پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیمانکار ذوب‌ آهن اصفهان حقوق ۴۰۰ کارگرش را نداد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 558174
پیمانکار ذوب‌آهن اصفهان در سه ماه گذشته حقوق مرداد و شهریور ماه ۴۰۰ پرسنل خود را تا کنون پرداخت نکرده است و بنا بر اعلام مدیر شرکت پیمانکاری تا هفته آینده این معوقات پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، 400 نفر از کارگران شرکت پیمانکاری توسعه صنعت لنجان (پیمانکار ذوب‌آهن اصفهان)، 2 ماه حقوق و مزایای خود را به علت مشکلات مالی شرکت مذکور دریافت نکردند. 
 
کارگران این شرکت در تماسی با خبرگزاری فارس، اعلام کردند: ذوب‌آهن اصفهان با گرفتن پیمانکار، بخشی از کارگران خود را تحت پوشش پیمانکاران قرار داده است که متأسفانه عناوین شغلی آنان سخت و زیان‌آور نیست. 
 
بر اساس اعلام کارگران دو ماه است حقوق مربوط به مرداد و شهریور ماه آنها معوق شده و تا کنون با وجود اعتراضات و پیگیری‌های فراوان پرداخت نشده است؛ علاوه بر این پایین بودن سطح حقوق و مزایا از دیگر مشکلات این کارگران اعلام شد.
 
در این باره، خبرنگار فارس با آقای جعفر امیدی، مدیرعامل شرکت پیمانکاری ذوب‌آهن اصفهان (توسعه صنعت لنجان)، تماس گرفت تا جزئیات بیشتری از این رویداد بگیرد.
 
امیدی با بیان اینکه به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و مالی هنوز مطالبات‌مان از سوی ذوب‌آهن اصفهان پرداخت نشده است، گفت:‌ ذوب‌آهن اصفهان باید مطالبات‌مان را پرداخت کند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که میزان مطالبات شما از ذوب آهن اصفهان چه میزان است، تصریح کرد: حداقل 4 میلیارد تومان میزان مطالبات‌مان از ذوب‌آهن است که در صورت پرداخت، معوقات کارگران و کارکنان این شرکت پیمانکاری پرداخت خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت پیمانکاری توسعه صنعت لنجان با اشاره به اینکه 400 نفر پرسنل این شرکت پیمانکاری را تشکیل می‌دهند، گفت: در این شرکت عناوین شغلی متفاوتی از جمله جوشکار، مونتاژ‌کار،‌مکانیک‌کار و تعمیرکار داریم که با رنج‌های  حقوقی متفاوت مشغول فعالیت هستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا کارگران این شرکت مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نیستند، گفت: در گذشته عناوین شغلی مختلفی برای کارگران در شرکت‌های پیمانکاری قبلی ثبت شده بود که در دوره جدید با ارتقای گروه‌ها موافقت کردیم و در آینده یک پله دیگر از گروه‌های شغلی افزایش پیدا خواهد کرد تا حقوق پرداختی واقعی‌ شود. 
 
امیدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از چه تاریخی پیمانکار شرکت ذوب‌آهن اصفهان هستید، گفت: از 15 اردیبهشت ماه سال 96، به عنوان پیمانکار ذوب‌آهن اصفهان مشغول به کار هستیم و به ازای هر نفر حدود 20 هزار تومان بالاتر دریافت می‌کنیم که هزینه‌های اداری‌مان را هم پوشش نمی‌دهد.
 
وی گفت: قطعاً اگر مسئولان کشور از صنعت فولاد حمایت کنند، شرکت اصلی نیز در پرداخت مطالبات کارکنان مشکلی نخواهند داشت و از این بابت از مدیران ذوب‌آهن و تلاش‌هایی که در جهت پیگیری مشکلات کارگران دارند تشکر می‌کنم، چرا که صنایع کشور با رکود عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند.
 
امیدی با بیان اینکه برای ذوب‌آهن اصفهان به صورت پروژه‌ای نیز کار می‌کنیم، گفت: در مناقصه‌ای موضوع پرداخت پیمانکاری 400 نفر پرسنل به شرکت ما واگذار شد.
 
مدیرعامل این شرکت پیمانکاری در پاسخ به این سوال که معوقات کارگران خود را تا چه زمانی پرداخت خواهید کرد، گفت: حقوق مردادماه را تا پس فردا پرداخت می‌کنیم و طبق رایزنی‌های انجام شده معوقات شهریور ماه نیز تا هفته آتی به حساب کارگران واریز می‌شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *