جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ترامپ دیوانه نیست و تفاوتش با اوباما فقط در روش اجرای سیاست‌هاست

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 560649
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «آیا ترامپ دیوانه است؟» نوشت:
«ترامپ دیوانه نیست. او دیوانه وار برای نجات امریکا تلاش می‌کند. امریکا بدون ایجاد یک جنگ سرد جدید دچار افول وحشتناکی خواهد شد و رهبری جهانی خود را از دست خواهد داد. اقدامات امریکا علیه ایران را نباید صرفاً در معادلات منطقه‌ای و برجام دید بلکه به نظر می‌رسد علاوه بر انگیزه‌های منطقه‌ای برای ایجاد امنیت و حمایت از رژیم صهیونیستی و دسترسی به ذخایر دلاری عربستان انگیزه‌های استراتژیک جهانی در پشت این اقدامات نهفته است. این تفکر بین‌المللی برآمده از تفکر ترامپ نیست بلکه منطقاً باید برآمده از تفکرات استراتژیست‌هایی باشد که بسیار فراتر از شخص ترامپ برنامه‌ریزی می‌کنند...سلف ترامپ آقای اوباما هم هدف مشابهی با روش متفاوت دنبال می‌کرد. ولی او اعتقاد چندانی به روش تهاجمی نداشت و سعی داشت با روش‌های نرم‌تری اهداف امریکا را دنبال کند... این همان چیزی بود که مقام معظم رهبری از آن به عنوان دست‌چدنی با روکش مخملی تعبیر کردند؛ اما چنانچه گفته شد هدف همه این اقدامات حفظ برتری امریکا بود».

کارشناسان معتقدند که ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب و امتیازگیری از طرف‌های مقابل آمریکاست.
اعتراف این روزنامه اصلاح طلب به دیوانه نبودن ترامپ در حالی است که در ماههای اخیر اصلاح طلبان همسو با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بر دیوانه بودن ترامپ اصرار دارد. همان جریانی که ملت را از «سایه جنگ» می‌ترساند و در مقابل این پرسش که چرا بعد از آنهمه تعریف و تمجید اغراق‌آمیز درباره برجام و دستاوردهایی که برای آن برشمرده بودید، دست‌خالی از این میدان بازگشته‌اید، پاسخ می‌دادند، برجام «سایه‌جنگ» را از سر ملت رفع کرده است! یعنی اگر امتیازات فراوانی داده‌ایم و در برابر آن فقط چند وعده نسیه تحویل گرفته‌ایم، غیر از آن چاره‌ای نداشته‌ایم و در عوض، سایه جنگ را از سر ملت دور کرده‌ایم!
کسانی که ترامپ را دیوانه معرفی می‌کنند و با استناد به دیوانگی ترامپ نسخه مدارا- بخوانید سازش- با او را می‌پیچند باید به این پرسش پاسخ بدهند که کدامیک از اقدامات ترامپ طی چند ماهی که از ریاست جمهوری او می‌گذرد، به زیان آمریکا بوده و از نوع زورگویی به دیگران و باج‌خواهی از آنان نبوده است؟
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *