جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انهدام بزرگترین پایگاه داعش در مرکز استان دیرالزور

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 557920
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت تاکنون موفق شده اند در این محور شهرک های « قرص فوقانی و قرص تحتانی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.
انهدام بزرگترین پایگاه داعش در مرکز استان دیرالزور
به گزارش جهان نيوز؛ نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از آزادسازی شهر المیادین، عملیات را در محورهای مختلف برای تثبیت مواضع انجام دادند و یگان های مهندسی هم به پاکسازی شهر از مین ها و تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دادند.
از سویی دیگر، نیروهای اطلاعات عملیات و یگان های پهبادی جبهه مقاومت موفق شدند بزرگترین پایگاه گروه تروریستی داعش را در حد فاصل فرودگاه دیرالزور و شهر المیادین شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار جنگنده های نیروهای متحد قرار دهند.
جنگنده های روسی و سوری پس از دریافت مختصات دقیق، حملات سنگینی را علیه مواضع تروریست های محاصره شده داعش در حومه شمالی شهر المیادین و بخش غربی رود فرات در مرکز استان دیرالزور انجام دادند.
در جریان حملات جنگنده های نیروهای متحد علیه تروریست های داعش در شهرک های « قرص فوقانی، الموحسن و البولیل»، علاوه بر انهدام چند اتاق عملیات، بزرگترین پایگاه تروریست های داعش هم به طور کامل نابود شد.
در این عملیات دقیق، 70 تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند و چند انبار تسلیحات نظامی هم منهدم شدند؛ تعدادی از خودروهای نظامی و مجهز به دوشکا و انتحاری تروریست ها هم در جربان این عملیات منهدم شدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش در مرکز استان دیرالزور در حدفاصل فرودگاه تا حومه شمالی شهر المیادین ( بخش شرقی جاده دیرالزور - المیادین) در چند شهرک در محاصره کامل نیروهای جبهه مقاومت هستند و عملیات پاکسازی این مناطق از ساعاتی قبل آغاز شده است.
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت تاکنون موفق شده اند در این محور شهرک های « قرص فوقانی و قرص تحتانی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند. در جریان این درگیری ها 45 تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند. عملیات برای ادامه پاکسازی شهرک های آلوده در مناطق غربی رود فرات( حد فاصل فرودگاه دیرالزور و المیادین) ادامه دارد.
مناطق تحت اشغال تروریست های محاصره شده به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه دیرالزور و حومه شمالی شهر المیادین از اهمیت خاصی برخوردار هستند و با پاکسازی این مناطق انتقال نیرو و تجهیزات از جاده دیرالزور - المیادین به سمت میادین نفتی و شهر البوکمال ( آخرین پایگاه داعش در سوریه) با امنیت بیشتری صورت می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *