پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مخبر خبر داد

اجرای ۲۵ هزار طرح در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 552710
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه در این ستاد اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال مورد توجه است گفت: تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار طرح مختلف توسط این ستاد اجرا شده است.
اجرای ۲۵ هزار طرح در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز در مراسم افتتاح همزمان 130 مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته، با اشاره به قدرت جمهوری ا سلامی ایران، اظهار داشت: امروز به لحاظ سیاسی در منطقه حرف اول را می‌زنیم و هیچ تصمیمی بدون ایران نمی‌تواند گرفته شود و به لحاظ امنیتی و نظامی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هیچ احتمال خطری از سوی دشمن به ذهن کسی خطور نمی‌کند.
وی ادامه داد: نقطه آسیبی داریم که دشمن روی آن دست گذاشته است و متاسفانه نتوانسته‌ایم تا حدی که رهبر معظم انقلاب این موضوع را تبیین کرده‌اند عمل کنیم و آن مساله اقتصادی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: باید این موضوع اقتصاد را نیز مانند بسیاری از موارد به دست مردم بدهیم اما از این موضوع واهمه داریم در حالی که مهمتر از این موارد را نیز بدست مردم داده‌ایم و نتیجه گرفته‌ایم.

مخبر یادآور شد: برای حل دو موضوع در کشور نیازمند عزم ملی هستیم؛ یکی اشتغال و دیگری ریشه‌کنی فقر است که این زیبنده کشور نیست چرا که کشور امکانات وسیع دارد و با این امکانات می‌توانیم دو برابر این جمعیت را اداره کنیم.
وی با اشاره به اقدامات رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متذکر شد: امروز در این ستاد هیچ کاری انجام نمی‌شود مگر اینکه دارای مشخصه‌هایی باشد که شامل منطبق بودن با اقتصاد مقاومتی و دیگر توجه به موضوع اشتغال اتس و در همه ابعاد برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ مانند اقتصاد خرد تا اشتغال و بنگاه‌های کوچک.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 322 بنگاه در ستاد ایجاد کرده‌ایم و نزدیک 200 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. ضمن اینکه تمام پروژه‌های بزرگ را به مناطق محروم برده‌ایم و در هیچ پروژه‌ای در این ستاد روحیه ماندگاری نداریم و در حال حاضر بیش از 30 شرکت در حال واگذاری به مردم است.
مخبر یادآور شد: از سال 93 تا امروز بیش از 40 شرکت از مجموعه خارج کرده‌ایم و از بیش از 350 تا 360 گروه جهادی را پشتیبانی کرده یا راه اندازی کرده ایم.

وی با اشاره به افتتاح 130 مدرسه، خاطرنشان کرد: 1350 مدرسه را قرارداد داریم و 930 مدرسه را تحویل داده‌ایم ضمن اینکه تا به حال نزدیک 25 هزار پروژه شامل مدرسه،‌مسجد، بیمارستان و دیگر اماکن ساخته‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه کار ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توجه به اشتغال است، خاطرنشان کرد: نزدیک به 60 هزار بیمار سرطانی را نسخه داده‌ایم و 50 هزار نفر وام قرض‌الحسنه داده‌ایم ضمن اینکه 3 هزار زوج نابارور را شناسایی کرده‌ایم که 2 هزار نفر آنها تحت درمان هستند، ضمن اینکه اینها همه در قبال 350 هزار شغلی است که ایجاد کرده‌ایم.

مخبر یادآور شد: در حال حاضر بیش از 3 هزار تقاضای مشارکت در بنیاد برکت وجود دارد که اگر برای نمونه هرکدام 2 میلیارد تومان قصد مشارکت داشته باشند این مشارکت بیش از 6 هزار میلیارد تومان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *