جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۱

حضور غیرمتعارف «نماینده زن» در مجالس شبستر

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 558268
حضور نامتعارف نماینده مردم شبستر در مجالسی که غالب آن مردانه بوده، باعث انتقاد امام جمعه و رسانه‌های این شهر نسبت به چنین رفتاری شده است.
حضور غیرمتعارف «نماینده زن» در مجالس شبستر
به گزارش جهان نيوز، حضور نماینده زن شبستر در مجالسی که غالب حضار آن آقایان هستند و مجالسی مردانه محسوب می‌شوند، سبب انتقاد و تذکر حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر شده است.
اخیراً تصاویری از معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است که نشان می‌دهد او در ایام عزاداری به‌جای حضور در مجالس زنانه، در بین آقایان حضور چشمگیرتری داشته و در میان تعداد کثیری از آقایان به‌عنوان تنها زن حاضر شده است.
رسانه‌های بومی شبستر درباره حضور پررنگ این نماینده زن در مجالس مردانه با تیتر« وقتی نماینده مردم شبستر «دسته‌باشی» و «سینه‌زن» مجالس مردانه می‌شود!» نوشتند:‌« این بانوی نماینده نقش سردسته را نیز در برخی از دسته‌جات حسینی ایفا کرده که در نوع خود قابل توجه می‌باشد و تعجب عموم را برانگیخته است.»


در همین رابطه، حجت‌الاسلام محمدزاده این گونه رفتارها آنهم از سوی یک نماینده را به نوعی ساختارشکنی و خلاف فرهنگ عمومی و دینی عنوان کرد و بیان داشت: وقتی نماینده ملت که عصاره ملت است! اینکارها را می‌کند آنوقت دیگران نیز انجام بدهند جای اعتراض باقی نمی ماند. باید جلوی این رفتارها به هر طریقی گرفته شود.
امام جمعه شبستر از شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین استان خواسته است که پاسخگوی این رفتار هنجارشکنانه آنهم از سوی نماینده این شهر باشند و جلوی این قبیل رفتارها را بگیرند.
حضور این زن نماینده در مجالس عزاداری سالار شهیدان به این وجه باعث شده است که وی بیشتر مورد انتقاد قرار بگیرد که چرا حرمت این مراسمات را حفظ نکرده است.
برخی از رسانه‌های این شهر نیز نسبت به چنین موضوعی انتقاد کردند. تابناک تبریز در این زمینه نوشت: « تصاویری که از حضور یکی از بانوان مسئول شهرستان شبستر توسط کانال خود ایشان ، منتشر گردید ، به نظر می رسد محل مناسبی برای بحث بر سر تفسیر این سنت است.آیا سبک زندگی دینی مان به ما اجازه می دهد ، در معرکه عزاداری خیابانی مردانه یک زن آن هم در میان مردان  حضور داشته باشد وحتی عزاداری او مکشوف باشد؟!آیا این رفتارها نمی تواند منشا و مبنایی برای ترویج اختلاط زن و مرد آنهم در سنتی ترین محفل دینی باشد ؟ اگر این اختلاط در این سطح واین بستر ممکن ومیسور بود دیگر می توان به اختلاط های آنچنانی که در جامعه در حال افزایش است واکنشی نشان داد؟»

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حجت
Iran, Islamic Republic of
واقعا اخر الزمان است چه چیزهایی می بینیم
بی شناسنامه
Germany
عزیزم آقا حجت، دوره و زمانه اعتدال است نه آخرالزمان!
اعتدال یعنی اشرافی که در شمران و فرنگ در ناز و نعمت زندگی کنند و آنهم به کیسه ملتی که چنان زندگی را حتی در آرزو و خواب و خیال هم نمی توانند تصور کنند. این که زنی تنهایی در مجلس عزای امام حسین (ع) در مردانه بنشیند که اصلا نمره ای نیست. شما خودت یک روزی برو شمران و وضعیت اعتدال را با چشم های خودت ببین.
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا بهتر است تمام نسوان را سر ببريم که ديگه جلوی چشممون نباشن. ايشون که ديگه با حاب کامل اونم تو مجلس عزاداری بوده. اشکالش چيه واقعا؟ چرا اين همه تنگ نظری؟
Iran, Islamic Republic of
ادم وحشت می کنه از اینکه چه کسانی نماینده این مردم شدند بعد انتظارمان از سایر مردم باید چطور باشه به چه روزی افتاده‌ایم به خدا پناه می بریم واقعا چه دورانی چی می بینیم؟
Iran, Islamic Republic of
باید از خودمان وحشت کنیم که چطور چنین نمایند هایی را روانه مجلس و... می کنیم. وقتی آرمان های فمینیسم جزو افتخارات مرد و زن ما شده و به اسم حقوق زنان، نظر و سیره قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در مورد زن و مرد رو نادیده می گیریم، فکر کردیم چه چیزی برداشت می کنیم؟! دو ماه مشکی میپوشیم و 10 روز سینه می زنیم، ولی حاضر نیستیم به ارزش ها و سبک زندگی امام حسین(علیه السلام) اقتدا کنیم. حاضر نیستیم ملاک های قرآن و عترت را در انتخاب کارگزاران نظام رعایت کنیم،‌ بعد عکس نتیجه افتضاحات خودمون رو دست به دست می کنیم و فشار ایمیلی وارد می کنیم!!
Iran, Islamic Republic of
هر وقت یه اصلاح طلب عاقل و متدین دیدید مرا خبر کنید
Germany
یک دوریالی محبت کنید و به همین خیال هم بمانید.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اینم از لیست امید است...
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی این کار؟!
حالا فهمیدم چرا علی مطهری شد نایب رئیس.
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه باید به خودشون خصوصی تذکر میدادند و نه علنی...به هر حال حضور ایشون تو مراسم اباعبدالله داره اگه شکلش اشتباه بوده نباید علنی میشد
Germany
بله دست می فرمایید، چون مجلس عزادای دربسته بوده نباید علنی می شده که این هم تقصیر اونایی که مجلس مخفی عزاداری برای امام حسین برگزار نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
عیب پنهانی بوده ؟!
اونهایی که این کارها می کنند
به دنبال رسمیت دادن به رویه های نادرست هستند
و رسم سنت سیئه
اما با حجاب تمام
فردا ...
Iran, Islamic Republic of
وقتی لیستی رای دادید چرا تعجب می کنید؟
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
در واقع جاهایی از قانون انتخابات مجلس و شوراها نقص دارد و یکی از این نواقص ثبت نام فله ای از داوطلبان بدون احراز صحت و سلامت روحی و روانی و شخصیتی آنهاست.
به احتمال زیاد این رفتار خانم نماینده موللود بعد از احراز پست خطیر نمایندگی ایشان نیست و مسبوق به سابقه است.
در هر صورت مجاری قانون‌گذاری فکری به حال این موضوع کنند که یکی از شرایط احراز صلاحیت داوطلبان ارائه گواهی سلامت شخصیت و روان از مراکز روانشناسی معتبر باشد تا از ورود کسانی که روزی با آن سلفی ننگین و شرم آور با خانم اجنبی و روزی با اشتیاق و حضور در جمعیتها و دورهمی‌های مردانه اینگونه هنجارشکنی می کنندجلوگیری شود.
Iran, Islamic Republic of
وقتی هدف رای مردم باشد این می شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای قرائتی عذرخواهی کردند
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه ما از ترس جامعه به اصطلاح جهانی از آن طرف پشت بام افتادیم! رعایت حقوق زن و کرامت زن این نیست که این خانم فکر کند در محافل مردانه باید به عنوان نماینده وارد شود! اگر خیلی مایل است چهره مذهبی او دیده شود در همان جلسه روضه بانوان یک عکاس از ایشان عکس بگیرد.!
اگر زنان ما در مقام تربیت و آموزش حضور پر رنگی داشته باشند بهتر است و جامعه اصلاح می شود ولی چه کنیم که سیاسی کاری ، برخی از این خانم ها را تشنه مدیریت به هر قیمتی کرده....
Iran, Islamic Republic of
ایشون احتمالا نواده زینب پاشا هستند. برای اطلاع از هویت آن زن بیمانند و مبارز به اینترنت رجوع کنید. فقط بندی از اشعار آذری موصوف در باره زینب پاشا را ذکر می کنم
حکم ایله دی زینب پاشا جمله اناث و فراشا
سیز بازاری باسون داشا من حاماما باتم گلم
Iran, Islamic Republic of
"اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم"
مال خودتونه
خلایق هر چه لایق
محمدی.
Iran, Islamic Republic of
چیز قریبی نیست چون این خانم خانم های حوزه انتخابیه اش را قبول ندارد و به همین خاطر در بین مردها ظاهر می شود و این از خصوصیات لیست امید است .
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
واقعا انتخاب کنندگان این خانم چه معیاری داشتن ودارن ؟ انصافا کسی قوی تر ورشیدترازاین ادم نبود؟ واقعیت اینه که کشورما سوای همه مسایل یک عرف اخلاقی واجتماعی داره که وابسته به هیچ حکومت ودوره ای نیست ومتاسفانه این زن داره دراداب عزاداری امام حسین هم هنجارشکنی میکنه