پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اکبر عبدی هم مجری می‌شود/ بازیگری یا اجرا، مسأله این است!

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 558972
به نظر می‌رسد ادامه مسیر فعلی منجر به عدم رویش نسلی جدید از مجریان همچون محمدرضا شهیدی‌فر و احسان علیخانی خواهد شد و نتیجه آن در طولانی‌مدت بیش از آنکه به نفع رسانه ملی باشد به سود اسپانسرها و سرمایه‌گذاران اینگونه برنامه‌هاست.
اکبر عبدی هم مجری می‌شود/ بازیگری یا اجرا، مسأله این است!
گروه فرهنگی جهان نيوز: شبکه نسیم در تدارک برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی است که اکبر عبدی به عنوان مجری- بازیگر در آن حضور می‌یابد.

به گزارش «وطن امروز»، این خبر در حالی از سوی محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر مطرح شده است که این روزها موج حضور بازیگران محبوب و سرشناس سینما و تلویزیون در قامت مجریان سیما در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی فراگیر است. برای نمونه در شبکه نسیم تا پیش از اعلام این خبر، برنامه‌هایی نظیر «خندوانه» با رامبد جوان، «دورهمی» با مهران مدیری، «وقتشه» با کامران تفتی، «کودک شو» با پژمان بازغی، «کتاب باز» با سروش صحت و برنامه «هزار داستان» با اجرای هنرمندانی نظیر مسعود رایگان، فاطمه گودرزی، کتایون ریاحی، شهره لرستانی و... روی آنتن رفته است و این پروژه جدید را باید هشتمین برنامه این شبکه با محوریت حضور بازیگران به عنوان مجری در تولیدات این شبکه دانست. موجی که از چند سال پیش و با حضور بازیگرانی چون ایرج نوذری، حسن جوهرچی، بهنوش بختیاری، محمدرضا شریفی‌نیا، علیرضا خمسه و... به عنوان مجری برنامه‌ها و مسابقه‌های تلویزیونی آغاز شد و در دوره اخیر شدت بیشتری نیز پیدا کرده است، چرا که این روزها تولید اغلب برنامه‌های صداوسیما نیازمند بهره‌گیری از سرمایه اسپانسرهاست و اساسا تاکید و اصرار همین سرمایه‌گذاران است که باعث حضور بیشتر این چهره‌ها در قامت مجریان برنامه‌های مختلف سیما شده است. مسیری اشتباه که از یک سو سبب سرخوردگی مجریان تلویزیون و از دست دادن انگیزه و تلاش جهت ارتقای سطح کیفی کار آنان می‌‌شود و از سوی دیگر ممکن است به علت عدم آشنایی بسیاری از این چهره‌ها با فنون اجرا سبب افت کیفیت این برنامه‌ها شود، چرا که معمولا برنامه‌سازان با حضور هنرمندان به محتوا کمتر بها می‌دهند. به نظر می‌رسد ادامه مسیر فعلی منجر به عدم رویش نسلی جدید از مجریان همچون محمدرضا شهیدی‌فر و احسان علیخانی خواهد شد و نتیجه آن در طولانی‌مدت بیش از آنکه به نفع رسانه ملی باشد به سود اسپانسرها و سرمایه‌گذاران اینگونه برنامه‌هاست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *