جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۶

حمله محمد باقر نوبخت به دولت روحانی + جدول

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 558555
نوبخت تصریح کرد: با این حال، چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.
حمله محمد باقر نوبخت به دولت روحانی + جدول
به گزارش جهان نيوز،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، در نشست خبری روز گذشته خود از اظهارات برخی افراد که آنان را مخالفان دولت خواند، انتقاد کرد؛ استدلال نوبخت هم این بود که اظهارات این افراد درباره مشکلات مالی دولت،  مورد سوءاستفاده دشمنان کشورمان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، نوبخت تاکید کرد: من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداماتشان جری‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: با این حال، چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.

 هرچند نوبخت مخاطب نقد خود را مخالفان دولت اعلام کرده، اما  مخاطب این سخنان را باید مسئولان دولت حسن روحانی دانست که در چهار سال اخیر درباره نیاز کشور به منابع مالی خارجی، اغراق کردند و از اوضاع نامناسب اقتصادی کشور سخن گفتند.

از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، حسن روحانی و سایر دولتمردان   اقدام به ارائه آمارهایی از وضعیت اقتصاد کشور به هنگام تحویل از دولت دهم، کردند که بعدها مشخص شد این اظهارات، چندان صحیح نبوده و حتی اگر صحیح هم بود، نباید در آستانه مذاکرات حساس هسته‌ای بیان می‌شد؛ زیرا اعلام اینکه خزانه دولت خالی است، سیلوهای گندم تا چند روز بیشتر گندم ندارند، یا دولت با بدهی عظیمی روبرو است که قادر به پرداخت آن نیست، موجب می‌شد که طرف غربی تصور کند که ایران به علت ضعف اقتصادی پای میز مذاکره آمده و چاره‌ای جز پذیرش هر توافقی ولو توافق کاملاً بد، ندارد.

انتقاداتی که روز گذشته سخنگوی دولت مطرح کرد، انتقاداتی است که در ۴ سال اخیر خصوصاً در زمان مذاکرات هسته‌ای بارها از سوی کارشناسان و دلسوزان کشور خطاب به دولت یازدهم مطرح شد اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت. متاسفانه مسئولان دولت یازدهم منافع بلندمدت کشور را قربانی اهداف کوتاه‌مدت تخریب دولت قبل کردند.

جدول: چه کسانی از داخل گرا دادند که منابع مالی کم داریم
حسن روحانی ۲۷ دی ۱۳۹۴ دستیابی به رشد ۸ درصد مستلزم جذب سالیانه حداقل ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی است.
 با توجه به تنگنای مالی موجود در اقتصاد کشور و محدودیت نظام بانکی و بازار سرمایه در پاسخگویی به نیازهای مالی صنایع و بخش‌های اقتصادی، استفاده از منابع مالی خارجی برای پشتیبانی از اهداف رشد اقتصادی ضرورت مضاعفی یافته است.
محمدباقر نوبخت ۸ اسفند ۱۳۹۲   «ما نیازمند منابع ارزی هستیم به گونه‌ای که هر ساله ۱۵۰ میلیارد دلار! منابع لازم داریم تا سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد».
محمدباقر نوبخت ۲ شهریور ۱۳۹۴  بر اساس برنامه، متوسط رشد کشور باید ۸ درصدی باشد برای دستیابی به این رشد سالانه نیازمند ۸۰۰ هزار تا ۱۰۶۳ هزار میلیارد تومان منابع هستیم که طبیعتاً بخشی از آن از منابع داخلی و بخشی هم از طریق سرمایه‌گذاری خارجی تأمین می‌شود.
محمدباقر نوبخت ۲۰ تیر ۱۳۹۶  برای اجرای برنامه توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم.
محمدباقر نوبخت ۲۹ آذر ۱۳۹۵ به منظور دستیابی به رشد سالانه ۸ درصد در اقتصاد کشور دولت نیاز به تأمین منابع مالی دارد. اگر نتوانیم ۱۰ میلیارد دلار از محل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و ۱۰ میلیارد دلار از محل سرمایه‌گذاری مشارکتی خارجی در کنار منابع داخلی استفاده کنیم، امکان تحقق رشد ۸ درصدی وجود ندارد.
حسن روحانی ۲۹ دی ۱۳۹۴ اگر می‌خواهیم برای جوان بیکار اشتغال ایجاد کنیم به یک رشد اقتصادی ۸ درصدی نیاز داریم و اگر بخواهیم رشد ۸ درصدی داشته باشیم و تمام امکانات داخلی به میدان بیایند به سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی نیاز داریم
اسحاق جهانگیری ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ در برنامه ششم ایجاد ۹۵۰ هزار شغل پیش‌بینی‌شده که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان باید سالانه سرمایه‌گذاری شود که از آن ۷۰۰ هزار میلیارد تومان ۶۵ هزار میلیارد تومانش از منابع خارجی است
اسحاق جهانگیری ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ بخشی از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان که برای یک میلیون شغل در سال نیاز است باید از سوی سرمایه‌گذار خارجی تأمین شود. ما می‌خواهیم از دنیا پول بگیریم، باید حتماً برای حل مشکلات مردم از منابع خارجی استفاده کرده و با دنیا تعامل کنیم، باید با دنیا گفتگو کنیم و بتوانیم تولیدات خود را به بازار دنیا صادر کنیم، برای حل ریشه‌ای مسئله بیکاری باید یک مجموعه‌ای از الزامات را بپذیریم، نمی‌توانیم شغل را بخواهیم اما الزامات را قبول نداشته باشیم.
اسحاق جهانگیری ۲۷ تیر ۱۳۹۶ در حوزه نفت و گاز ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم. می‌توان با سروصدا مانع از انعقاد قرارداد و جذب سرمایه خارجی در بخش نفت و گاز شد
اسحاق جهانگیری ۱۴ دی ۱۳۹۴  سالیانه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان باید در کشور سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم به رشد ۵ درصد دست یابیم. در نهایت گفته شده که ۵۷۰ هزار میلیارد تومان پول از سوی دولت تأمین شود و کسری آن که حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۸۰ میلیارد دلار است را نیز باید از خارج تأمین کنیم.
اسحاق جهانگیری ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ مردم عزیز یادتان می‌آید، وضع اقتصادی ما چه بود؟ دارو پیدا نمی‌شد؟ بیماران سرطانی و خاص چه عذابی از بی دارویی می‌کشیدند؟ شیر خشک پیدا نمی‌شد؟ سیلوهای گندم خالی بود؟ مردم یادتان می‌آید؟ مردم شب‌ها در صف بانک‌ها می‌خوابیدند که صبح چند سکه بتوانند خریداری کنند؟
حسن روحانی ۶ آذر ۱۳۹۲ من فکر می‌کردم، دولتی که بر سر کار می‌آید، به طور طبیعی تا سه یا ۴ ماه انبارها پر است و کالاهای اساسی وجود دارد، ولی یک گزارشی در همان روز سوم یا چهارم همان هفته اول به دستم رسید که البته هنوز تحلیف و تنفیذ انجام نگرفته بود، یعنی اواخر خرداد و اوایل تیر، گزارشی که به دستم رسید این بود که کشور از لحاظ کالاهای اساسی و از جمله گندم دچار مشکل است، گزارشی رسید که در یکی از استان‌ها گندم تنها برای سه روز در سیلو وجود دارد
محمد نهاوندیان ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ خزانه را خالی تحویل گرفتیم
حسن روحانی ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ یک‌بار گفتم خزانه خالی تحویل گرفتم، ‌ صندوق‌های ما هم علاوه بر خزانه، خالی بود، هیچ صندوقی امروز قادر نیست به تعهداتش عمل کند.
حسن روحانی ۱۴ آبان ۱۳۹۲ دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری مواجه است یک صندوق اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و صندوق دیگری گفت طلبکاریش بیش از اینهاست، البته اینها گوشه‌ای از بدهکاری‌های دولت است.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ برای ایجاد اشتغال پایدار باید سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود و با محدودیت منابع داخلی حتماً باید بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را هم جذب کنیم.
برای تحقق رشد هشت درصدی نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم که در هر بخش برای یک شغل از ۱۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد تومان مثلاً در بخش پتروشیمی نیازمندیم.
حسن روحانی ۲۹ مردادماه ۱۳۹۶ بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی می‌دهیم. ۶۰ هزار میلیارد تومان هم سهم صندوق توسعه است. این ۱۴۰ هزار میلیارد تومان و نصف درآمد است. اگر بدهکاری به دولت به بخش‌های مختلف را حساب کنیم چیزی باقی نمی‌ماند.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۶ برای توسعه تولید نفت کشور به رقم ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری نیاز داریم که در داخل موجود نیست، بنابراین لازم است از طریق قراردادهای خارجی، تولید نفت کشور را افزایش دهیم.
حسن روحانی   وضع گندم در برخی استان‌ها از ۳ تا ۱۵ روز بود، برای انتقال گندم از خارج و انتقال ارز مشکل داشتیم، ‌ همه طرف سختی و مشکلات بود، آن مشکل باعث شد که وزارت کشاورزی در تولید مواد استراتژیک غذایی در مسیر خوداتکایی و استقلال با قدرت حرکت کند.
محمدباقر نوبخت ۲۹ آذرماه سال ۹۵ به منظور دستیابی به رشد سالانه ۸ درصد در اقتصاد کشور دولت نیاز به تأمین منابع مالی دارد. اگر نتوانیم ۱۰ میلیارد دلار از محل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و ۱۰ میلیارد دلار از محل سرمایه‌گذاری مشارکتی خارجی در کنار منابع داخلی استفاده کنیم، امکان تحقق رشد ۸ درصدی وجود ندارد
محمدباقر نوبخت ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۶ ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۳۱۹ هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه سال جاری محقق نخواهد شد.
جمشید انصاری ۲۵ مهرماه ۱۳۹۶ اگر روند رشد هزینه‌های جاری متوقف نشود، ممکن است در چند سال آینده هیچ منابعی برای عمرانی‌ها وجود نداشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقای نوبخت اولین گرای بی پولی دولت رو جناب روحانی داد
مهمان
چطور شد تو 4 سال اول همش به دولت قبل بدوبیراه میگفتن و تمام کارشکنیهای خودشونو به سر دولت قبل می انداختند الان که شد چهار سال دوره دوم همش میگن کی میگه ما وضعیت اقتصادیمان بد است اتفاقا ما میدانیم که وضعیت اقتصادی کشور انقدر خوب است که فریدون از یک طرف و داداش جون جهانگیری از طرف دیگه به همراهی بقیه اصلاح طلبان و روسای بانکها دارن پول کشورو مردمو خوب غارت و چپاول میکنن
امیر
عجب !
حسین
اقای نوبخت مگه مشکل منابع مالی بدتر ازاین که سرانه مدارس ،اضافه کار اداری که دو نمونه از این هاست
Iran, Islamic Republic of
ای بابا از قدیم وندیم گفته اند ،.......کم حافظه است.اینقدر بهش سخت نگیرید.فقط به خدا پناه میبریم از دست یه عده که حرف زدن رو ،جایگزین قدم برداشتن برای حل مشکلات مردم کردند وبرای این حرافی حقوق نجومی هم میگیرند!
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - آقای نوبخت انگار حافظه شان یه جور دیگر اطلاعات را ثبت کرده! آین آقای روحانی بود که در زمان مبارزات انتخاباتی این اطلاعات را می داد که خزانه خالی است و چنین و چنان!
جهان امروز هم که نظرات را منتشر نمی کنه!
Iran, Islamic Republic of
این دولت خلاص است
amir
Iran, Islamic Republic of
شایدم تو دندس! (البته دنده چپ)!
عمار
Iran, Islamic Republic of
جناب سخنگو فراموش کرده اند در آستانه مذاکرات به بهانه کوبیدن دولت قبل آقای رییس جمهور ناشیانه گرا به طرف مذاکره کننده دادند .وفرمودند ما خزانه خالی تحویل گرفتیم!!
Iran, Islamic Republic of
با وجود جاسوسهایی که از همه اطلاعات ما خبر دارند نیازی نیست دوستان نگران چند خبر باشند که با چاشنی قسم حضرت عباسی همراه است!
Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط بفکر ذخائر نظام مثل : صفدر حسینی و فقط به دنبال ماله کشی است .
Iran, Islamic Republic of
بدنش دست شما ! به صغير و كبير رحم نمى كنيد
منتظر
Iran, Islamic Republic of
از وقاهت وبیشرمی این گروه متعجبم !آیا اینها به قیامت اعتقاد دارند؟!
amir
Iran, Islamic Republic of
البته که اعتقاد دارند! منتهی مثل داعشیها خودشون رو تو وسط بهشت میبینن با کلی طلب وصول نشده از طرف خدا!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی شخصی ماننداقای نوبخت بعنوان عضواصلی دولت که ازهمه دارائیهای کشوراطلاع دارندبااطمینان کامل ازپربودن ذخایرکشورسخن میگویند.چرابرای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی که کشورمان رابرای همیشه بیمه خواهدکردکاری انجام نمیدهندتا دیگردلقکهای مثل ترامپ ونتانیاهو جرات وراجی نداشته باشند
محمدرضا کیانفر
Netherlands
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت گفت:
دولت قصوری نداشته است و عامل بی ثباتی نیست، ما باید چه کار کنیم؟

سرور گرامی،
به شما تبریک می گویم که خردمند شدید،
خردمند کسی است که می پرسد،
خدا بیامرزد بوذرجمهر حکیم را که خردمند خردمندان بود زیرا به هرکس می رسید سؤال می کرد،
روزی هزار کلمه می پرسید و نیم کلمه حرف می زد،
دوست عزیز،
این اتفاقات اثرات طبیعی ی انقلاب است، منحصر به جمهوری اسلامی نیست، تمام انقلابات در جهان همین گونه بوده اند، جای نگرانی نیست، روحیه ی خودتان را حفظ کنید، همه ی مشکلات راه حل دارد،
تنها راه حل مشکلات مشورت با مخالفین انقلاب است،
فرصت را مغتنم شمارید، تا دیر نشده، کار از کار نگذشته و به سرنوشت نیکلای چائوشسکو و صدام حسین و معمر قذافی گرفتار نشده اید اقدام کنید،
با تشکر از توجه شما،