سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
سردار جلالی:

امروز از لازمه‌های هرگردان لپ تا‌پ‌های جنگی است

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 563138
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز یکی از لازمه‌های هر گردان لب‌تا‌پ‌های جنگی است و شاهدیم که تکفیری‌ها در منطقه از تجهیزات سایبری استفاده می‌کنند.
امروز از لازمه‌های هرگردان لپ تا‌پ‌های جنگی است
به گزارش جهان نيوز، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در همایش پدافند غیر عامل با بیان اینکه تقریباً همه کشور‌ها بک ارتش حداقلی‌و یک ترکیب مردم و ارتش حداکثری دارند و انسجام درونی برای دفاع از کشور‌ها ایجاد شده است گفت: یکی از استراتژی‌های دشمن علیه ملت‌ها جدا کردن مردم از ارتش است.

وی اظهار داشت: اینکه سهم دفاع غیر عامل و عامل چقدر است بستگی به تراز دشمن دارد، لذا اگر تهدیدات ما ناهمطراز باشد سهم و نقش پدافند غیر عامل بسیار با اهمیت و با ارزش است.

جلالی تهدیدات موثر علیه ایران را دارای دو مولفه اساسی نیروی انسانی و تجهیزات خواند و گفت: مولفه نیروی انسانی روسای جمهور و فرماندهان دشمن و تغییر استراتژی‌ها و دکترین‌های آنان علیه ما است، مانند تغییر پادشاه عربستان.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل مولفه تجهیزات را سلاح‌ها و سامانه‌های نظامی دشمن عنوان کرد و گفت: ما با تهدیدات متغییر روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید توان و تجهیزاتشان متناسب با توان دشمن تغییر کند و با سلاح‌های ۵۰ سال پیش نمی‌توان با دشمن مقابله کرد تصریح کرد: با انقلابی از هوشمند سازی زیرساخت‌ها مواجه شده ایم، دنیا فضای فیزیکی جنگ را در فضای سایبر ادغام کرده است و ناخواسته بخشی از جنگ ما به سمت فضای سایبر به عنوان بعد پنجم می‌رود.

جلالی با بیان اینکه در آینده نزدیک با ارتش‌های سایبری و جنگ سایبری نظامی مواجه خواهیم بود گفت: ما باید این فضا را بشناسیم و زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید زیرساختهای دفاع و آفند سایبری را در سپاه و ارتش داشته باشیم و ایجاد قدرت پاسخگویی سایبری در سیاست‌های نظام هم تصویب شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری باشند اظهار داشت: آمریکایی‌ها محیط سایبری نظامی خود را از محیط سایبری عمومی کاملا جدا کرده اند تا امنیت شان حفظ شود.

جلالی در پایان گفت: امروز یکی از لازمه‌های هر گردان لب‌تا‌پ‌های جنگی است و شاهدیم که تکفیری‌ها در منطقه از تجهیزات سایبری استفاده می‌کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *