جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
بیش‌از ۲میلیون و ۶۰۰هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد

افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 553324
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: با رونق بازار مسکن به احتمال زیاد شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت ها در نیمه دوم سال جاری در حوزه معاملات مسکن خواهیم بود.
افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال
به گزارش جهان نيوز، حسام عقبایی، افزود: آمارها از افزایش معاملات خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال جاری و افزایش نسبی قیمت ها در محدوده نرخ تورم حکایت دارد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: صنعت ساختمان و مسکن 40 درصد اقتصاد ملی را به خود اختصاص داده است و با توجه به امن بودن سرمایه گذاری در حوزه مسکن، ممکن است افراد بیشتری در این بخش سرمایه گذاری کنند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور یادآور شد: در نیمه دوم امسال شاهد رونق تدریجی بازار معاملات مسکن خواهیم بود، هرچند که ممکن است که بخشی از سرمایه ها در سایر حوزه کسب و کار و به خصوص سپرده های بانکی به سمت و سوق بازار مسکن حرکت کند.
با محدود شدن فروش تراکم توسط شهرداری تهران، بازار مسکن به این محدودیت واکنشی نشان نداده و بازار همچنان وضعیت عادی خود را دارد.
هر چند که تغییر ضوابط و مقررات تراکم فروشی ممکن است بر قیمت بازار مسکن تاثیرگذار باشد، اما وجود خانه های خالی در شهر تهران مانع افزایش قیمت ها و کمبود مسکن در بازار شده و شاهد افزایش 9 تا 4 درصدی قیمت ها در برخی از مناطق شهر تهران با توجه به افزایش قیمت برخی از مصالح ساختمانی هستیم.
همچنین قیمت های اجاره مسکن در مناطق مختلف شهری تهران حاکی است که در برخی از مناطق شهری بیش از 20 درصد و در برخی از مناطق شاهد افزایش قیمت اجاره بها بین 10 تا 15 درصدی در 2 و یا 3 ماه اخیر بوده ایم که خانواده ها معمولا در این ماه ها واحدهای استیجاره ای خود را جابجا می کنند.
آمارها نشان می دهد که اکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در کشور خالی مانده که بیش از 500 هزار واحد آن در استان تهران است و بیش از 2 میلیون و 100 هزار واحد مسکونی نیز به عنوان خانه دوم در اختیار افراد در مناطق مختلف شهری و روستایی قراردارد.

منبع:اقتصادآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهری
Iran, Islamic Republic of
این افزایش قیمتارو نمیبینید خونه کم شده خیلی داغون شده خدا لعنت کنه باعث بانیشو