شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
لاوروف:

پوتین آماده دیدار دو جانبه با ترامپ در حاشیه اجلاس اپک است

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 563980
​وزیر خارجه روسیه از آمادگی رئیس جمهور این کشور برای دیدار و گفتگو با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس رهبران اپک در ویتنام خبر داده است.
پوتین آماده دیدار دو جانبه با ترامپ در حاشیه اجلاس اپک است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده است تا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست اپک در شهر "دا نانگ" ویتنام دیدار و گفتگو کند.

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شنیده ایم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد نشستی را با پوتین رئیس جمهور روسیه داشته باشد. پوتین آماده است و طرف آمریکایی نیز نسبت به این مساله آگاه است. افسران پروتکل دو کشور هم اکنون در تماس هستند و زمانی که برنامه های رهبران دو کشور مشخص شود، شما نیز مطلع خواهید شد.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ که خواستار تلاش جامعه جهانی برای انزوای کره شمالی شده است، تصریح کرد: مساله هسته ای پیونگ یانگ تنها از طریق یک راهکار مسالمت آمیز حل و فصل خواهد شد.

لاوروف گفت: ما متقاعد شده ایم که هیچ راهکار جایگزینی برای راهکار مسالمت آمیز مساله هسته ای کره شمالی وجود ندارد. همه باید برای حل و فصل این معضل، خونسرد باشند و بر اساس احساسات عمل نکنند.

وزیر خارجه روسیه افزود: احتمالا گفتگوی کوتاهی با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست اپک خواهم داشت. تا انجایی که می دانم، تیلرسون هنوز وارد ویتنام نشده و همراه با ترامپ وارد این کشور خواهد شد، بنابر این به احتمال زیاد در جریان این نشست با همکدیگر ملاقات خواهیم کرد.

وی درباره مهمترین مسائلی که در این گفتگوها مطرح خواهد شد، اظهار داشت: همه مسائل، مهم و اولویت خواهند داشت. روابط دو جانبه ما مستلزم بازسازی جدی است، آن هم پس از آنکه تیم اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در مسیر بدتر کردن روابط گام برداشته است. در خصوص امور بین المللی نیز مسال شبه جزیره کره ، روند صلح سوریه ، عراق، منازعه بین فلسطین و اسرائیل و اوکراین قرار دارد.

نشست رهبران اپک قرار است طی روزهای 10 و 11 نوامبر یعنی جمعه و شنبه در ویتنام برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *