سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
۴

برجام زنده است و انگلیس در کنار ماست!

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 560647
ادعای مضحک پایبندی انگلیس به برجام در حالی است که در روزهای گذشته، ظریف اعلام کرد که «] علیرغم سپری شدن ۲۱ ماه از اجرای برجام[ هنوز نمی‌توانیم یک حساب در بانک‌های انگلیس باز کنیم».
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه دولتی ایران در گزارشی با عنوان «حمایت از برجام در پارلمان انگلیس؛ توافق هسته‌ای زنده و معتبر است» نوشت:
«انگلیس به‌عنوان یکی از کشورهای گروه ۱+۵ همواره مواضع مخالفت جویانه‌ای را در مواجهه با عهد شکنی دولتمردان امریکایی در خصوص برجام داشته است. در همین چارچوب، الستر برت معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه طی سخنانی در خلال این نشست با اشاره به تأیید مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به برجام گفت که از نگاه لندن برجام زنده و معتبر است... جک استراو، وزیر امورخارجه پیشین انگلیس نیز طی اظهاراتی در این نشست از پایبندی دولت انگلیس به توافق هسته‌ای ایران ابراز خرسندی کرد».

ادعای مضحک پایبندی انگلیس به برجام در حالی است که در روزهای گذشته، ظریف اعلام کرد که «] علیرغم سپری شدن ۲۱ ماه از اجرای برجام[ هنوز نمی‌توانیم یک حساب در بانک‌های انگلیس باز کنیم».

برخلاف هیاهوی برخی دولتمردان و رسانه‌های زنجیره‌ای، اظهارات مقامات اروپایی درخصوص ایران هیچ تفاوتی با اظهارات مقامات آمریکایی ندارد. در روزهای گذشته «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در اظهارنظری گستاخانه گفت: «انگلیس تلاش می‌کند تا توافق هسته‌ای را حفظ کند اما ایران هم باید به سهم خود عمل کرده و نقش منطقه‌ای اخلالگرانه خود را کاهش دهد».

مهرماه سال جاری نیز «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی در اظهارنظری گستاخانه اعلام کردند: لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و بررسی روش‌های رفع نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران همراه شود.

مقامات اروپایی بارها اعلام کرده‌اند که همه طرف‌ها- از جمله آمریکا- به تعهدات برجامی خود پایبند بوده‌اند و اعتراض ایران درخصوص عهدشکنی آمریکا در برجام را نپذیرفته‌اند.

روحانی در مرداد ماه ۱۳۸۴، در روزهای پایانی مأموریت خود در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی طی نامه‌ای تاریخی خطاب به محمد البرادعی دبیرکل سابق سازمان انرژی اتمی گزارشی از روند فراز و فرود پرونده هسته‌ای ایران ارائه کرد که خلاصه آن نشان می‌دهد روند دو سال مذاکرات هسته‌ای در دولت اصلاحات با تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) به طور کامل به «شکست» رسید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران واو به واو تعهداتش را در این مدت اجرا کرد و بسیاری از تاسیسات هسته‌ای خود را به حالت تعطیلی و تعلیق درآورد، سه کشور اروپایی حتی یکی از تعهداتشان را نیز اجرایی نکردند و جالب آنکه این روند بار دیگر از سال ۹۲ تا کنون در حال تکرار است.

این در حالی است که امید بستن به اروپایی‌ها برای در امان ماندن از تهدید آمریکا، افتادن از چاله به چاه و به عبارتی در دام شغال افتادن از هراس چنگ و دندان نشان دادن گرگ است
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
...انگل یس در کنار ماست!
ان شاءالله با هم محشور شوید و شوند هم کس که با نا کس است.
United States
برجام زنده است چون شیخ حسن معتقده خدا اونو فرستاده . یعنی اعوذ باالله یه چیزی در ردیف قرآن کریم. چون قرآن ابدی است از دید تئوریسین فوق الذکر برجام هم ابدی است بنابراین هرکی میخاد کنار بره برجام سرجاشه و چون فرستاده خداست بر دولت واجب است که اونو تکریم کنه. افتاد؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
این ... چندبار باید از یک سوراخ گزیده شوند تابهفمند امید بستن به روباه پیر یعنی باختن شرف استقلال و دین اخر ... شما که اینقدر ... هستید چه به سیاست بروید در خانه هایتان بتمرگید.
Iran, Islamic Republic of
معادل سرش رو کلاه گذاشت به زبان کدخدا ، با طعنه بخوانید :
ساکنان کشور کدخدا میگویند طرف را برد بگرداند.
ساکنان کشور فرانسه هم میگویند یک بچه گربه بهش میدم.
بقیه جاها را نمیدانم لطفا هر کی میداند بگوید