چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
سردار کارگر در برنامه «روی خط»:

ادامه ندادنِ راه «حججی» خیانت به ملت است

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 553315
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر کسی راه حججی را نرود، به ملت ایران خیانت کرده است و اگر راه شهدا پی‌گیری شود، خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود.
ادامه ندادنِ راه «حججی» خیانت به ملت است
به گزارش جهان نيوز، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شب گذشته با حضور در برنامه «روی خط» در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه با رژه نیروهای مسلح آغاز شد و تا فردا ادامه دارد. 
وی با بیان اینکه هزار و 500 برنامه اصلی در کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: روز اول مهر به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه، ‌«زنگ مقاومت» نواخته شد. همچنین در آموزش و پرورش طرح «قرار دوستی با شهدا» اجرا شد.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امروز همزمان با روز شهدا، جانبازان،‌ آزادگان و ایثارگران، مراسم غبارروبی 19 هزار گلزار شهدا و هزار و 500 یادمان شهید گمنام در سراسر کشور برگزار شد.
سردار کارگر با بیان اینکه مراسم ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب یک روز پیش از هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: این مراسم با حضور فرماندهان ارتش، سپاه، جهاد، ناجا، روحانیت و اقشار مختلف برگزار شد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: مراسم ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت امسال برای نخستین بار برگزار شد و سال‌های آینده علاوه بر تهران در دیگر استان‌های کشور نیز برگزار خواهد شد.
سردار کارگر در ادامه با اشاره به تشییع میلیونی شهید حججی عنوان کرد: لطف خداوند و اخلاص شهدا باعث شد که افراد زیادی در تشییع شهید حججی حضور یابند که اگر غیر از این بود، ما با هزاران میلیارد دلار هم نمی‌توانستیم چنین جمعیتی را جمع کنیم.
رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه شهید حججی یکی از خادمین راهیان نور بوده است، گفت: سال گذشته 6 میلیون زائر سرزمین نور داشتیم، که 80 درصد آن‌ها جوان‌های 15 تا 30 سال بودند.
وی جوانان امروز را بهتر از جوانان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: جوان‌های دوران دفاع مقدس در معرض جذابیت و لذایذ زندگی به صورت امروز، نبودند. جوانان امروز در فضای مجازی با تمام جهان ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین در معرض تهاجم و شبیخون فرهنگی نیز قرار دارند. در چنین شرایطی انقلابی بودن و دل کندن از مادیات دنیوی بسیار سخت و ارزشمند است.
سردار کارگر خاطرنشان کرد: هنگام مواجهه با جوانان، از من می‌پرسند که چطور می‌توانیم به سوریه برویم. می‌خواهیم مقابل دشمن بایستیم. این نشان می‌دهد که جوانان ما راه شهدا را ادامه می‌دهند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: نباید رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را دست‌نیافتنی معرفی کنیم. آن‌ها هم مثل ما زندگی می‌کردند. شهید حججی در انتهای وصیت‌نامه‌ صوتی خود به جهت دلتنگی گریه می‌کند؛ اما به خاطر عشق، اخلاص و رسیدن به معبود راضی می‌شود که از عزیزانش دل بکند. جوانان باید بدانند که «حججی‌»ها دست‌نیافتنی نیستند. شهید حججی برای من یک الگو است.
وی افزود: شهید حججی به بشریت تعلق دارد. امروز می‌بینیم که در خارج از کشور نیز برای شهید حججی مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند. زمانی که یک نفر در راه خدا شهید می‌شود، همه در برابرش سر تعظیم فرود می‌آورند.
سردار کارگر در ادامه دفاع مقدس را کلید وحدت دانست و افزود: مقام معظم رهبری نه‌تنها رهبر ملت ایران بلکه رهبر تمام مسلمین جهان هستند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به روحیه بسیجی خاطرنشان کرد: روحیه بسیجی ناب‌ترین دستاورد دفاع مقدس است. هر جا روحیه بسیجی وجود داشت، کار به نحو احسن انجام شد. در سیستم هسته‌ای، دشمنان دانشمندان ما را به شهادت رساندند؛ چون فهمیدند راه را درست می‌رویم. شهدای هسته‌ای هم «حججی» بودند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم در کشور است، گفت: ما در دوران دفاع مقدس سیم‌خاردار وارد می‌کردیم؛ اما امروز موشک صادر می‌کنیم. این نشان از وجود روحیه بسیجی در میان ملت ایران دارد.
سردار کارگر اظهار داشت: اگر کسی راه حججی را نرود، به ملت ایران خیانت کرده است و اگر راه شهدا پی‌گیری شود، خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ورود جوانان به عرصه‌های مختلف را یکی از عوامل پیشرفت کشور دانست.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود فساد در دستگاه‌های اداری گفت: اغلب مسئولین ما کسانی هستند که با روحیه انقلابی و پیروی از شهدا فعالیت می‌کنند؛ اما ممکن است انتصاب قومی با فساد نیز صورت گیرد، که این فسادگران چهره انقلاب را تاریک می‌کنند. دشمن نیز این نقطه سیاه را برجسته می‌کند. طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید با فساد قاطع برخورد کرد؛ اگر قاطع برخورد کنیم، این مشکل حل و فصل می‌شود.
سردار کارگر افزود: ما از دولت آمریکا جز خباثت چیز دیگری انتظار نداریم؛ اما از مسئولان داخلی نیز انتظار نداریم که با دشمن هم‌زبان شوند. اگر کسی دزدی یا اختلاس می‌کند، ضربه بدی به کشور وارد می‌کند. این‌ها باعث ناامیدی مردم می‌شود. ما تا آنجایی که در توان داریم باید به مردم مستضعف کشور رسیدگی کنیم.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه روحیه انقلابی نباید در کشور ضعیف شود، خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس با دستان خالی و پشتیبانی مردم مقابل دشمنان ایستادیم. تا زمانی که مردم پشتیبان نظام هستند، نظام جمهوری اسلامی بیمه است.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *