جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

ناگفته‌هایی از زندگی خصوصی آلبرت اینشتین

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 562625
آلبـرت اینشـتین همچنان یکی از پر آوازه‌ترین دانشمندان دنیاست اما علی‌رغم موفقیت‌هایش در عالم علم و دانش در زندگی مشترک و عاشقانه‌اش همیشه یک شکست خورده بوده است.
ناگفته‌هایی از زندگی خصوصی آلبرت اینشتین
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا، وی بعد از 11 زندگی مشترکش با "میلوا ماریک" که او هم یک زن دانشمند بوده است و یکی از اولین زنانی است که در اروپا توانست در رشته ریاضی مدرک بگیرد جدا شد. او به همسرش پیشنهاد کرد به جای جدا شدن به خاطر بچه‌ها تن به قبول قوانینی دهد که وی طرح کرده بود.
در این قوانین او به همسرش به دید یک خدمتکار نگاه کرده و بدترین خواسته‌ها را از او خواسته بود که برای او قابل درک و انجام آن نبود. در این لیست آمده است اگر قرار است زندگی کنیم تو باید اتاق مرا تمیز کنی و سه وعده غذا برایم آماده کنی تا در اتاقم بخورم.
لباس‌های مرا شسته و اتو بکشی  و اتاق خواب مرا مرتب کنی به وسایلم سامان بدهی اما حق دست زدن به میز تحریرم را نداری. حق حرف زدن با مرا نداری و هر زمان بخواهم بدون هیچ واکنشی باید اتاقم را ترک کنی. حق درخواست چیزی از من نداری و در مسافرت‌ها و بیرون از منزل نباید همراه من باشی. این لیست در نوع خود عجیب و باورنکردنی است اما حقیقت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
اینشتین که خودش از صهیونیستهای افراطی بود ،را رسانه های وابسته به آنها بزرگش کردند و به عامه مردم قبولاندند که انگار اینشتین نابغه همه دوران است و بهره تبلیغاتی بسیاری از این نابعه سازی بردند ، در حالیکه این آدم در زمانی که در اداره ثبت اختراعات و اکتشافات سوییس کارمند ساده ایی بود توانست با دسترسی به یافته های دیگران انها را به نام خودش عرضه کند (همچون فرمول معروف E=mc2 که توسط اولینتو دپرتو ایتالیایی پیش ازاو پیدا شده بود )، خبرنگاران بی طرف همواره در شگفت بودند که چرا اینشتین همواره از گفتگو درباره تئوری های علمی اش طفره میرفت چون گویا آگاهی عمیقی درباره آن تئوری ها نداشت