پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۳

تنها رزمنده‌ای که امام(ره) بر پیشانی‌اش بوسه زد

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 553342
رزمندگان بسیاری در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حاضر شدند؛ اما تنها رزمنده‌ای که امام(ره) بر پیشانی‌اش بوسه زد چه کسی بود؟
تنها رزمنده‌ای که امام(ره) بر پیشانی‌اش بوسه زد
به گزارش جهان نيوز، شهید صیاد شیرازی در خاطره‌ای رابطه ارادتمندانه میان رزمندگان و امام را اینگونه نقل می کند: بعد از پیروزی در عملیات والفجر 2 (عملیات منطقه حاج عمران) به محضر امام رسیدیم. تعدادی از رزمندگان اسلام که در عملیات شرکت داشتند، افتخار دیدار با امام را در حسینیه جماران پیدا کردند. آنها دسته دسته وارد حسینیه می شدند و هر بار لحظاتی مداحی می شد سپس بچه ها بعد از دیدار با امام جایشان را به دیگران می دادند. مابین این دیدارها یکی از رزمندگان پاک و مخلص بسیجی به نام مرتضی جاویدی که بعدها در زمره پاسداران کادر رسمی قرار گرفت از طرف فرماندهی محترم کل سپاه و اینجانب به عنوان اسوه رزمندگان به محضر امام معرفی شد.
این چهره دلاور که از خطه فارس (روستایی نزدیک فسا) بود در این عملیات در سمت فرماندهی یکی از گردان های تیپ 33 المهدی حماسه آفرینی می کرد و حدود یک هفته در حالی که در محاصره تنگ دشمن قرار داشتند راه حاج عمران به تنگه دربند را قطع کرده و زمینه پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم کرده بود.
بعد از معرفی جاویدی (که بعدها به فیض شهادت رسید) سر و صورت و پیشانی و دست امام را بوسید و آرام کنار فرمانده اش قرار گرفت. در این لحظه صحنه جالبی رخ داد و آن این بود که امام بزرگوار با آن قامت بلند و مبارکشان خم شده و به پیشانی آن بسیجی دلاور بوسه زدند. از دیدن این منظره عشق و علاقه عمیق امام را به فرزندان بسیجی خود دریافتم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
بی نظیر بود ، آن مرد .
جانباز 70 درصد
Iran, Islamic Republic of
کتاب "تپه جاویدی و راز اشلو" گوشه ای از رشادتهای این بزرگمرد را نشان داده است .
واقعا عارف و زاهد و پاسدار بزرگی بوده و البته زنده و جاوید
Iran, Islamic Republic of
امام با تقوایی که داشت درون هر کسی را از نظر خلوص درک میکرد ایشان فقط در دیدار رزمندگان از دیدن انها اشک میریخت