سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
توجيهي به نام باطل کردن طلسم تيم حريف با مايعات مجهول

جولان جادوگران در سایه بی‌تفاوتی مسئولان‌فوتبال

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۴
کد مطلب: 563005
مهدي تاج در حالي يک‌بار ديگر موضوع فساد در فوتبال را رد کرده که ساحران و رمالان در فوتبال کشورمان با خيالي راحت فعاليت مي‌کنند...
جولان جادوگران در سایه بی‌تفاوتی مسئولان‌فوتبال
به گزارش جهان نيوز؛ مهدي تاج در حالي يک‌بار ديگر موضوع فساد در فوتبال را رد کرده که ساحران و رمالان در فوتبال کشورمان با خيالي راحت فعاليت مي‌کنند و ليگ‌هاي فوتبالمان را به احاطه خود درآورده‌اند. اعتقاد برخي مربيان و مديران باشگاه‌ها به قدرت‌هاي ماورايي بر فعاليت‌هاي اين قشر سودجود دامن زده است. 
 
رسانه‌اي شدن اتفاقات عجيب و غريب يکي از بازي‌هاي ليگ دسته اول، باز هم ثابت کرد اوضاع خراب‌تر از آن چيزي است که مسئولان مي‌گويند. در بازي گل‌گهر و خونه‌به‌خونه يکي از اطرافيان تيم ميزبان (گل‌گهر) پيش از شروع بازي مايعي را روي خطر دروازه مي‌ريزد، اين حرکت بارها در فوتبال ما ديده شده و از آن به عنوان يکي از نمونه‌هاي جادوگري در مستطيل سبز ياد مي‌شود. نکته تأمل‌برانگيز اينکه پس از منتشر شدن اين خبر مسئولان ورزشگاه امام علي(ع) شهر سيرجان بدون هيچ نگراني اين عمل را تأييد و آن را حرکتي براي باطل کردن سحر تيم حريف خوانده‌اند!
    
اقدام براي باطل کردن سحر
مصاحبه منتشر شده مسئول چمن ورزشگاه امام علي(ع) خود گوياي همه چيز است. به نظر مي‌رسد قبح طلسم و جادو در فوتبال ايران کاملاً ريخته و در نبود نظارت مسئولان، اعتقادات خرافي به يکي از ارکان فوتبال کشورمان تبديل شده است. علي گويني در گفت‌وگو با تسنيم ضمن تأييد ريختن مايع مجهول ماجرا را تمام و کمال تشريح كرده است: «ابتدا به من گفتند يک نفر که خودش را عکاس تيم خونه‌به‌خونه معرفي کرده، پودر سفيدي را روي خط دروازه تيم‌شان ريخته است. من با توجه به گفته آنها، اين موضوع را بررسي کردم که صحت داشت. مجبور شدم آن فرد را به پشت نرده‌هاي ورزشگاه راهنمايي کنم. بعد از آن تيم گل‌گهر سيرجان دو بار توپ را به تير دروازه خونه‌به‌خونه زد و تيم سيرجان دو تک به تک با دروازه‌بان را هم از دست داد. من مطمئن شدم که توپ‌جمع‌کن‌ها درست گفته‌اند. پس از آن يکي از توپ جمع‌کن‌ها پيشنهاد داد که با ريختن ادرار طلسم آنها را باطل کنم. آن چند توپ‌جمع‌کن شاهد اين اتفاقات هستند که کسي که خودش را عکاس معرفي کرده بود، پودر سفيد را ريخت. من فقط مسئول آبياري چمن و درهاي ورودي و خروجي ورزشگاه هستم. آنها (تيم خونه‌به‌خونه) يک دعا هم در دروازه تيم خود گذاشتند که آن را بيرون آورديم!» مسئول چمن اين ورزشگاه براي تأييد ادعاي خود، عکس‌هاي دعاي کشف شده در دروازه تيم بابلي را نيز در اختيار رسانه‌هاي قرار داده است. 
   
برخورد با خاطيان و موضع‌گيري بگوويچ
علي جواهري خواستار برخورد با مسببان اتفاق عجيب در ديدار گل‌گهر و خونه‌به‌خونه شد. مديرعامل باشگاه گل‌گهر در گفت‌وگو با ورزش سه، ضمن افسانه‌اي خواندن جادوگري از برخورد جديد با خاطيان خبر داد: «ما روحمان از اين اتفاقات خبر ندارد. ما در عصري زندگي مي‌کنيم که سحر و جادو هيچ معنايي ندارد. اين مسائل براي کتاب‌هاي افسانه‌اي است و هيچ کس در باشگاه گل‌گهر به چنين چيزهايي اعتقاد ندارد. ما قوياً چنين مسائلي را رد و حتماً با کسي که بخواهد آبرو و حيثيت باشگاه ما را زير سؤال ببرد، برخورد مي‌کنيم. فردي که در اين باره به عنوان مسئول ورزشگاه امام علي(ع) حرف زده هيچ ارتباطي با باشگاه ندارد. اگر توسل ما به جادوگري باشد که بايد فاتحه اين فوتبال را بخوانيم. فوتبال و به‌طور کلي ورزش روح فتوت و جوانمردي در خود دارد و مطرح کردن اين موضوعات واقعاً زشت است. همه بازيکنان ما با خواندن دعاي فرج و با وضو وارد زمين مي‌شوند و ما چنين چيزهايي را دور از شأن و شخصيت خود مي‌دانيم. از کميته اخلاق فدراسيون مي‌خواهيم هرچه سريع‌تر در اين پرونده ورود کند و با بررسي همه ماجراها تصميم بگيرد. ما کاملاً از ورود فدراسيون و کميته اخلاق استقبال مي‌کنيم. قطعاً خودمان نيز با آنها همکاري خواهيم کرد تا خاطيان تنبيه شوند.» وينگو بگوويچ، سرمربي گل‌گهر سيرجان شايعات مبني بر جادوگري را تکذيب کرد و آن را خنده‌دار خواند: «اين اتفاقات موضوعي نيست که در حيطه اختيارات من باشد. من به عنوان يک سرمربي به اين موضوعات اعتقاد نداشتم و نمي‌دانم اين مردي که اين کار را انجام داده، چه کسي است! فيلم بازي را تماشا کنيد، مي‌بينيد که ما برابر حريف چه تعداد موقعيت گل داشتيم و اگر جادويي به کار گرفته بوديم، با اختلاف 10 گل برنده مي‌شديم. 68 سال سن دارم و اين کارها در استايل من نيست.»
   
فوتسال هم آلوده جادو   شد
اتفاقات ليگ دسته اول صداي اعتراض مهدي تاج را هم درآورده است. رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به چالش جادوگري موضوع را به کميته اخلاق سپرد و گفت: «با فساد قطعاً برخورد خواهيم کرد و در اين زمينه اطلاعات را به مردم مي‌دهيم و اميدواريم در جاهاي ديگر هم اين اتفاق رخ دهد.»
مهدي تاج در شرايطي از ورود کميته اخلاق به بحث جادوگري در فوتبال صحبت کرده که به نظر مي‌رسد سحر و جادو به فوتسال هم رخنه کرده است. حميد بي‌غم، سرمربي تيم فوتسال مس سونگون در گفت‌وگو با مهر وجود جادوگري در ليگ دسته اول فوتسال را تأييد مي‌كند: «به جرئت مي‌گويم در ليگ دسته اول مسائلي مثل لابي‌گري و جادوگري وجود دارد و سال گذشته اتفاقاتي رخ داد، اما خدا را شکر در ليگ برتر نه چيزي ديده‌ام و نه چيزي شنيده‌ام. به هر حال در ليگ دسته اول نظارت کمتر است.»
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *