پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۱

حمایت شرم آور برخی مدعیان اصلاح‌طلبی از همه‌پرسی کردستان

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب: 552754
شرم‌آورترین بخش داستان «همه‌پرسی کردستان» اما شاید، حمایت برخی چهره‌های مدعی اصلاح‌طلبی از این ماجرا باشد.
حمایت شرم آور برخی مدعیان اصلاح‌طلبی از همه‌پرسی کردستان
به گزارش جهان نيوز؛ «جعفر بلوری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:
 
درست در بحبوحه بالا گرفتن زمزمه‌های پایان کار داعش در منطقه و زمانی که مسلمانان، مسیحیان، ایزدی‌ها، ترکمن‌ها، کردها و به طور کلی تمامی قربانیان تروریست‌های تکفیری خود را آماده «جشن بزرگ» پیروزی بر «پروژه بزرگ تکفیری‌ها» می‌کنند ناگهان، پروژه تازه‌ای ظاهر می‌شود که در اهداف، تفاوت چندانی با هم ندارند؛ گویا نمی‌خواهند بحران در منطقه تمام شود! نام این پروژه تجزیه کردستان عراق است و آن‌طورکه به نظر می‌رسد، قرار نیست به عراق محدود بماند!

 نحوه کلید خوردن «این» پروژه اما کمی با «آن» پروژه متفاوت است. موتور محرکه پروژه داعش و گروه‌های تکفیری را اگر دین و اختلاف‌افکنی‌های دینی بدانیم، موتور محرکه پروژه جدید، قوم و مسائل قومیتی است؛ اما در نهایت هدف هر دو یکی است: روشن ماندن آتش بحران در منطقه. اگر «جابجایی مرزها» با «ایجاد بحران و جنگ» برای «تضعیف مسلمانان» جزو اهداف پروژه داعش بود، تلاش برای تجزیه کردستان عراق (که به عراق محدود نخواهد ماند) نیز قطعا برای برافروختن جنگ و تضعیف مسلمانان و ملت‌های منطقه و جابجایی مرزها صورت می‌گیرد. اگر در غائله صهیونیستی داعش، مسلمانان قربانی این بازی شیطانی بودند، در غائله صهیونیستی کردستان، خواهران و برادران کرد قربانیان این بازی کثیف و شیطانی هستند.
وقوع نا امنی، جنگ و خونریزی بین مسلمانان و از آن سو، رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب و تشکیل کشورهای کوچک و وابسته، مخرج مشترک پروژه‌های داعش و همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق است. با هوا شدن خلافت داعش این بحران در منطقه رو به پایان گذاشت. صاحبان داعش هم به ادامه بحران در منطقه نیاز دارند. در این بین، همه‌پرسی تجزیه می‌تواند این بحران را زنده نگه دارد.

 تجزیه کردستان عراق مخالفان سرسختی هم دارد چرا که همانطور که ‌اشاره شد، این طرح قرار نیست به عراق محدود بماند. وقتی شبکه تلویزیونی روباه پیر تیتر می‌زند، «آیا موج استقلال‌خواهی به مرزهای افغانستان می‌رسد؟» یعنی، بارزانی در این ماجرا کاره‌ای نیست. او دلالی است که احتمالا به دنبال افزایش محبوبیت از دست داده و گرفتن چند امتیاز است. شاید هم وعده‌های دهان پر کن دیگری به او داده باشند. بارزانی اما احتمالا خود نمی‌داند وارد چه بازی خطرناکی شده است. مواضع ایران، ترکیه و عراق درباره این ماجرا بسیار سخت و جدی بوده است. تمام مرزهای زمینی و هوایی اقلیم با عراق، سوریه و ترکیه بسته شده.

ترکیه خرید نفت، تنها منبع درآمدی اقلیم را متوقف کرده. نیروهای مسلح سه کشور رو به تجزیه‌طلبان، آرایش نظامی گرفته‌اند. هنوز شمارش آرای همه‌پرسی تمام نشده، بسیاری از ساکنان مناطق کردنشین عراق که قربانیان حماقت و سادگی بارزانی شده‌اند، به پمپ‌بنزین‌ها و فروشگاه‌ها هجوم آورده و... این یعنی، بارزانی خواسته یا ناخواسته پا در میدانی گذاشته که برایش طراحی کرده‌اند.
نتانیاهو طی روزهای منتهی به سوم مهر ماه(تاریخ برگزاری همه‌پرسی) برای بارزانی سنگ تمام گذاشت. وی آنقدر ذوق‌زده بود که با زیر پا گذاشتن بسیاری از اصول رایج در سیاست و به قیمت بی‌آبروتر شدن، بی‌پروا از لزوم تجزیه کشورها گفت و حال آنکه رژیم صهیونیستی دهه‌هاست اجازه برگزاری همه‌پرسی در فلسطین را نمی‌دهد!

کشورهای نام‌آشنای آمریکا، انگلیس و فرانسه(طراحان خاورمیانه بزرگ و داعش) هم-نه به صراحت صهیونیست‌ها- با این همه‌پرسی مخالفت جدی نکرده‌اند. این سه هرگز با نفس برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق مخالفت نکرده‌اند بلکه به ظاهر هم که شده، فقط خواستار به تعویق افتادن آن شده و اعلام کرده‌اند، اکنون، زمان مناسبی برای برگزاری این همه‌پرسی نیست. بیانیه ریاکارانه اخیر وزارت خارجه آمریکا که پس از برگزاری این همه‌پرسی! صادر شد نیز قابل تامل است. در این بیانیه آمده، آمریکا با برگزاری همه‌پرسی مخالف است اما به روابط تاریخی خود با کردهای عراق پس از برگزاری این همه‌پرسی کما فی‌السابق ادامه خواهد داد!

اسناد مهم منتشر شده از سوی مراکز امنیتی و اطلاعاتی ترکیه هم می‌گویند، همین کشورهایی که نام بردیم در کنار رژیم صهیونیستی تشکیل «کردستان بزرگ» با «یک ارتش کردی» را در جلسه‌ای که بارزانی در اربیل آن را میزبانی کرده، به وی وعده داده‌اند آن هم پس از جدا کردن کرکوک و حتی موصل از عراق! این اسناد می‌گویند پس از عراق نوبت به سوریه می‌رسد و در ژانویه ۲۰۱۸ در مناطق تحت کنترل خود مانند «منبج» رای‌گیری‌هایی درباره استقلال برگزار خواهند کرد. اواسط سال ۲۰۱۸ نیز زمان تشکیل ارتش کردی و پیوستن کردستان سوریه و عراق به یکدیگر اعلام شده است. به این شرایط تاسیس پی‌درپی پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه طی ماه‌های اخیر را اضافه کنید که به بهانه مقابله با تروریست‌های تکفیری ایجاد می‌شدند!

 نتیجه چنین شرایطی قرار است به آغاز دور تازه‌ای از جنگ‌ها، تضعیف کشورهای منطقه، سریع‌تر چرخیدن چرخ کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب، مشغول نگاه داشتن محورهای مقاومت و در نهایت، در حاشیه امن قرار گرفتن رژیم صهیونیستی برای چند سال عمر بیشتر منجر شود. فرجام آنچه امروزه آن را «همه‌پرسی استقلال کردستان عراق» می‌نامند به همان طرح «خاورمیانه بزرگ» آمریکا ختم می‌شود. پس از حملات مشکوک ۱۱سپتامبر، خاورمیانه، جایی‌که کشورها و جنبش‌هایی مخالف ارزش‌های آمریکایی- صهیونیستی در آن حضور دارند، مورد توجه ویژه قرار گرفت. هدف، تضعیف کشورهایی مثل ایران، سوریه، لبنان(حزب‌الله)، عراق و به طور کلی، تضعیف جریان مقاومت بود. در آن ایام با لشکرکشی نظامی به منطقه تلاش کردند خاورمیانه بزرگشان را ایجاد کنند و کشته شدن صدهاهزار غیرنظامی را هم «درد زایمان خاورمیانه بزرگ» نامیدند! اما به در بسته خوردند.

امروز همان طرح را با پنهان شدن در پشت «حمایت از حقوق ملت‌های کُرد» دنبال می‌کنند و فردا احتمالا پشت حمایت از حقوق ملت‌های ترک و بلوچ و عرب و ... دنبال خواهند کرد. همه‌پرسی در اقلیم کردستان قرار است، پروژه مُرده اما فراموش نشده خاورمیانه بزرگ را زنده کند. بارزانی هم بازیگر اصلی نیست او فقط یک دلال و واسطه یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک فریب‌خورده است. بازیگردان اصلی این میدان جریان شناخته شده «صهیونیسم مسیحی» است.

طی چند روز گذشته، بوق‌های رسانه‌ای این بازیگر به شدت فعال بوده‌اند. صدها شبکه اجتماعی و خبری که تا دیروز با کوبیدن بر طبل اختلافات مذهبی نقشه‌شان را پیش می‌بردند امروز با کوبیدن بر طبل اختلافات قومی همان نقشه را پیش می‌برند. «۱۰۰ سال است که بر ملت کُرد ظلم می‌شود» هم شده، عامل تحریک و فریب این قوم. برگزارکنندگان جلسه محرمانه اربیل، عامل تمام ظلم‌هایی هستند که به این ملت وارد شده و کشوری که کردها را مقابل آن قرار می‌دهند (عراق) نیز، بزرگترین ناجیان این قوم بوده‌اند. اکراد طی چند سال گذشته یکی از بزرگترین قربانیان تروریست‌های تکفیری بودند که آمریکا و متحدانش هنوز هم دست از حمایت آنها در عراق و سوریه بر نداشته‌اند. جنایت هولناک حلبچه هم، از سوی صدام(متحد وقت غربی‌ها) و با سلاح‌های شیمیایی همین کشورهای اروپایی صورت گرفت.

شرم‌آورترین بخش داستان «همه‌پرسی کردستان» اما شاید، حمایت برخی چهره‌های مدعی اصلاح‌طلبی از این ماجرا باشد. چهره‌هایی که صراحتا از تجزیه‌طلبی حمایت کردند، جزو همان جریانی هستند که در غائله یورش وحشیانه داعش به کشورهای همسایه، به انحاء مختلف (یا با تحریک ادیان علیه یکدیگر یا با حمله به کسانی که با تکفیری‌ها می‌جنگیدند و یا با زیر سؤال بردن ارزش کار مدافعان حرم) به داعش کمک می‌کردند. آن مدعیان اصلاح‌طلبی که به صف شدند و علیه بشار اسد و در حمایت از تروریست‌های تکفیری نامه نوشتند، امروز به صف شده‌اند و به نفع جریانی که کشورشان را تهدید می‌کنند، قلم می‌زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیددلسوخته
هرکجا بوی گندوتعفن میاد همونجا اصلاح طلبان شرف حضور دارند
Iran, Islamic Republic of
با قدرت هم حضور دارند!
محقق
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کجای این مقاله بودند ؟ من که نفهمیدم !!!
Iran, Islamic Republic of
دقت کنید درپاراگراف آخر مقاله بودند !
حسن
Iran, Islamic Republic of
اینطور که معلوم میشه بعد ازشکست کردهای بارزانی ، نوبت اصلاح طلب هااست که جای داعش راپرکنند . به هوش باشیم ......
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سزشون دیگه شورش درآوردند
اگر موسوی و کروبی محاکمه شده بودند اینها دیگه دم نداشتند
Iran, Islamic Republic of
چه شرمی؟! مگر شیطان بزرگ وکوچک بیکار مینشینند تا شما کارتان را پیش ببرید ، خودمختاری وتجزیه مناطق کرد نشین دهها سال است به عنوان اسرائیل دوم مطرح است و از اولین ماه پیروزی انقلاب ۵۷ تحرکات آن در ایران رقم خورد. این قصه سر دراز دارد...
Iran, Islamic Republic of
چرا کیهان و برخی دیگر می خواهند اپوزیسیون خائن را به عنوان اصلاح طلب معرفی کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
قبول دارم اینها اصلاح طلب نیستند اما زمانی منافقانه لباس اصلاح طلبی به تن داشتند
آرمان
Iran, Islamic Republic of
این مشکل خود اصلاح طلبانی ست که جبهه ی خود را خالص نمی کنند...
چرا از اصلاح طلبانی که میگویید اپوزوسیون نیستند در مقابل کسانی که ضد دین و انقلاب حرف میزنند و خود را اصلاح طلب میدانند صدایی بلند نمی شود...
جز این است که همه سرته یه کرباسند ولی عده ای جرات بیان عقایدشان را ندارند و پشت سر بقیه قایم شده اند!؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اولا اشتباه مثبت دادم!
درثانی ، تهوع اوران افسادطلب بارها وبارها ثابت کردند که همان منافقان زمان پیامبر علیه السّلام هستند که چهره واقعی خود را در اواخر عمر پیامبر وبعد از شهادت ایشان نشان دادند!
United States
اسراییل از طریق کردهای سوریه و از دریای مدیترانه به کردهای عراق کمک رسانی خواهد کرد . اگر ایران و ترکیه کردهای عراق را تحریم کامل اقتصادی نکنند این فتنه با مقیاس وسیعتر گریبانگیر این دو کشور در اینده نزدیک خواهد شد . این توطئه در نطفه باید خفه شود و مماشات و ملاحظه کاری عواقب وخیمی خواهد داشت .
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم نبردی؟
محمد
United States
معلومه.کذاب زشت کلام(صادق زیباکلام)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کیهان نمی خواهد اصلاح طلبها مخالف نشان دهد بلکه آنها شناگر قابلی هستند و آب برای این قضیه گیر نمی آورند اگرنه همین الان هم حاضرند کشور رو به هرنحوی بدن دست دشمن
Iran, Islamic Republic of
بزودی این افساد طلبان به زباله دان تاریخ ریخته خواهند شد ننگ بر وطن فروشان حرامخوار
رضایی
Iran, Islamic Republic of
یواش یواش وقت اون میرسه اونهایی که میگن برای چه میرن سوریه میجنگن خودشونوآماده رفتن به کردستان کنن سایه جنگ داره میاد ولی از این جماعت باز هم بخاری بلند نخواهد شد ! این میدان مرد میخواهد که دراینها دیده نمیشود!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح امریکائی با قدرت فساد حضور دارند
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا ، رسول خدا وهمه اعمه اطهار بر این منافقان ریاکار.
Netherlands
روزنامه ینی شفق جزئیات یک جلسه محرمانه کردها با حضور مسئولان آمریکایی و فرانسوی در منزل هوشیار زیباری را فاش کرده‌اند؛ جلسه‌ای که در آن برای “بزرگ‌تر کردن کردستان” تصمیم‌گیری شده است.این جلسه محرمانه که گفته می‌شود پیش از برگزاری رفراندوم برگزار شده، تصمیمات جدی به همراه داشته است. در این جلسه کرکوک به عنوان “پایتخت” کردستان انتخاب شده و ایجاد یک ارتش مشترک با یگان‌های مدافع خلق سوریه که آنکارا آن را شاخه سوری پ‌.ک‌.ک می‌داند در نظر گرفته شده است. ینی‌شفق مدعی است، در این جلسه تاکید شده است که باید نقشه کردستان از وضعیت کنونی بزرگتر شود، گذرگاه‌های مرزی کردستان عراق و سوریه برداشته شده و از یک شناسنامه و پاسپورت مشترک برای شهروندان استفاده شود.
به نوشته این روزنامه، بارزانی که با وجود تمام هشدارها رفراندوم را برگزار کرد تاکنون چندین جلسه با نمایندگان عالی اسرائیل، فرانسه، انگلیس و آمریکا داشته است.
بنا بر این گزارش، همچنین در جلسه محرمانه مذکور وعده داده شده است که در مرحله بعد موصل نیز به کردستان مستقل بپیوندد.
ینی شفق می‌نویسد: در این جلسه‌ پیتر وودارد گلبریس، دیپلمات آمریکایی، زلمای خلیل‌زاد، سفیر پیشین آمریکا در عراق و برنارد کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه در خانه هوشیار زیباری، از رهبران سیاسی اقلیم و وزیر خارجه پیشین عراق گرد هم آمده‌اند و دستورات لازم را به بارزانی داده‌اند.
بر اساس این گزارش، کردهای سوریه قرار است در ژانویه ۲۰۱۸ در مناطق تحت کنترل خود مانند منبج رای گیری‌هایی درباره استقلال انجام دهند و در اواسط سال ۲۰۱۸ ارتش مشترک تشکیل خواهد شد و بدین ترتیب پیوستن کردستان سوریه و عراق به یکدیگر به پایان خواهد رسید.
در این جلسه درباره تاثیر منابع نفتی و گازی موجود در مناطق رقه، دیرالزور در سوریه و کرکوک موصل در عراق بر آینده دولت کردستان مستقل گفت‌وگو شده است
ارش
Iran, Islamic Republic of
١-دوستان عزيزم كه نداي جنگ سر ميدهند و منتظر جنگ. ر كردستان هستند توجه.داشته باشند اين همان چيزي است كه صهيونيست و غرب ميخان لذا در نظرات بهتر است نشيم بلند گوي اونها! ٢- اون دوستي كه استناد ميكنه به روزنامه تركيه اي بداند كه حاكمان تركيه خائن ترين به ملت و دولت ما بوده اند چرا اينقدر فراموش كار شديم!! الان تركيه هزاران برابر احساس خطر ميكند كه دست به. دامان ايران شده، اين قائله كه ختم به خير شد بعد به رفتار تركيه با ايران توجه كنيد