شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جنجال رسوایی های اخلاقی در بریتانیا؛ پای یک زن ایرانی تبار هم به وسط آمد

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 563261
حزب حاکم بریتانیا و حزب مخالف دولت با ادعاهای جدیدی در مورد رفتار نمایندگان خود و آزار و اذیت احتمالی جنسی از سوی آنها رو‌به‌رو شده‌اند.
جنجال رسوایی های اخلاقی در بریتانیا؛ پای یک زن ایرانی تبار هم به وسط آمد
به گزارش جهان نيوز؛ حزب محافظه‌کار بریتانیا یک نماینده دیگر خود را به خاطر جدی بودن ادعاهای مطرح شده علیه او به حالت تعلیق در آورده است.
 
این حزب توضیحی در باره این ادعاها نداده ولی گفته است گزارش‌های مربوطه را به پلیس ارجاع داده است.
 
چارلی الفیک، نماینده پارلمان بریتانیا گفته است نمی‌داند چه ادعاهایی علیه او مطرح شده‌ اما انجام هر کار اشتباهی را رد کرده است.
 
اقدام حزب حاکم بریتانیا در تعلیق این نماینده به دنبال انتشار مرامنامه‌ای از سوی این حزب صورت می‌گیرد که بعد از مطرح شدن چندین مورد اتهامات آزار و اذیت جنسی صورت گرفت.
 
حزب کارگر هم بر سر ادعاهای آزار جنسی که از سوی یک فعال جوان ایرانی تبار حزب مطرح شد، کلوین هاپکینز، نماینده خود در پارلمان را تعلیق کرده است.
 
هاپکینز ادعاهای مطرح شده را رد کرده است.
 

سه روز پیش هم مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا، بر سر ادعاهایی مشابه از سمت خود استعفا کرد.
 
فالون در نامه خود به ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا گفت "به خاطر مصالح دولت و کشور" تصمیم گرفته است از سمت وزارت دفاع استعفا کند. دلیل استعفای مایکل فالون انتشار گزارش‌هایی بود که او را به ایذاء و آزار جنسی در گذشته متهم می‌کرد.
 
آزار و اذیت جنسی توسط شماری از نمایندگان پارلمان و سیاستمداران بریتانیا در هفته‌های اخیر به موضوعی مهم و جنجالی در این کشور تبدیل شده است.
 
در گزارش‌هایی که منتشر شده‌اند، شماری از نمایندگان پارلمان متهم شده‌اند که با زنان شاغل در مجلس (اعم از نماینده یا فعال) رفتار مناسبی نداشته‌اند و در مواردی آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *