جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۳۰
«عزاداری می‌کنند اما تجاوز و دزدی رشد می‌کند»

معاون‌وزیر:عزاداری امام حسین تأثیر خاصی در جامعه ایران نداشته

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 554375
حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون دولت آقای روحانی، روز سه‌شنبه گذشته طی یادداشتی که در روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد منتشر کرد، نوشت:
معاون‌وزیر:عزاداری امام حسین تأثیر خاصی در جامعه ایران نداشته
به گزارش جهان نيوز؛ «سوال بزرگ این است که چرا این مراسم –عزاداری برای سیدالشهدا(س)- که به نحوی تجدید عهد با امام و راه و آرمان اوست... آثار روحی و معنوی و عملی بر رفتار و منش و اخلاق ما نمی‌گذارد؟ این موضوع نیاز به آسیب‌شناسی دارد. چرا بسیاری از کسانی که برای امام بر سر و سینه می‌زنند و در مجالس اشک می‌ریزند و گاه ضجه می‌زنند با گذشت یکی دو روز در هر کار و شغلی که هستند دوباره نوعاً به رفتارها و روش‌های نادرست خود ادامه می‌دهند و متاسفانه بعضا توسعه هم می‌دهند. دلیل روشنش هم رشد فساد، تخلف، سرقت، تجاوز، اعتیاد، تجاوز به حقوق دیگران، طلاق، رشوه و سوء‌ استفاده از بیت‌المال و قدرت و مقام در دستگاه‌های دولتی و تخریب‌ها و رقابت‌های ناسالم در اداره امور و ناکارآمدی در مدیریت‌ها و موارد مشابه دیگر بوده که حاصل آن تبعیض، بیکاری، فقر و نارضایتی است.»

او در ادامه می‌افزاید:
متاسفانه در این نارسایی‌ها همه به نوعی مشارکت دارند یکی کمتر یکی بیشتر. یکی خود خلافکار است یکی شریک. یکی ناظر. یکی با بی‌تفاوتی و یکی با ضعف مدیریت و یکی با مشارکت. همه دست به دست هم می‌دهند وحاصلش این می‌شود که جامعه‌ای که افتخار پیروی از حسین و زینب و علی (علیهم‌السلام) را دارد و مدعی است که به این بزرگان و عزیزان عشق می‌ورزد کمترین تبعیت را از راه این عزیزان در صداقت، خدمت به مردم، رزق حلال، پاکی و درستی، عدالت و ظلم ستیزی، انفاق و کمک به محرومین و مقابله با فساد و تبعیض ندارد. باید تامل نمود چرا ارزش‌های اخلاقی در جامعه حسینی افت پیدا کرده؟...[۱]

*سطح فرض و شبه دلیل‌های این مقام دولتی درباره فضای جامعه ایرانی و تأثیرگذاری عزاداری سیدالشهدا(ع) به حدّی سخیف، عوامانه و نازل است که نیازی به پاسخ عمیق به آنها احساس نمی‌شود...

پر واضح آنکه گویا آقای کلانتری در چنین فضای تاریک و پرگناهی که تصویر کرده‌اند زندگی می‌کنند و لازم است که برای آشنایی با واقعیت‌های جامعه ایران، از این محیط تاریک بیرون بیایند و لختی هم با مردم زندگی کنند.

قابل تأمل آنکه اگرچه فساد حتی در دولت امام معصوم(ع) نیز وجود داشته است اما میزان فساد و یا جرائم خشنی که آقای کلانتری به آنها اشاره کرده است در ایران اسلامی در پایین‌ترین حدّ ممکن خود بروز می‌یابند و هیچکس ذهنیتی شبیه به آنچه معاون وزیر دولت آقای روحانی تصویر کرده است را از ایران اسلامی ندارد. (ضمن اینکه ادعاهای آقای کلانتری در زمینه گسترده بودن جرائم خشنی نظیر تجاوز در ایران هم کذب محض است.)

در عین حال، ایران کشوریست که همه از آن با عنوان لنگرگاه امن منطقه غرب آسیا، ام‌القرای جهان اسلام و هژمون برتری یاد می‌کنند که بر الگوهای خوبی در زمینه اخلاقیات نیز تأکید دارد و جزو سرآمدان اخلاق و عقلانیت در عرصه حکومت و جامعه در جهان محسوب می‌شود.
این سخنان عوامانه و سخیف همچنین در حالی است که اگر میزان پیروی از ائمه هدی(س) و مکتب عاشورا در ایران اسلامی در کمترین حدّ بود؛ امروز نه تنها به برکت مجاهدت تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا از امنیت فعلی برخوردار نبودیم بلکه آنوقت بود که می‌شد ذهنیت تاریک معاون وزیر آقای روحانی را درباره ایران به رأی‌العین دید و لمس کرد!

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی معتقدند، تقلّای یک جریان سیاسی خاص و همپیمانان آن برای سیاه و یأس‌آور جلوه دادن فضای ایران اسلامی قرار است که زمینه‌ساز رخدادی به نام «فتنه اقتصادی» و ناراضی‌سازی مردم از حکومت در زمینه‌های زیست اجتماعی و اقتصاد باشد...

اقتصاد ایران بحران‌زده است، جمهوری اسلامی آفت زده است، تحریم‌ها استخوان مردم را خرد کرده، خزانه خالیست، تهران شهر سوخته است، با آرمان‌های امام راحل فاصله زیادی داریم، مردم ایران گرسنه‌اند و جامعه ایرانی «شقی و درمانده» است![۲] تنها بخشی از اظهاراتی است که چهره‌های جریان چپ طی سال‌های اخیر علیه فضای کشور و مردم ایران گفته‌اند که برخی معتقدند هدف خاصی در پس پرده این اظهارات نهفته است.

1_ http://aftabeyazd.ir/?newsid=85809
2_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13931209001475
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای معاون! امام حسین ع و راهش و عزایش و منبرش بر روی ما و خانواده ما و دوستان و فامیل ما تاثیر خود ارگذاشته و می گذارد حالا شاید شما از امام حسین ع دنبال چیز دگری هستید! خود مختارید اما بعد از این صحبتها بهتر است به نان خود فکر کنید که امام ع فرمودند در شکمهایتان حرام کرده اید که حرف حق در گوشتان نمی رود و شاید یک مصداقش شما باشد بروید و محاسبه خود کنید مردم نیاز به محاسبه گری شما ندارند!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان برای مطرح شدن در حزبشان به دین حمله ور می شوند.
Iran, Islamic Republic of
البته اینکه ما باید سبک زندگی مان را با سبک زندگی ائمه اطهار تطبیق بدهیم سخن درستی است.
اما خود این آقا بفرمایند با توجه به حدیث "الناس علی دین ملوکهم"؛ آیا مسئولان دولتی و از جمله خود ایشان چه قدر در مسیر درست و حسینی هستند؟!
این دولت که ایشان از مسئولان آن به حساب می آید چه مقدار حسینی و زینبی رفتار می کنند؟
آیا با مردم که زیر دست ایشانند به روش حسین بن علی عمل می کنند؟
آیا با دشمن قسم خورده، حسین گونه و عباس گونه رفتار می کنند؟
زندگی های شخصی شان ساده زیست و حسینی است یا تجملاتی؟
سفرهای خودشان و فرزندانشان به کدام مسیرهاست؟
آیا فرزندان ایشان مدافع حرم هستند یا فرزندان مردمی که امثال او از مردم انتقاد می کنند؟!!
ایشان و دولتی ها شهید داده اند یا مردم و سپاه؟!
Iran, Islamic Republic of
مخلص کلام خاک بر سر مملکتی که امورش به دست نااهلان نجومی بگیر حرامخوار و فتنه گر افتاده باشد!
24
موافق نظر ایشانم در باره شهر خودمان.البته در شهر خودم.تمام جوانانی که در سطح شهر در هیئت های زنجیر زنی حضور دارند تعداد زیادی از انان نه برای امام حسین(ع) بلکه برای چشم چرانی این کار را انجام میدهند چون همه آنان اکثرا افراد لا ابال و بی بندوبار هستند.در شهر من جوانان پاک و مؤمن یا در مساجد و حسینیه هاو یا در مصلی و مکانهای مذهبی عزاداری میکنند که البته بی توجهی آخوندها به تربیت جوانان نتیجه این گونه عزاداری شده است.
Iran, Islamic Republic of
ديدگاه هر كس ناشي از اطرافيانش است.
اگر اطرافيان خوبي داشته باشي جهان را پر نور مي بيني
اگر اطرافيان پليدي داشته باشي جهان را سياه مي بيني


اطرافيانمان را از آدم هاي خوب انتخاب كنيم
حجت
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که عزاداری بر امام حسین اثار زیادی دارد اما اینکه چرا این اثار طولانی نیست
1- طبیعی است که وقتی انسانها در فضای معنوی قرار می گیرند تحت تاثیر این فضا رفتار های خوب انجام دهند اما وقتی از این فضا خارج شوند اهسته اهسته تحت تاثیر فضای جدید قرار می گیرند سوال من این است ایا فضا ی جامعه که تحت تاثیر رفتار دولتمردان است چقدر معنوی و ایمانی و مانند فضای معنوی روضه هاست و قتی بعضی مسولین مانند اشراف و ملوک زندگی می کنند وقتی بعضی مسئولین اهل اختلاس و ا هل حقوق نجومی هستند از مردم چه انتظاری داریم
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد
این عزاداریها چون در اخلاقیات خودشان موثر نیست فکر می کنند در هیچ کی موثر نیست
اقایان مصادره به مطلوب میکنند تفسیرشان از حماسه عاشورا که به قولشان درس مذاکره وتعامل بود بیانگر خط فکری انحرافی و تفسیر به رای جریان قدرت طلب و دنیاطلبی است که تا ثریا دیوارشان کج است
عــلی
Iran, Islamic Republic of
چند درصد مردُم ایران را مجرمین تشکیل میدهند؟ در مُقـابل چند درصد مردُم ایران را مُحبّین پاک و صادق اهل بیت علیهم السلام که به کار و زندگی ساده و عادی روزانه و عبادات و طاعات خود بدون هیچ حاشیه و مشکل و ایجاد جُرم و مزاحمتی برای دیگران مشغول هستند؟
در هر کشوری بالاخره عدّه ای مُجرم وجود دارد و این صحیح نیست که بدلیل وجود تعدادی مُجرم در یک کشور کلّ مردم آن کشور را مُجرم خواند و اگر چنین بگوئیم قطعاً کوته نظرانه خواهد بود.
آن مردمی که درصد بیشتر جامعه را تشکیل میدهند و همانطور که قبل تر عرض کردم بدون حاشیه و جُرمی بصورت روان و ساده و کاملاً عادی در جامعه مشغول زندگیشان هستند، تحت تأثیر آموزه های دین و اهل بیت(ع) و بدن شک با بهره گیری از مفاهیم عمیق نهضت امام حُسین(ع) به این زندگی و پرهیز از گناه و اجتناب از هنجار شکنی مشغولند و هیچگونه دردسر و هزینه ای را برای جامعه ایجاد نکرده و نمیکنند و علاوه بر این با تمام مُشکلات خُرد و کلان اقتصادی و مــــالی که در اثر سوء مُدیریتهای امثال این آقایون بوجود آمده و گریبان مردُم را بشدّت گرفته نیز راه میآیند.
معلوم نیست اینها چی از جان این مردُم شیعه این آب و خاک و مُحبّین اهل بیت علیهم السلام میخواهند. اقتصاد و زندگی مردُم را به نابودی کشاندند، حالا دُنبال تخریب مفاهیم دینی و اعتقادات مردم اُفتادند.
جوری حرف میزنه که انگار از صدقه سر این ها مردُم رفتند در مراسم عزاداری امام حُسین(ع) شرکت کردند و حالا آقایون نتیجه ی مطلوبی که میخواستند را نگرفتند و پولی که خرج نکردند و زحماتی که نکشیدند حرام شده و حالا دارن از این نوع عملکرد مردُم هم انتقاد میکنند.
والله حیـــــاء هم خیلی خوبه بخُــدا.
Iran, Islamic Republic of
صحبتهای ایشان دو بخش دارد....بخشی که مربوط به تاثیر عزاداریها در مردم است اشتباه است قطعا در میان مدت یا دراز مدت و در دنیا و اخرت تاثیر این عزاداریها را خواهیم دید....
بخش دوم اینکه ما مردم بعد از عزاداریها در زندگی جاری به اشتباهات خود در زندگی ادامه می دهیم واقعیتی است که وجود دارد....کم و زیادش تفاوت دارد ولی در اصل موضوع خدشه ای نیست....
Iran, Islamic Republic of
شما محبت بفرمایید درباره وضعیت عملکردتان در وزارت خانه صحبت کنید، عقل شما در این مقوله نمی گنجد.
Romania
کلانتری....محسن حججی؟!
United Kingdom
عزاداری ها اثر خود را بر دل های مستعد داشته و خواهد داشت انجا که عزاداریها اثر نمی کند شکم های پرشده از لقمه های حرام و حقوق ها ی نجومی بعضی ها است که می گویند ذخیره نظام هستند
شما ربا و مفت پول در اوردن و مفت خوری را از سیستم بانکی بردارید انوقت ببینید عزاداری اثر دارد یا خیر؟
بین دولت ما با دولت اسلامی فرسنگها فاصله است واین فاصله را سیم خاردار نفستان پر کرده است و نه دولت و نه مجلس شهامت و عزم عبور از انرا ندارند
Iran, Islamic Republic of
اینها همان هایی کستند که حرمت عاشورا شکستند
اینها شاید اصلا دین ندارند
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
بورو عزیز این که حرف آقای رحیم پور هم بود که از بالا نگاه کنی ایران همش سیاهه ولی بیای پایین همه جور خلاف هست(نقل به مضمون)
طلبه
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالب بدهکار و کسی که بایستی خودش پاسخگو مطالبی ادعایی خود باشد چون از مدیران کشور است و مسئول برنامه ریزی و اجراست در جایگاه مدعی العموم و طلبکار نشسته؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خود افرادی که با اماحسین بودند مانند شمر که 16 بار پای پیاده به حج رفت و آخر امام حسین (ع) را شهید کرد نشان می دهد که انسان خودش باید ظرفیت دریافت خوبی داشته باشد و گرنه به زور که نمیتوان خوبی را تزریق کرد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان چه اصراری به مبارزه با عزاداری برای اباعبدالله دارند؟! از88درس نگرفتید؟
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا درسشون را خواسته یا ناخواسته از یزیدیان گرفته اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام راست می گه تاثیری در ایشان و خانوادشان در استفاده از بیت المال نداشته،چون اینها باحسین بیگانه هستند و کافر همه را به کیش خود پندارد
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای کلانتری فردی سیاست زده و سیاسی کار که بدون هیچ گونه تخصصی در حوزه تعاون با لابی گری بر معاونت تخصصی یک وزارت خانه تکیه زده است
1 - اولا در زمان پیامبر اکرم و ائمه معصمین هم ظلم و جور فساد بیداد میکرد آیا این همه ظلم معاویه و جنگ های متعدد علیه حکومت عدل علی ع به معنی بی تاثیر بودن وجود پر برکت مولایمان بوده؟
2 - آقای کلانتری ! عزاداری که هیچ کلام رو در روی امام غریبمان هم در جلوی لشکر عمرسعد اثر بر قساوت و جنایات اهل کوفه نکرد
چون به فرموده سیدالشهدا شکمهایشان مالامال از مال حرام بود حقوق نجومی نگیرید ، اختلاش نکنید ، اشرافی نباشید ، از ژن برترتان! سوء استفاده نکنید ، رانت نخورید آنگاه تاثیر عمیق اشک بر اباعبدالله ع را خواهید دید
3- شما رفیقان ناباب دارید و در بین اطرافیان خود که نگاه میکنید باید هم به چنین نتایجی برسید اما به میان مردم بیایید و ببینید از میان این عزاداران چند مدافع حرم به پا میخیزند ، چند اردوی جهادی و چقدر خدمات آتش به اختیار انجام میشود ، چقدر کمک به محرومین و مظلومین ازهیات و هیاتی ها انجام میشود.
4 - خودتان ،آقازاده هایتان و دوستان اصلاح طلبتان! را کل جامعه ندانید مردم با عشق امام شهیدشان جان میگیرند
والعاقبه للمتقین
مصباح
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
یکی از درسهایی که ما بایستی از ائمه معصوم یاد بگیریم شنیدن حرف حق و منطق است صرفنظر از اینکه گوینده کیست، مگر اینکه گوینده بخواهد از یک حرف حق نتیجه باطلی بگیرد که آن جای تامل دارد.
فرمایشات آقای کلانتری نیز در بعضی بخشها صحیح و تذکرات مهمی است که ایشان اشاره دارد وقتی ادعا می کنیم که حسینی هستیم روس امام حسین علیه السلام باید در زندگی ما دیده شود نباید بعد از جند روز منش امام را فراموش کنیم این حرف حق است و اگر جامعه ما و این خیل عظیم که شاید بتوان گفت 90% از مردم در عزاداریها و به عشق امام حسین علیه السلام در مجالسش شرکت می کنند و بجای خود نیز در این راه عاشقانه هستند پس باید جامعه ای حسینی داشته باشیم که متاسفانه اینگونه نیست شاید اشکال از مسئولین و یا خود مردم باشد که جای بحث نمی باشد نکته دوم اینکه این جامعه در مقایسه با خیلی از جوامع موجود بشری حداقل بیش از 70% از سلامت و پاکی برخوردار هستند و متاسفانه عملکرد خلاف درصد پایین این ذهنیت را ایجاد نموده که جامعه ای آشفته و مشکل دار داریم این انتقاد ایشان قابل قبول نمی باشد
ضمنا آقای کلانتری شخصی محترم و پرتلاش در جهاد سازندگی و مسئولیتهای دیگر بوده که امیدوارم دوستانی که قضاوت می کنند در مورد این گفته قضاوت کنند و خود به حرام برای دفاع از حق نیافتند انشاالله
محمد وحید
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر می رسد آنطور که در متن گزارش و عنوان آن سخنان این مسئول بد و توهین آ»یز جلوه داده شده نیست، به هر حال سوال ایشان در مورد تاثیر این عزاداری در جامعه ایرانی و در نسبت با آسیب های اجتماعی به جاست و دغدغه هر صاحب فکر و دلسوزی است همین سایت محترم جهان نیوز در قسمت فیلم ها، تصویر و صوتی از اقای پناهیان گذاشته با عنوان اینکه چرا با این همه عزاداری امام زمان ظهور نکردند و این رویکرد انتقادی نه تنها بد نیست مطلوب هم هست ولی ظاهرا کمی انگیزه های سیاسی و ژورنالیستی در این قضاوت شما دخالت داشته است...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
در این تحلیل آقای کلانتری یک اشکال عمده وجود دارد وآن است که 1- همه در این مراسم شرکت نمیکنند و همه به آن اعتقاد ندارند مثل خانم
.... روزنامه نگار معروف اصلاح طلب که اظهار نظر وی در خصوص عزاداریهای عاشورا کاملا مشهود است2-همه آنهایی هم که در این مراسم شرکت میکنند دارای درجات ایمانی واعتقادی متفاوت میباشند و بازدارندگی عزاداریهای امام حسین علیه السلام ودیگر معصومین بر روی آنها تاثیر متفاوت دارد 3- خیلی ها را تاریخ سراغ داردکه عمری به بیراهه رفته ولی در این مجالس متحول شده ودیگر به گناه باز نگشته اند؛ ضمن آنکه بعضی افراد دیگر را نیز میتوان مثال زد که عمری در این مجالس نشسته اند ولی به خاطر پست ومقام یا دنیاپرستی پایشان لغزیده وسقوط کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
با فرض حسن نیت آقای کلانتری از ایشان سئوال میکنم چرا با وجود ساخت اینهمه بزرگراه، پل، زیرگذر و بلوار باز هم وضع ترافیک این است که میبینیم. اگر ساخته نمیشدند وضع ترافیک امروز چگونه بود؟ و پیرو این سئوال باز هم از ایشان سئوال میکنم چنانچه این عزاداریها و تذکرات نبود، امروز چه وضعی داشتیم؟
مردم با برپایی مجالس تذکر و عزا، سعی در بهبود و افزودن بر ایمان و یقین خود دارند. متولیان امور چرا برنامه ای برای حسن استفاده ار این خواسته را بصورت جدی و نه شعاری، در دستور کار خود نمیگذارند؟
چرا مسئولین با معیارهای الهی هر روز به قهقرا نزدکتر میشوند؟ از خوذتان شروع کنید که بیش از ملت نیازمند آنید.
amir
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ عاشورای حسینی، در فضاهای فاسد اجتماعی و نیز خانه هایی که دارای ماهواره هستند، هرگز اجازه ای برای ظهور و بروز خود نخواهد یافت.
Iran, Islamic Republic of
امام حسین هم فرمودند چرا حرف حق برشما تاثیر نمیگذارد چون شکم هایتان از حرام پر شده است
طاها
شما بر این آقا خرده نگیر! ایشان درست گفته اند. وقتی می بینیم که دختر وزیر قاچاقچی، برادر معاون اول دارای فساد اقتصادی، برادر رئیس جمهور دارای فساد اقتصادی و ... هستند باید هم بگه که این عزاداری ها تأثیری نداشته و گرنه این مردم حججی ها رو از همین دستگاه اباعبدا...(ع) تقدیم نظام و انقلاب کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
بابا به این بنده خدا حق بدهید. مهدی بابا در زندان فساد اقتصادی، برادر رییس جمهور تحت تعقب از نظر فساد اقتصادی، برادر معاون اول ، بازداشت، وزرای فلان سابقه شرکت فعال در فتنه 88، اهل بیت یکی از قبیله پاستور ! در ایتالیا، بعضی دیگر از همان قبیله مفتخر به داشتن گرین کارد. خوب این فرد به هر طرف نگاه می کند فساد و آلودگی می بیند. دارد حدیث نفس می کند حق دارد.