پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

وقتی آقای خاص دیگر بهترین انتخاب نیست

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 560926
شاید مدیران منچستریونایتد روزی از انتخاب ژوزه مورینیو به جای مائوریسیو پوچتینو پشیمان شوند.
وقتی آقای خاص دیگر بهترین انتخاب نیست
به گزارش جهان نيوز، اگرچه روزی از افکار مورینیو به عنوان شاهکار تاکتیکی یاد می شد اما تاکتیک های او در دیدار مدتی پیش برابر لیورپول به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و باعث شد اگرچه معمولا جدال های پرگل و جذابی را میان لیورپول و رقبای بزرگ در آنفیلد شاهد هستیم، اما این دیدار سرد و بی روح با تساوی بدون گل به پایان برسد.
اما تنها چند روز بعد و پس از تساوی 1-1 برابر رئال مادرید در برنابئو، پوچتینو تصمیم گرفت تیمش را با سبک و سیاق دیگری به مصاف لیورپول بفرستد. در آن دیدار در همان نیمه اول هری کین، سون و دله آلی 3 بار و در نیمه دوم هری کین یک بار دیگر دروازه مینیوله را باز کردند تا بسیاری از بازیکنان لیورپول و نه تنها دژان لوورن روز بسیار بدی را سپری کرده باشند.
 
 

 
 
نتایج تاتنهام و یونایتد برابرلیورپول بازتاب سبک تاکتیکی آنها در فصل جاری بود اما سئوال اینجاست که اگر پوچتیتو هدایت شیاطین سرخ را در دیدار 2 هفته قبل در آنفیلد بر عهده داشت تیمش را با چه تاکتیکی روانه میدان می کرد؟
 
هنگامی که لوییس فان خال در سال 2016 شغل خود را در اولدترافورد از دست داد، چند هفته تصاویری از ملاقات پوچتینو و سرالکس فرگوسن در رستورانی در لندن منتشر شد و بعدها سرمربی آرژانتینی هدف از آن ملاقات را راهنمایی گرفتن از سر الکس دانست اما در همان مقطع بسیاری رسانه ها معتقد بودند آیا با توجه به کارنامه موفق در اسپرز، آیا پوچتینو گزینه مناسبی برای جانشینی فان خال نخواهد بود؟
 
 

 
 
اما در آن مقطع مدیران یونایتدها تصمیم خود را گرفته بودند و با توجه به سالهای تلخی که این گذرانده بودند، آنها به دنبال کسی بودند که در گذشته کارنامه اش اثبات شده بود. به همین دلیل مدتی بعد ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی جدید شیاطین سرخ انتخاب شد.
 
امروز و تیم یونایتد و تاتنهام در هفته دوم لیگ برتر برابر هم صف آرایی خواهند کرد و برخورد مورینیو و پوچتینو نیز همیشه چه داخل و چه بیرون از مستطیل سبز جذاب بوده است. یونایتد و تاتنهام در حال حاضر هم امتیاز هستند و برنده این دیدار را می توان رقیب اصلی منچسترسیتی در فتح لیگ برتر در ادامه فصل قلمداد کرد.
 
 

 
 
با توجه به عملکرد بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین در لندن، دنیل لووی رئیس اسپرز مدتی قبل ادعا کرد که علاقمند به عقد قراردادی 10 الی 15 ساله با پوچتینو است زیرا برای موفق شدن شما به زمان نیاز دارید.
 
لووی ادامه داد که پوچتینو می تواند هدایت رئال مادرید را نیز بر عهده بگیرد اما موفقیت در تاتنهام از کامیابی در مادرید شیرین تر است و از آنجا که پوچتینو می خواهد همه کاره باشد، تاتنهام باشگاه مناسبی برای ادامه فعالیت او خواهد بود.
 
فصل قبل که یونایتد مورینیو در بین رتبه های چهارم تا ششم در حال جا به جایی بود، تاتنهام یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود که علاوه بر ارائه فوتبالی باکیفیت، سرغ و زیبا، قادر به تغییر تاتیک خود در صورت نیاز بوده و از زمان حضور پوچتینو تبدیل به یکی از تیم های مدعی جزیره شده است.
 
 

 
 
تاتنهام به سبک یونایتد دوران فرگوسن بازی می کند پس پیش بینی به جا گذاشتن میراثی همانند فرگی در اولدترافورد توسط پوچتینو غیرقابل باور نیست. اما مورینیو که ادعا داشت یونایتد آخرین تیم او نیست، شاید در صوت عدم موفقیت در اولدترافورد و با توجه به صرف بودجه ای گزاف در تابستان، پاری سن ژرمن مقصد بعدی او باشد.
 
اگرچه یونایتد علاقمند به تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی خود است، اما مورینیو از گذشته ایده هدایت تیم ملی پرتغال را نیز در سر دارد و همانند همتای خود در تاتنهام علاقه ای به ریشه دواندن در این باشگاه ندارد. پس سرمربی جوان اسپرز در حال تبیین آینده ای برای 10 ساله آینده با چشم اندازی مشخص، پروژه ای تعریف شده و حمایت کامل مدیریت باشگاه است و با توجه به درخشش هری کین، رسیدن به اهداف بزرگ برایش دور از دسترس نیست.
 
 

 
 
با مرور کارنامه آقاص خاص و جدایی های متوالی از چلسی در 2 مقطع، رئال مادرید و اینتر باید دریافت که مورینیو همیشه در لحظه زندگی می کند و به جای ساختن چشم اندازی برای آینده چشم انتظار موفقیت های فعلی است. پس شاید در حال حاضر یونایتد برای از دست دادن پوچتینو و جذب مورینیو حسرت نخورد، اما اگر روزی سرمربی شیاطین سرخ به مانند همیشه آنها را نیز ترک کرد از تصمیم خود پشیمان شوند.
 
منبع: سایت گل
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *