جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

ردخواست ذلیلانه آمریکا از عراق در باره کرکوک!

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 558996
وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از دولت عراق خواست تنش‌ها در نزدیکی کرکوک را کاهش دهد.
ردخواست ذلیلانه آمریکا از عراق در باره کرکوک!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از دولت عراق خواست با محدودسازی حرکت نیروهای نظامیان خود در مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان عراق، از تنش‌های بیشتر در شمال عراق جلوگیری کند.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه از گزارش‌ها درباره درگیری‌ها در حومه شهر «آلتون کوپری»، واقع در شمال غربی «کرکوک» ابراز نگرانی کرده است.

در این بیانیه آمده است: «به دست آوردن دوباره قدرت فدرال بر سر مناطق مورد مناقشه به هیچ نحو، وضع آنها را تغییر نمی‌دهد- این مناطق تا زمانی که وضعیت آنها مطابق با قانون اساسی عراق تعیین شود، مورد مناقشه خواهند ماند.»

رویترز به نقل از برخی منابع امنیتی مدعی شده نیروهای دولت عراق روز جمعه پس از یک نبرد سه ساعته کنترل آخرین منطقه در استان نفت‌خیز کرکوک را به دست گرفتند.
 
 
 
 
 
 
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظمی
Iran, Islamic Republic of
این فتنه از گور خود آمریکایی ها نشأت می گیرد.
عراق اگر می خواهد استقلال خود را حفظ کند باید فقط بر مردم خود تکیه کند و با کمک مرجعیت دینی مردم را متحد نگه دارد.
Iran, Islamic Republic of
شیطان بزرگ فکر کرده دولتمردان عراقی هم مثل مال ما هستن که سریع شروع کنن به فکر کردن و زمینه‌چینی برای اعمال دستور کدخدا!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این تقاضا یعنی: دولت عراق راه بدهد که اسرائیل از محل زرادخانه آمریکا در منطقه به بارزانی انواع و اقسام سلاح بفرستد!
محسن
Iran, Islamic Republic of
شما غلط زيادى كردى كه در أمور داخلى كشور عراق دخالت ميكنى خودتان متهم به ايجاد اغتشاش و قتل وغارت كشور عراق هستيد و بايد تاوان پس بدهيد به همين زوديها ؛ زمانيكه ديديد عامل سرسپرده خرفت و بدبخت شما كارى نتوانست پيش ببرد حالا شروع كرديد به وراجى و مداخله علنى احمق ها شما با اين عوامل خرفت و ارازل واوباش راه به جائى نخواهيد برد تمام شد دوران چپاولگرى شما ها و دست نشاندگان خود فروش شماها.