جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۸

برجام به مرحله كي بود كي بود من نبودم رسيد!

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 558971
اما واقعيت اين است كه اين دستاورد خواندن برجام اگر صادق بود، دولت و رسانه هايش حاضر نبودند آن را با هيچ‌كس قسمت كنند. حالا كه بخش‌هاي منفي برجام دارد مثل يك زخم چركين كه صاحبش مي‌خواسته آن را فراموش كند، سر باز مي‌كند، اندك اندك از زير بار مسئوليت آن شانه خالي مي‌كنند.
برجام به مرحله كي بود كي بود من نبودم رسيد!
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه‌هايي كه تا ديروز برجام را يك فتح الفتوح مي‌دانستند و به واسطه اين فتح عظيم براي دولت رأي جمع مي‌كردند، حالا مي‌گويند برجام تصميم كل نظام بود و دولت تنها مجري بوده است.
 
رسانه‌هايي كه تا ديروز برجام را يك فتح الفتوح مي‌دانستند و به واسطه اين فتح عظيم براي دولت رأي جمع مي‌كردند، حالا مي‌گويند برجام تصميم كل نظام بود و دولت تنها مجري بوده است. 
 
روزنامه اعتماد در مطلبي نوشته است كه «نبايد فراموش كرد به ثمر نشستن برجام تصميم كل نظام بود. البته در انجام هر مذاكره‌اي مي‌توان مدعي شد نتيجه بهتري نيز امكان حصول داشته است اما نتيجه مذاكرات ايران و 1+5 بهترين نتيجه حاصل شده، بود. » اين روزنامه در ادامه مي‌نويسد: «دولت تنها مجري سياست‌هاي كلان نظام بوده است. همه مسئولان ارشد و افكار عمومي كمك كردند تا دستاورد برجام به بار بنشيند؛ بنابراين اين توافقنامه دستاورد كل نظام بود نه يك جناح يا يك دولت. »
 
اگر دولت فقط مجري بوده، پس از لحاظ آنچه به ثمر نشستن برجام مي‌نامند، فرقي با دولت‌هاي ديگر ندارد و اگر برجام يك دستاورد است، اين دستاورد نبايد موجب تبليغ مثبت براي دولت يازدهم و تحسين دستگاه ديپلماسي آن شود؛ چه آنكه به نوشته روزنامه اعتماد، اين دولت فقط مجري بوده است. بنابراين هر دولت ديگري هم بود، همين مسير اجرا را موظف بود طي كند.

اما واقعيت اين است كه اين دستاورد خواندن برجام اگر صادق بود، دولت و رسانه هايش حاضر نبودند آن را با هيچ‌كس قسمت كنند. حالا كه بخش‌هاي منفي برجام دارد مثل يك زخم چركين كه صاحبش مي‌خواسته آن را فراموش كند، سر باز مي‌كند، اندك اندك از زير بار مسئوليت آن شانه خالي مي‌كنند.

رهبر انقلاب به عنوان رأس نظام شروط نه‌گانه‌اي را درباره برجام نوشتند و خواستار رعايت دقيق آن شدند. آيا آن شروط نه‌گانه رعايت شد؟ علي‌اكبر ولايتي عضو هيئت نظارت بر برجام و نيز مشاور امور بين‌الملل رهبري تيرماه 95 گفت: «به برخي شروط نه‌گانه ابلاغ شده از جانب رهبر معظم انقلاب در خصوص اجراي تعهدات كشورمان در چارچوب برجام عمل نشد. »
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دادخواه
Iran, Islamic Republic of
برجام یک گند تاریخی بود که از آن بوی آزار دهنده :1-بی تدبیری2-خیانت جاسوسان3-بی توجهی به رهنمودهای ولایت فقیه 4-اعتمادبه دشمن 5-مکر شیطان ؛ سراسر کشور را فرا گرفته است. و بزگترین دست آورد آن تجربه ای خسارت بار بود
Iran, Islamic Republic of
این فقط نظر شماست ولی خیلی ها هستند که مثل شما فکر نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
این خیلی هایی که شما میفرمایید هنوز تو خیال خوش دوستی با کدخدای بی خدا هستند.
آمریکا دولت و دوست قابل اطمینان برای هیچ کشوری نیست.
Iran, Islamic Republic of
روحانی، فراموش کرده است در سال 92 در انتخابات وعده صد روزه داده بود آیا او در آن زمان با کل نظام هماهنگ بود.
علي
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد ، كاين هنوز از نتايج سحر است ! وقتي دولتهاي اروپائي يكي بعد از ديگري حمايت خود را از آمريكا براي مذاكره !!! براي كنترل تسليحاتي ايران اعلام مي كنند ، وقتي سپاه پاسداران تروريست خوانده مي شود ( البته زمينه محكوم كردن سپاه را مسئولين خودمان كليد زدند ، زماني كه گفتند به جاي ساخت موشك با دنيا تعامل كنيم كه جنگي رخ ندهد و بودجه‌هاي نظامي را تقليل دادند و ... ) وقتي سپاه قدس و سردار سليماني تجاوزگر و مداخله كننده در امور كشورهاي ديگر لقب مي گيرند ، زماني كه جاسوس د رتيم مذاكره كننده پيدا مي شود ، ..... توافق برجام و پسا برجام معني ديگري پيدا خواهد كرد .
Iran, Islamic Republic of
روحانی: با مذاکره، مشکل آب خوردن مردم رفع می شود!!!
Iran, Islamic Republic of
سخنان روحانی فراموش نشود
روحانی: برجام یعنی یک فضای جدید. یعنی تنفس جدید. برجام یعنی دریچه‌ها بازشده و هوای آزاد آمده و مردم از این فضا استفاده و بهره‌برداری می‌کنند
دکتر روحانی به برخی از دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت:برجام ما را آزاد کرد ، آثار برجام شکستن حصر ایران است ، حصر ایران شکست، آثار برجام این است که نفت را به هر کسی می خواهیم می فروشیم ، پول نفت را به هر ارزی خواستیم می گیریم .
وی اضافه کرد:درحوزه پزشکی آیا همه وسایل وامکانات پزشکی به موقع به دست ما می رسید ، آیا از هر کشوری می خواستیم این تجهیزات به ما می رسید یا فقط از یکی دو کشور با قیمت بالاتر وارد می کردیم؟.حتی آنها که با ما راه می آمدند و رفیق بودند هم پول ما را حبس می کردند و پول ما را منتقل نمی کردند.
رئیس جمهوری با اشاره به توسعه صنعتی در پارس جنوبی گفت : در همین پارس جنوبی که بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ ایران در آن انجام شد 20 میلیارد دلار در یک روز طرح افتتاح شده است ، 6 فاز پارس جنوبی افتتاح شد ، این بی نظیر است ، چرا این فازها قبلا خوابیده بودند ؟
در زمینه مسئله نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در نفت و حمل و نقل و بیمه، برجام دقیقا اجرا شده، جایی نیست که بگوییم عملیاتی و اجرایی نشده است. در بخش هسته‌ای هم آنچه می‌خواستیم عملی شده است.
آثار برجام کاملا روشن است و دو دو تا چهار تاست و هر کسی محاسبه کند، آثار برجام و توافقاتی که داشتیم را می‌بیند.
روحانی: برجام یک افتخارسیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرد
Iran, Islamic Republic of
برجام تصميم كل نظام نبود ( و این یک تهمت است به نظام) بلکه اسرار آقای روحانی و تیمش بر اجرای برجام حتی زود تر از اجرای تعهد طرف مقابل بود . همین آقایان بودنند که مرتب به ملت می گفتند که همه چیز به برجام ختم می شود و به خاطر خوشایند کد خدایشان زودتر و حتی بیشتر از تعهد اقدام به نابودی صنعت هسته ای کردند و به مخالفان هر دوشنام و اهانتی را روا داشتند ، به دلسوزان نظام که تذکر می دادند و دلواپس مذاکرات بودند ، بی سواد ، بربجهنم و... را می گفتند . چرا و واقعا چرا متن برجام را و متن قراردادهای نفتی را از ملت پنهان داشتند ؟!!!! چرا دانشمندان هسته ای کشور که از ذخائر ملت هستند را از صنعت هسته بیکار کردند و در جاهایی مشغول هستند که ... شایسته است نخبگان متعهد ، دلواپسان سخنان آقای روحانی و تیمش در دفاع از برجام و عملکرد روحانی و تیمش را بررسی کند و باز خوانی کنند . واقعا چرا جاسوسان هسته ای در تیم آقای روحانی ظاهر شده ؟!!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اینکه موضوع تازه ایی نیست! این جماعت همواره نظالم را فدای خود کرده اند.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اگر بگویند برجام اصلا کار ایران نبوده چندان دروغ هم نگفته اند .راستی جاسوسان ودو تابعیتی ها اهل کجا محسوب میشن؟!
Romania
چقدر این حب نفس بد و زننده است . هرجایی که بنفع طرف باشد را بصورت گزینشی بگیرند و نتیجه گیری را به بی راهه ببرند . بخدا خون دل هایی که خود من در هنگام پیگیری اخبار برجام داشته ام را یادم نرفته است . زمان زیادی از موضوع نگذشته است . من یکی که یادم هست تصمیم نظام چه بود و چه نبود . درشت گویی ها و متلک ها هم یادم هست . می گویند سعی شود اینها را ملامت نکنیم تا کار بجلو رود . چه کنیم که در مقابل این ادعاهای واهی نمی شود ساکت ماند .
علی
Iran, Islamic Republic of
نه بابا برجام را از ما بهتران به این مملکت و مردم بدبخت تحمیل کردند اینها که ادعای انقلابی و مسلمانی می کنند هیچ نقشی نداشتند
Iran, Islamic Republic of
آین مثل این می ماند که بگوییم حکمیت در جنگ صفین تصمیم نظام علوی بود و علی علیه السلام هم به ابوموسی اشعری چنین ماموریتی را داده بود. در حالی که آن حضرت نه حکمیت را قبول داشت و نه به اوبوموسی راضی بود و شد آنچه نباید می شد...
Iran, Islamic Republic of
برجام صورت حسابی بود که جناح غربگرای منزوی شده در قبال تحریم های
به اصطلاح فلج کننده آمریکا، که باعث منجی نمایی و مردم فریبی و بازگشت به قدرتشان شد پرداخت کردند. همین.
نه قرار بود تحریمی برداشته شود و نه هیچوقت تا انقلاب اسلامی یا امپریالیسم وجود دارند عادی سازی روابط ممکن است.
تحریم گذار تحریم بردار نیست چرا که چاقو دسته خودش را نمی برد.
Iran, Islamic Republic of
غلط کردی شما ها نبو دید که چنان شیفته امریکا شده بودید وگوشتان کر شده بود وحرف دلسوزان را نمشنیدید ومیگفتید دلواپسان وکا سبان تحریم مخالفت میکنن حالا میگوید دولت فقط مجری بود مزدور وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
البته کاسبان هم مشخص شدند که چه کسانی بودند. برادرهای عزیز را میگویم.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان(استحاله طلب)شریک شکست برجام هستند.آقایان موضوع مربوط به100سال پیش نیست که از یادها رفته و قابل تحریف باشد
Iran, Islamic Republic of
من هرچه نگاه می کنم می بینم ایشان نبود که فرموده بود «تمام تحریم در در روز اجرای توافق بالمره لغو خواهد شد»هیچ کس نگفته بود«برجام را خدا آورد.»آفتاب تابان یعنی چه؟ ابر بهاری چیه؟ یک مرحومی گفته بود «تابوی مذاکره با امریکا شکست»؛خوب الآن هم خود برجام شکست. باور کنید اینها چیزهای مهمی نیستند.دلواپسان فکر می کنند فقط آنها می دانستند که امریکا برجام اجرا نخواهد کرد.خودمان هم یک چیزهایی می دانستیم.