چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

کمک بزرگ آیت الله خامنه‌ای به مهاجران افغانستانی

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب: 555757
وزیر مهاجرین افغانستان گفت: آیت الله خامنه‌ای با صدور مجوز ارائه خدمات تحصیلی به تمامی دانش آموزان مهاجر افغانستانی در ایران، کمک بزرگی به ملت افغانستان کردند.
کمک بزرگ آیت الله خامنه‌ای به مهاجران افغانستانی
به گزارش جهان نيوز، «سید حسین عالمی بلخی» وزیر مهاجرین افغانستان در محل اقامت خود در کابل به گفتگو با خبرنگار مهر نشست.

وزیر مهاجرین افغانستان با بیان این مطلب که وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران نسبت به گذشته بهبود یافته است خاطر نشان ساخت که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) با فرمان خود مبنی بر این که تمامی دانش آموزان افغانستانی مهاجر در ایران نباید از نعمت تعلیم باز بمانند کمک بزرگی به علم و دانش افغانستان کرده اند.

عالمی بلخی در این رابطه تصریح کرد در گذشته فرزندان مهاجرینی که فاقد مدرک بودند در جمهوری اسلامی ایران اجازه تعلیم را نداشتند اما بر اساس صحبت هایی که بین مقامات افغان و ایران صورت گرفت و شرح آن به آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) رسید، به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد که تمامی فرزندان مهاجر افغانستانی باید در مدارس ثبت نام شوند.

وزیر مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان اظهار داشت: تا سال گذشته حدود ۷۰۰۰۰ نفر از دانش آموزان بدون مدرک افغانستانی در مدارس ایران ثبت نام شدند.

عالمی بلخی همچنین اظهار داشت که یک مشکل دیگری که در تحصیل فرزندان مهاجر افغانستانی ایجاد شده بود، پرداخت شهریه توسط والدین دانش آموزان افغان بود، اما خوشبختانه با صحبت هایی که با آقای جهانگیری و هیئت دولت افغانستان صورت گرفته، مهاجرین از پرداخت شهریه نیز معاف گردیدند.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان در پاسخ به این سؤال مهر که تعلیم دانش آموزان افغانستانی می تواند چه تأثیراتی را در آینده افغانستان داشته باشد خاطر نشان ساخت: تعلیم یکی از موارد بسیار مهم و حیاتی آینده یک کشوراست، هر مملکتی بنا به با سواد شدن، علمیت و تخصص به شکوفایی و رشد می رسد؛ در صورتی که فرزندان کشور ما به خوبی تعلیم داده شده و با سواد بار آیند، کاری بسیار مهم، حیاتی و بنیادی برای کشور عزیز ما افغانستان صورت گرفته.

وزیر مهاجرین افغانستان در مجموع وضعیت کلی مهاجرین افغانستانی در ایران را نسبت به گذشته بهتر خواند.
عالمی بلخی یادآور شد که تمام مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در حال حاضر یا اقامت دائم و یا اقامت موقت دارند.
وی در این رابطه تصریح کرد که مهاجرینی که دارای مدرک بودند وضعیتشان مشخص بود اما کسانی که فاقد مدرک بودند در گذشته مورد پیگرد قرار می گرفتند اما خوشبختانه اکنون مهاجرین افغانستانی بدون مدرک ثبت نام شده اند و به انها از طرف مقامات جمهوری اسلامی ایران مدرک اقامت موقت داده شده است تا تصمیم نهایی در ارتباط با آنها گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *