جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲
آیت‌الله مهدوی در محفل رزمندگان اسلام اصفهان:

اگرکسی نافذالبصیره نباشد از انقلاب دلش می‌گیرد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 553471
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر کسی نافذ البصیره نباشد از انقلاب دلش می‌گیرد و مجلس امام حسین (ع) را هم سکولاری می‌گیرند.
اگرکسی نافذالبصیره نباشد از انقلاب دلش می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در محفل رزمندگان اسلام با بیان اینکه اعمال و رفتار انسان معلول طرز فکر است اظهار داشت: انسان هرگونه که اعتقاد دارد، عقیده او متناسب با همین اعتقاد مورد اثر واقع می‌شود و این اعتقاد روی عمل او موثر است.وی افزود: آنچه از دیگری می‌بینیم رفتار ظاهری است اما باید نتیجه بگیریم که آنچه ما با چشم می‌بینیم رفتار ظاهری است در محیط کاری و همه جا، تمام رفتارها و اعمال ما نتیجه عقیده و تفکر ما است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شما معتقد هستید که باید در جلسات امام حسین (ع) شرکت کنید این اعتقاد شما را به اینجا رسانده است.
وی با بیان اینکه آنچه ما از هم می‌بینیم رفتار ظاهری است اما مهم اعتقادات است؛ تصریح کرد: رفتار انسان نتیجه فکر اوست. آنها که اهل بصیرت‌اند می‌دانند ریشه هر عملی فکر است؛ آن هم چگونه فکر کردن.
مهدوی بیان کرد: انسان روی بحث فکر خیلی باید سرمایه‌گذاری کند، این سرمایه‌گذاری در واقع کاری است که دین برای ما انجام داده است. براساس  اصول دین که اسم آن را جهان بینی می‌گذاریم، خدا با دلیل وجود دارد بنابراین باید فکرتان مطابق این دلیل باشد.
وی ادامه داد: وقتی فکر می‌کنیم فکر ما روی واقعیت اثر نمی‌گذارد پس باید مراقب باشیم که فکر ما خلاف واقعیت درنیاید، چون گاهی اوقات یک ضرر بزرگ می‌کنیم. اگر کسی خدای خود را نشناخت در زندگی خیلی ضرر می‌کند، اما اگر خدا را شناخت اما با شک پس خیلی ضرر می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شب عاشورا سه دسته حضور داشتند، اظهار داشت: یک دسته افرادی بودند که مقابل امام ایستادند، یک گروه هم در کنار امام بودند و یک گروه از کنار امام رفتند این‌ها همه عمل‌هایی است که در نتیجه عقیده است.
وی بیان کرد: رفتار ظاهری ما نتیجه طرز فکر ماست هرگونه فکر ما ساخته شود آن گونه که عقیده داشته باشیم زندگی می‌کنیم؛ رفتارهای متضادی که ملاحظه می‌کنید نتیجه فکر خود شخص است.
مهدوی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید وقتی انسان عقل نداشت از هر جنبنده‌ای بدتر است، ماخیلی از انسان‌ها را به جهنم می‌بریم، چون به آنها عقل دادیم ولی تفکر نمی‌کنند.
وی افزود: هر چه تعقل می‌کنیم، به اهل بیت(ع) نزدیک می‌شویم قرآن کریم می‌فرماید که کسانی که عقل خالص دارند تقوای بیشتری دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این بیان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند که «به مسائل نگاه کلان بکنید»، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر کسی نافذ البصیره نیست، از انقلاب دلش می‌گیرد و مجلس امام حسین (ع) را هم  سکولاری می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 26 سوره اعراف می‌فرماید که تقوا لباس است. وقتی لباس تقوا داریم شبهه پراکنی روی ما اثر نمی‌کند اما کافی است لباس تقوا نداشته باشیم، آنها این فضاها روی ما اثر می‌گذارد.
مهدوی تصریح کرد: اگر معرفت خوب پیدا کردیم، عاشق امام حسین (ع) و خدا می‌شویم، اما عشقی که عاقلانه است و با آن دقت به خود نگاه نمی‌کند به خدا نگاه می‌کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Romania
باسلام حاج اقا نمیشد فارسی بگوید ماهم متوجه شویم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
ما نافذالبصیره ایم
چون همچنان با وجود این همه تبعیض و فقر . بی عدالتی و چپاول و غارت و ژن بازی و جقوق های نجومی و تحریم و نحقیر و فاصله طبقاتی و بیکاری و آقازاده سالاری و وچود هزاران خاوری و زنجانی و صفدر و اکبر و آریا و جزایری و... همچنان در خط ولایت ایستاده ایم و با وچودی که می دانیم چهل سال دیگر هم وضع مردم لهتر نخواهد شد؛ دامن ولی فقیه را رها نمیکنیم
عزیزان بدانید که هر چه همچون حسین علیه السلام در این دنیا دچار محنت و رنج بیشتری شویم در عوض آن دنیا بهشت مال ما خواهد بود