جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

توضیحات نوبخت درباره طرح‌های عمرانی در مجلس

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 555498
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما در سال گذشته بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان از 58 هزار میلیارد تومان طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را پرداخت کردیم.
توضیحات نوبخت درباره طرح‌های عمرانی در مجلس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (یکشنبه 16 مهرماه 96) در صحن علنی مجلس برای گزارشی درباره واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به نمایندگان مردم حاضر شد. نوبخت در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ما در سال گذشته بالغ بر 42 هزار میلیارد تومان از 58 هزار میلیارد تومان طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را پرداخت کردیم. 

وی افزود: برای نخستین بار در کارنامه دولت، پرداخت 73 درصد از اعتبارات عمرانی بخش قابل توجهی بود که با کمک مجلس شورای اسلامی انجام شد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین تصریح کرد: البته در همین راستا اقدامی که صورت گرفت این بود که ما هر چند به صورت متوسط 73 درصد را انجام دادیم، اما برای طرح‌های ملی، پرداخت 79 درصدی داشتیم و برای طرح‌های عمرانی استانی نیز 104 درصد، طرح‌های متفرقه 47 درصد پرداخت و برخی وزارتخانه‌ها مانند راه و شهرسازی 114 درصد تخصیص اعتبار گرفته‌اند. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: علت اینکه توانستیم ریل‌گذاری راه‌آهن همدان را به اتمام برسانیم، به این سبب بود که 104 درصد تخصیص در این رابطه پرداخت شد، همچنین در کرمانشاه که تست گرم آن انجام شد، ریل‌گذاری آن ظرف روزهای آینده به پایان خواهد رسید، 140 درصد تخصیص این قسمت هم با کمک نمایندگان انجام شد. 

نوبخت ادامه داد: در ارتباط با راه‌آهن قزوین ـ رشت نیز 104 درصد، مراغه ـ ارومیه هم ظرف هفته های آینده افتتاحیه اولیه آن انجام می‌شود 218 درصد تخصیص انجام شد و برای میانه تبریز نیز 122 درصد پرداخت شده است که اینها همه نتیجه مساعدتی بود که نمایندگان با دولت خدمتگذار داشته‌اند.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *