جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چند نکته درباره سخنرانی ترامپ

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 557102
امشب، وقتی سخنرانی ترامپ را گوش می کنید، چند نکته را دائما به خاطر داشته باشید.
چند نکته درباره سخنرانی ترامپ
به گزارش جهان نيوز، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود درباره سخنران ترامپ نوشت:امشب، وقتی سخنرانی ترامپ را گوش می کنید، چند نکته را دائما به خاطر داشته باشید.
1- او، و کسانی که این سخنرانی را برای او نوشته اند، هدفی مهم تر از این ندارند که جامعه ایرانی را به دو دسته مخالفان و مدافعان برنامه دفاعی تقسیم کنند. پس از سخنرانی ترامپ هر کس به سپاه تاخت، می توانید بدون عذاب وجدان، یک مارک "شریک ترامپ" به او بچسبانید.
2- او هارت و پورت فراوان خواهد کرد. برای اولین بار می خواهد واقعا جدی گرفته شود. توجه کنید که شدت لحن ترامپ هیچ نسبتی با توان واقعی امریکا برای اقدام علیه ایران ندارد. هر چه هم که بگوید باز در خاورمیانه همان گرفتار بی نوایی است که باید از "در پشتی" برای مذاکره التماس کند.
3- هدف اصلی حتی تحریم ها هم نیست. تحریم در هر حال وجود خواهد داشت و اینکه بماند یا نه بیش از ترامپ به آمادگی داخلی دولت در ایران بستگی دارد. هدف اصلی "باز کردن باب جدید مذاکره" است درباره قدرت دفاعی و برتری منطقه ای ایران، که انتهای آن چیزی بهتر از سرنوشت عراق و لیبی نخواهد بود.
4- صرف نظر از جزئیات فنی، این سخنرانی را باید پایان کار برجام در دولت ترامپ در نظر گرفت. نه جنگی در کار است و نه حتی اقدام جدی دیگری که امریکا قبلا انجام نداده باشد. اما ترامپ حتی اگر بگوید در برجام خواهد ماند، با تحریم های جدید، عملا از این توافق خارج شده است. پس از این سخنرانی، وقت آن خواهد بود که حرف های زیبای این روزها، به "عمل" تبدیل شود.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *