پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

استقبال کردستان عراق از طرح آیت‌الله سیستانی

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 553554
پارلمان کردستان عراق از طرح ابتکاری آیت‌الله «علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان در عراق برای آٰرام‌سازی اوضاع در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان، استقبال کرد.
استقبال کردستان عراق از طرح آیت‌الله سیستانی
به گزارش جهان نيوز، معاون رئیس پارلمان کردستان عراق امروز شنبه اعلام کرد که ما از طرح ابتکاری آیت‌الله علی سیستانی درباره آرام‌سازی اوضاع و دعوت وی برای حفظ حقوق کُردها استقبال می‌کنیم.بنابر گزارش شبکه «السومریه نیوز»، پارلمان کردستان امروز نشستی را با محوریت پاسخ به تصمیمات پارلمان عراق درباره همه‌پرسی استقلال کردستان برگزار کرد.

حجت الاسلام «سید احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان عراق، روز گذشته (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه شهر کربلا، به مخالفت شدید با همه‌پرسی کردستان عراق پرداخت و بر وحدت و یکپارچگی این کشور تأکید کرد.

الصافی که در صحن امام حسین (ع) خطبه می‌خواند، خواستار رجوع به دادگاه فدرال برای حل بحران منطقه کردستان شد و از همه خواست تا به متن و روح قانون اساسی عراق ملزم باشند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
ایشان مجتهد بسیار محبوبی نزدمسلمین و غیر مسلمین هستند چون واقعا در اظهار نظرات خود جانب انصاف و منافع کشور را در نظر میگیرد و سعی میکند در هر چالشی شرکت نکند و منافع مردم برایش بسیار از منافع حوزه اهمیت بیشتری دارد
Iran, Islamic Republic of
لطفا مغلطه نفرمایید! اساس کار حوزه‌ی علمیه تربیت و پرورش علمایی است که منافع حقیقی بندگان خدا رو تشخیص بدن و در جامعه حاکم کنن. فرمایش حضرت آیت الله سیستانی هم غیر از این نیست
Iran, Islamic Republic of
راستش فکر کنم اساس کار اینه که اعمال ما در جهت رضای خداوند باشد؛ نه لزوما منافع این دسته یا آن گروه.
باقر رضایی
France
مرجعیت و ولایت همیشه کارگشاست .عراقی ها نشان داده اند تا زمانی که به حیل المتین ولایت چنگ نزنند مشکلاتشان تمام نمی شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
مرجعیت در عراق جدا از حاکمیت است همین برگ بزرگ محبوبیت مر جعیت است
Iran, Islamic Republic of
الان که اقلیم کردستان تحریم شدید شده این و میگن
و میخوان فرصت طلبی ‌کنن آیت الله سیستانی همیشه بهترین موضع رو گرفته ولی مطمئن باشید بازم کردهای عراق از همین فرصت گفتگو سوءاستفاده میکنن