سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
چنددقیقه با کتاب «سال سی ام»

همسر شهیدی که با پیکان مسافرکشی می کند

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 558154
آذر با دو فرزندش زندگی می کند و در حالی که برادر و همسرش به شهادت رسیده اند؛ از برادرهمسرش که جانباز نخاعی است و البته از نظر اعصاب و روان هم با مشکلاتی روبروست، نگهداری می کند.
همسر شهیدی که با پیکان مسافرکشی می کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، نشر آرما امسال در هفتمین گام از چاپ و انتشار رمان های فارسی، رمانی را با نام «سال سی ام» به قلم رضا نساجی منتشر کرد.

نساجی در مقام نویسنده این اثر دانش‌آموخته رشته فیزیک کاربردی و دانشجوی رشته علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی است تاکنون در زمینه تاریخ اجتماعی و انسان‌شناسی فرهنگی تالیفانی نیز داشته‌ است. او که زاده تهران نیست به خوبی توانسته از ابعاد و خصوصیات این شهر در رمانش بهره ببرد.

این رمان داستان زندگی زنی به نام آذر را روایت می‌کند که در سی‌سالگی به عنوان سرپرست خانوار به کار روی خودرو شخصی خود در یک موسسه اتومبیل کرایه می‌پردازد و از همین منظر اتفاقاتی در زندگی او به وجود می‌آید. با این همه او شخصیتی است که اهل تفکر است و موقعیت خاص زیستی او پدیده‌های متعددی را برای فکر کردن و اندیشیدن پیش روی او و مخاطبش قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *