islamic Republic of
آخيش ! من واقعاً دلم براى چنين هموطنان ... ميسوزه كه هرچى بزرگاشون ميگن مثل بز بع بع كنان سر تكون ميدن ! مثلاً اصرا دارند اين اعجوبه كلاشى و پ ... ى را به سيد خوبان و جان جانان سيد محمد خاتمى بچسبونند، آخه عزيزان اگه از خدا نمى ترسيد لااقل براى شعور و فهم مردم هم نه بلكه فهم و شعور خودتون احترام قائل بشيد!
اين بابا در دوران صدارتش يار غار نخاله هاى اصول گرا - از قبيل باهنر، بروجردى، ح.ع، و... - بود او بجز معاون اولى در دولت كوتوله ها، رئيس ديوان محاسبات به انتخاب مجلس هفتم و هشتم اصولگرا و رئيس دانشگاه آزاد واحد مركز بود. يا رفيق جينگ پروفسور كردان و ... بود، شرط ميبندم با يه اصلاح طلب اصيا يا غير اصيل هم در عمرش برخورد نداشته چه رسد به اينكه ....
Iran, Islamic Republic of
چقدر ادبیات شما آدمو یاد ضرب المثل "تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد" میندازه. این چه طرز حرف زدنه آخه!؟ یه جو شعور و انسانیت هم خوب چیزیه خداییش. فعلاً که امثال شما به صورت غیرعاقلانه و به دور از شأن انسانیت، با یه کلمه "تَکرار میکنم" به لیستی رأی میدن که برای عضویت توش باید دو میلیارد پرداخت بشه و صدر تا ذیل لیست مجلس و شورای شهرش رو نگاه میکنی به جز چند تا اسم آشنا، بقیه ی اسامی رو حتی نمیشه تو دفترخونه های ثبت احوال هم پیدا کرد، چه برسه به اینکه از سابقه سیاسی و علمی و تخصصی شون اطلاع کسب کرد. بعدشم مفاهیم مسخره ای مثل اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست و پایین و بالا دیگه فقط حکم یه بازیچه رو داره بعنوان جهت باد که اونایی که جیب دوختن واسه بیت المال، بتونن در سایه این شعارها به کارشون برسن. ولی خداییش هر چی باشه، این بابا الان بخاطر جرمش تو زندانه؛ نه اینکه مثل بعضی ها اختلاس شون بدهی معوقه نام بگیره و دستگیری شون، انتقام سیاسی قلمداد بشه. کردانیسم هم که بدترین نوعش ... داشتیم که هنوز مدارک معادل لیسانس شون هم قطعی نشده بود، تو جراید و نامه نگاری های اول انقلاب به نام .... خلاصه جوابیه و روشنگری خیلی هستش که مطمئنم خود شما خیلی خیلی بیشتر از من به گوش تون خورده، اما خب شاید دلتون نخواسته که قبول کنید.
Iran, Islamic Republic of
در قاموس ایرانی، روشنفکر=هرزهٔ مادی ومعنوی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آه که بعضی کلمات چقدر مظلوم شد ه اند کلمه شعور کلمه فرهنگ وامثال آن را هر بی شعور و بی فرهنگی بکار می برد یادم به جمله معروف شاعر معاصر حسن حسینی افتاد که در کتاب(( براده ها ))در مورد اصطلاح شعر بند تنبانی می گوید "بند تنبانی شعری است که هر شاعری یقین دارد که شنیده است ولی هیچ شاعری فکر نمی کند که خودش گفته باشد"
Iran, Islamic Republic of
سید خوبان پخ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ اتمی پخ خخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
واقعا که ...........شما طرفداران باصطلاح خودت سید خخخخخخخوبان خخخخخخخاتمی چقدر خدا ترس و با شعورید دوست عزیز توکه انشالله می دونی شعور کیلوئیه یا لیتریه یا متری خدا ترسیتون رو واقعا دیگه خواجه حافظ شیرازی هم خوب میدونه اللهم اشف کل مریض
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اون اسبه که نژاد اصیل داره نه اصلاح طلبان مفسد، اصلاح طلبان منافق جز افسادطلبی چیز دیگری ندارند، خداوند می فرماید و آنگاه که به آنان(منافقین) می گوییم که در زمین فساد نکنید، می گویند ما خود اصلاح طلبیم
حسین
Netherlands
صد در صد موافقم با کمبود دو نام آقا فاضل و فریدون.
یا حق و فقط حق
Iran, Islamic Republic of
داداش فریدون +داداش جهانگیری+صندوق ذخیره فرهنگیانو.........در ضمن رحیمی دستپخت مرحوم رفسنجانی بود وعکس کارافرین نمونه زنجانی با رفسنجانی ونیز خاتمی موجوده+خاوری هم تربیت شده همون مرحوم بود.
United Kingdom
ببخشید تو چه زمانی و کی تحریمها را دور میزد ؟
Iran, Islamic Republic of
یادشون رفته به اقای زنجانی لقب بسیجی اقتصادی دادن و یا در روز 9 دی اقای خاوری با چفیه صف اول بود . تو رو خدا دین را جناح بندی نکیند
Iran, Islamic Republic of
اربعین نباید با پول دولت و کمک نهادهای دولتی باشه ، باید مردم و نهادهای مردمی اینکار را انجام بدن
امیر
سلام
اولا در اربعین هم باز قشر مرفح مذهبی هستند که توان پرداخت پول بلیط میلیونی را دارند نه اونی که با دمپایی به پیاده روی میره
دوما هرجا که دولت در فرهنگ و دین مردم دخالت کرده درنهایت موجب از بین رفتن اصل موضع شده فرق هم نمیکنه چه دولتی باشه این یک اصل اجتماعی که دولتها نباید در روش زندگی مردم دخالت کنند فقط موظف به ارایه خدمتند
مثال هم زیاده در حجاب دخالت کرد این شده وضع حجاب
در گزینش بجای تخصص به احکام توجه کرد این شده وضع مملکت
و هزارتا مسئله دیگه که همه سراغ دارید
تا زمانی که دولتها در امور شخصی مردم دخالت کنند وضعیت همینه
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کجا دولت پول خرج کرد؟بیمه را مردم دادند.هزینه اتوبوس دو برابر شده وهواپیما و هزینه پارکینگ ماشینهای شخصی ونیز موکبها را کی داده ؟به جز خود مردم.در ضمن این دولت که داعیه این منم مخلص ملت! سر میده ،چرا اینجا خرجش رو جدا میکنه.خرجش رو از جیب خودش که نمیده از پول نفت همین مردم میده.کاشکی یک میلیونیوم این وسواس در خرج کردن را در مورد حقوقهای نجومی خودش داشت.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دولت برای اربعین 200 هزارتومان از زوار پول گرفت. در ورودی مهران جلوی ماشینها را می گرفتند و آنها را به زور وارد پارکینگ نیروی انتظامی می کردند و از هر ماشین 30هزارتومان میگرفتند، یکی از کارمندان دانشگاه آزاد مهران می گفت که زمین پارکینگ متعلق به دانشگاه آزاد هست و پارسال حق پارکینگ 80 درصد به دانشگاه آزاد و 20درصد به نیروی انتظامی رسید که سهم دانشگاه آزاد مهران 400 میلیون تومان شده بود. اتوبوسی که از مهران تا پایانه مرزی زائرین را جابجا می کرد نفری 2هزارتومان کرایه می گرفت. کرایه اتوبوسهای بین شهری تا مهران دو برابر شد.بلیط هواپیما تا یک میلیون و اندی هم بالا رفته بود. در داخل ایران آب خوردن خیلی کم بود. پس از ورود به خاک عرق در نقطه صفر مرزی موکبی از مردم شریف مهران بود که پذیرایی می کرد. در صورتی که با ورود به خاک عراق، عراقی ها با جان و دل از زوار پذیرایی می کردند و التماس می کردند که از آب و غذایشان بخوریم و حتی برای اسکان صلواتی زوار التماس می کردند. آب معدنی و انواع غذا به وفور و نعمت بود. میشه بفرمایید دولت محترم چه کمکهایی کردند که ما ندیدیم؟؟؟ اگر چند موکب ایرانی بود، مربوط به آستان قدس و نذورات مردمی و استانها بود که توسط مردم جمع آوری و هزینه گردید. ظاهرا شهرداری تهران هم یک موکب داشت که در مقابل هزاران موکب عراقی و ... عددی به حساب نمی آمد
Iran, Islamic Republic of
درسته .پول بیت المال فقط کفاف نجومی بگیران گرامی رو میده وبس.
Iran, Islamic Republic of
اگه قوه قضائیه مقتدری داشتیم الان مدعی العموم باید دسنور بازداشت به جرم توهین به زائرین می داد.
علی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم از اصلاح طلبا بیش از این انتظار نمی ره
Iran, Islamic Republic of
این جماعت که خود را عقل کل و حق مطلق می‌پندارند یک سری مفروضات ذهن ساخته خویش را مبنای لا یتغیر قرار داده و هر مسأله را با آنها می‌سنجند از اصلی ترین مفروضات آنها تقسیم بندی اقشار مردمیست. قشر دارا دغدغه‌های کمتری دارد و بالطبع بینش عمیق تری دارد تفکر مدرنی دارد و بنابراین حتما به سویشان گرایش دارد بر اساس همین مفروضات باطل راجع به پدیده های سیال اجتماعی نظیر انتخابات پیش داوری قطعی میکنند و بر اساس آن کودتای انتخاباتی میکنند و البته اقشار معتقد و متدین را بر اساس این قضاوت باطل، هم از لحاظ مادی و هم فکری ضعیف و مردود می‌بینند و به خود اجازه گستاخی های اینچنینی می‌دهند .
كمال
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا برخوارج
دوست عزیز اختلاسها مربوط به طیف فکری شماست .اینها که داداشان برای اینگونه هزینه بلند است برای اختلاسها هم بلند است .لطفا آدرس غلط ندهید.البته ضد انقلاب خارجی را جدا مائید.
Iran, Islamic Republic of
سلام در اصل موضوع اختلاس که شامل همه دولتهاست و در همه دولتها بوده اما برخورد سطحی با موضوع اربعین حسینی نشانه سطحی بودن عقاید این طیف روشنفکر نما هاست
Iran, Islamic Republic of
مهدی جهانگیری
مهدی هاشمی
حسین فریدون
بیژن زنگنه(کرسنت)
بابک زنجانی
دختر مظلوم وزیر
ذخیره نظام
گلر نظام
بازم بگم؟
Iran, Islamic Republic of
اگه داری بگو
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم
رحیمی
بقایی
زنجانی
مرتضوی
خاوری
هیات مدیره صندوق فرهنگیان
دانشگاه ایرانیان
دکل نفتی
خانه های نجومی
دزدی میلیاردی صرافیها
پورسانتهای دور زدن تحریمها
پدیده
کاسپین
موسسات مالی و اعتباری
وضعیت بورس و بانکها
رضا ضراب

و .................
باز هم می خواهید اسم ببرم ؟ بابک زنجانی یادتون رفته بسیجی اقتصادی بود
Iran, Islamic Republic of
در همه پرونده هایی که گفتی اگر فقط یک صفحه علیه دولت قبل سند به درد بخور داشتید تا امروز هزاران بار چاپ کرده بودید.
حال آن که همین جهان نیوز که در قدرت هم نیست به راحتی پشت پرده حقوق های نجومی را افشا کرد و کسی هم نتونست منکر بشه
دو حالت داره که اصلاحاتی ها چیز را مستنداً افشا نمی کنند
1- یا واقعا احمدی نژاد و دولتش آلوده نبودند و این دروغگویی براتون خیلی گرون تموم میشه
2- یا اینکه در همه اینا اصلاحاتی ها چند برابر بقیه پاشون گیره و عملاً کار نمی تونه به گرو کشی برسه
Iran, Islamic Republic of
:)) برای وام سیصد میلیاردی پدر زن جان با بهره صفر درصد چی ؟برای حقوقهای نجومی وپاداشهای چند ده میلیونی چی ؟ برای سکه طلا باران کردن برجامیان چی؟
Iran, Islamic Republic of
عکس روحانی و بابک زنجانی که داره از بابک جون به عنوان کار آفرین نمونه تقدیر می کنه که دیگه همه دیدن منتها بعضیا چشمشون به این چیزا حساسه مثل این که چشمشون به برق جوشکاری افتاده باشه سریع چشمشون رو می بندن یا صورتشون رو بر می گردونند
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام،ما تو مناطق مرزی عبور به کربلا هستیم و از کمک های ارگان ها که فقط جهت تبلیغات و با کمترین کیفیت از پول بیت المال هزینه میکنند بشدت ناراحت هستیم،اربعین باید مردمی بماند،مردم از پس پذیرایی بر میان،لطفا اربعین را جناحی نکنین،لعنت خدا بر ... اختلاس گر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا برمنافق وبی دین لعنت خدا واولیا خدا برکمونیست لعنت خدا وبندگان مومن خدا بر لیبرالیسم لعنت خدا بر مزدور کثیف لعنت خدا بر دشمن حسین به تعداد قدوم مبارک زواران با عزت امام حسین لعنت بر تو وهم فکرانت باد کثیف ولجن سیاسی وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای ... برو جلوی چپاول ودزدی های هم فکری های سارق خود را بگیر که دارند مملکت به غارت میبرند وبا ان عیاشی میکنند
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت روحانی از عربستان وهابی دفاع می کنه انتظار داری که اینا علیه امام حسین ع و اربعین چیزی نگن! لعنت بر هارون الرشید
Iran, Islamic Republic of
من از جهان نیوز وسایر رسانه های محترم میخوام اظهار نظر منفی چهره های منفور وکفار را نذارند تو رسانه چون عددی نیستند که ما به انها نظر کنیم ورسانه ای بشند چرا که بعضی ادمهای پست برای اینکه شهرت یابند به این عمل خلاف دست میزنند و... که ما هستیم ممنون
Iran, Islamic Republic of
چی شده 200 تومن کفاف بی عرضگی دولت و هم آخوراش رو نمیده؟!! سال دیگه هر کدوم یک میلیون میدیم و میریم اربعین! شیعه از هارو الرشید عبور کرده شما که عددی نیستین!
Iran, Islamic Republic of
زنده باد
خدا پیروان هارون الرشید را به درد او مبتلا و لعنت ابدی کند
Iran, Islamic Republic of
خدا پیروان هارون الرشید را ریشه کن کند
و به عزاداران (پیروان واقعی) سیدالشهداء بیفزاید
اینان مزدورانی هستند که فقط باب طبع اربابانشا ن اظهار نظر میکنند واراده واختیار فکری از خودشان ندارند واین را به عینه در میادین مختلف به اثبا ت رسانده اند که مرگشان باد چرا که ... هستند که بوقت خامشی زبان هرزه ای دارند وبه وقت سخن کر وکور ولالند
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر کسانیکه به ساحت اهلبیت پیغمبر ع و زوار اربعین امام حسین ع توهین میکنند
Iran, Islamic Republic of
«چرا این روشنکفران فکری به حال میلیون ها دلار ارز خروجی به خاطر حضور تفریحی و سیاحتی هزاران ایران در ترکیه، تایلند و دوبی و ... نمی کنند؟»
چون سفر تايلند و تركيه و دوبي واسه بقول خودشون طبقه متوسط به بالا و هواپيما سواراست، نه براي ما زير خط فقريا.
يه درخواست دارم شما كه ميتونيد يه آمار بگيريد چندنفر از اين 2.5ميليون نفر زائر اربعين با هواپيما رفتن؟
يه مطلبم به اين آقا بفرماييد كه براي ما شهرستاني ها اون بنز مدل بالا بهشت زهرا شما هم نيست، نعش كش ولايت ما يه مزدا مدل دهه60 كه بايد چهار نفر درشو نگه دارند تا موقع حركت باز نشه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اینها که این حرف ها می زنند باید در دینشان شک کرد
Iran, Islamic Republic of
مگه دارن ‍
Iran, Islamic Republic of
حتما مواجب این فرد از طرف آمریکا و استکبار کم شده خواسته با توهین به زوار امام حسین ع نظر اربابانشان را جلب کند
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز امریکا و عربستان دارن از بیرون واق واق می کنن اینا دارن از داخل دم می جنبونن
Iran, Islamic Republic of
مشکل جای دیگری ست ... مشکل داره!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِکَ
این فقره از دعای شریف زیارت عاشورا دقیقا وصف حال اینگونه افراد است
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بهترین جواب رو این دوست داده
جواب ...
مصطفایی
Iran, Islamic Republic of
خدایا ببین روشنفکران مان در چه حالن!!! خدا رو شکر که مملکت اسلامی دست شما نیست که اگه خدا نکرده بود الان از غرب هم بدتر شده بودیم...
بزرگترین اجتماع تشییع رو با چرندیات تون مورد خدشه قرار ندید برید یه فکری واسه جوونا مملکت بیکاری برجام بی فرجام کنید آقا زاده ها ؟
Iran, Islamic Republic of
این ها تاریک فکرند
روشنفکر واقعی امام معصوم و پیراون صدیقش هستند
علی لعنت الله علی لقوم الظالمین
خدا لعنت کند اصلاح طلبان را
حامد
لعنت بر اصلاح طلبان که حتی برامام حسین (ع)و زائران آقا هم رحم نمی کنند هزاران لعنت بر شما ها (اصلاح طلبانی که بقول خودشان روشنفکرند ولی در واقع فکرشان از الاغ هم کم است)
Iran, Islamic Republic of
...
فارسی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که از بیت المال ارتزاق کرده چه در تحصیلات چه در مدرک چون لقمه حرام برسر سفره دارند حتی اگر پورفوسر جامعه سناسی بگیرند نمی توانند اربعین حسینی درک چون علمشان با عملشان بسیار فاصله دارد.
ناصر
اگه تاریخ رو ورق بزنید ومروری بر تاریخ صدر اسلام داشته باشید می بینید اینها همون طلحه و زبیرانی هستند که ابتدا دم ازاسلام زدند وپس از کسب نام نشان آنرا علیه اسلام و علی استفاده کردند.اینها همان ناکسان و گروه ضاله در تاریخ ما هستند
Iran, Islamic Republic of
اقای پرفسور یه مقدار درس دین را هم بخوانید تا مثل سروش گرفتار نشوید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جالبه كه اظهارنظرهايي كه فقط سه نقطه دارند چاپ مي شوند ولي اظهارنظرهاي غير خودي تان را چاپ نمي كنيد. ننگ بر روح پليدتان
Iran, Islamic Republic of
کسانی مثل آقایان حمیدرضا جلایی پور و صادق زیباکلام بیان و دردشان چیز دیگریست ولی چون نمی توانند در این فضا حرف دلشان را بزنند مسائل دیگری را پیش می کشند به زبان ساده بدر می گویند تا دیوار بشنود . از عقرب جز نیش زدن انتظاری می توان داشت.
Iran, Islamic Republic of
این روشنفکران این چنینی به درد لای جرز دیوار میخورن بدرک واصل شن
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
اربعین اتحاد جهانی است و به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی اربعین در سالهای آینده بیشتر و بیشتر جلوه گری می کند. ان شاءالله
مرگ بر دشمنان امام حسین (ع) که از اتحاد حسینی می ترسند.
مرگ بر منافقین
فرزند و خواهر شهید
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر این ... که یزیدی فکر می کنند. حمیدرضا جلایی پور و صادق زیباکلام ننگتان باد که یزیدی فکر می کنی
دکتر چیرو
Turkmenistan
افسادطلبها به کمک شانتاژها و کمکهای رسانه ای شبکه من و تو نهایت تلاش خود را چند روز مانده به اربعین شروع کردند تا مردم را روانه مقبره فرضی کوروش کنند . اما نهایتا تعداد اندکی جوانان بی کار و علاف و نوعا تیپهایی شبه اراذل و اوباش به شکلی مستهجن و بی نزاکت این دعوت را پذیرفتند که باعث آبروریزی و توهین به کوروش شد!! خلاصه تقارن این مراسم خود خواهنده با مراسم کبریایی و جهانی اربعین وزن خورد و کوچک مخالفین را بیش از پیش آشکار کرد و همین امثال این آقا را به واکنش احمقانه و ابلهانه واداشت تا ناراحتی خود را از قابلیت ابر بسیج حسینیان زمان نشان دهد . اگر کفار میتوانستند به این راحتی و زیبایی و خودجوش و بدون هزینه و به صورتی عاشقانه یک هزارم جمعیت اربعین حسینی را به خیابانها بکشانند تردید نکنید لحظه ای برای شورش درنگ نمیکنند . اما خداوند قادر متعال با رونمایی از این ابرسلاح قدرتمند به شیعیان و نظام اسلامی ایران قوت و قدرت دوباره و به دشمنانشان خفت و ذلت ابدی را هدیه داد .
ن.ف
Iran, Islamic Republic of
با سلام، بنده از آقای جلایی پور دعوت میکنم به ریارت پیاده اربیعن سال آینده و هزینه ایشان را شخصا میپردازم تا ببیند که زائرین اربعین یک عده فقیر، ضعیف .... نیستند بلکه انسانهای غنی قوی از نظر ایمان و محبت به اهل بیت و دلداده امام حسین هستند و به حمایت مالی دولت هم نیاز ندارند دولت از زیارت اربعین کاسبی نکند حمایتشان پیشکش امسال خیلی از اساتید و مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند کور باشد چشمی که نمی بیند البته ایشان گناه ندارد ذات انسان سکولار این را اقتضا میکند.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
به یاوه های این اشخاص توجه نکنید از شهادت سرور شهیدان تا کنون این صدا شنیده میشد و میشود نه تنها عزت سالار شهیدان کم نشد بلکه عالم گیر شد و می شود ان شا ءالله
Iran, Islamic Republic of
بیشتر هزینه پیاده روی اربعین را مردم عراق از پول شخصی خود پرداخت می کنند که اجرشان با امام حسین (ع) باشد.
هزینه های شخصی افراد ایرانی شرکت کننده هم مردم خود پرداخت می کنند. مانند کرایه و ویزا و...
چه چیزی را دولت خرج کرده؟ اگر منظور حضرات زیرساخت هاست که وظیفه دولت است چه راهپیمایی اربعین باشد چه نباشد. اگر برپایی برخی موکب ها از سوی برخی مراکز دولتی و غیر دولتی است که برای تبلیغ خود این کار را می کنند و اگر از بیت المال است باید پاسخگو باشند، هم در این دنیا و هم در آخرت.
امسال به حدی در مرزها سخت گیری می کردند که کسی بدون ویزا نرود که بحمدالله هزینه ای بر بیت المال تحمیل نشود! اگر مسئولان ذیربط این سخت گیری را در خروج اختلاس کنندگان به کار می بردند الان خاوری ها باید در زندان می بودند نه در کانادا!!!!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
این فرد هتاک بایدد از دانشگاه اخراج شود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بهتر است این آقایان یک تحلیلی از سفرهای ترکیه وآنتالیا؛ سنگاپور ، جزایر فارو و.... هم مسلکهایشان نیز بنویسند،( سالانه بیش از 000 800 1 نفر به ترکیه و آنتالیا سفر میکنندو حدود همین رقم برای خوش گذرانی به کشورهای اروپایی یا شرق آسیا ، و میلیونها دلار ازر از کشور خارج میکنند ولی این اساتید یادشان نیست )
Iran, Islamic Republic of
این آقایان به معنای واقعی؛‌چهره زشت مسلمان نماهای اصلاح طلبند؛ حرفهایشان انسان را به یاد داستان هشام می اندازد که از امام صادق(ع)ایراد گرفت که دستار نفیسی به 100 سکه خریده و به سر بسته اند و امام در جواب به او میگویند شنیده ام کنیزکی به 1000 سکه سرخ خریده ای ؛ در حالی که من دستار برای ارجمندترین عضو بدنم خریده ام و تو کنیزکی برای بدترین عضو بدنت
احمد
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می کنم دودسته راهپیمایی برای اربعین ایجاد شود گروه لبیک گویان به حسین (ع) وگروه مقابل هم افرادی باشند که دست بیعت دردست یزید دارند آن وقت مشکل فتنه گران عاشورای 88 حل می شود و می توانند درآن دسته حضورداشته باشند اینجوری دیگه این افراد هم به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)گیر نمی دهند وبه پروپایشان نمی پیچند آخه این حیوونکی ها هم دل دارن!
Iran, Islamic Republic of
...
Iraq
فرودگاه امام خمینی در سال چند پرواز به نجف دارد
چند پرواز به استانبول دارد
چند پرواز به دوبی
دو حه
بانکوک
امار ویزای صادره توسط سفارت تایلند در سال چند تاست
و..ً....
فقط میشه به حال اینها تاسف خورد
Iran, Islamic Republic of
تو مسیر پیاد روی با مرد میانسال مشهدی هم کلام شدم گفت با ۲۸ سال سابقه از کار بی کارم کردن هزینه سفر امسال را دخترم تامین کرد.هفتمین سال سفرش بود.با دستگاه امام حسین در نیفتید زمین میخورید
Iran, Islamic Republic of
مردم تهران ببینید نگرش این اصلاح طلبان رو نسبت به مردم ؟؟؟