پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رئیس‌کل سابق بانک مرکزی:

آمریکایی‌ها می خواستند با ایران «روابط محرمانه» داشته باشند

منبع: ایسنا
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 552646
رئیس‌کل سابق بانک مرکزی گفت: ۷ سال پیش آمریکایی‌ها دوست داشتند به‌شکل محرمانه با ایران رابطه برقرار کنند و حرف آنها در مجامع جهانی با محفل‌های خصوصی تفاوت‌های زیادی دارد.
آمریکایی‌ها می خواستند با ایران «روابط محرمانه» داشته باشند
به گزارش جهان نيوز؛ محمود بهمنی، با بیان این که تحریم‌ها علیه کشورمان از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با گذر زمان متخصص مبارزه با تحریم شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
 نماینده نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با توجه به تلاش آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به منافع حاصل از برجام افزود: اگر برجام توسط آمریکا نقض شود واکنش مجلس شورای اسلامی شدید می‌شود.
 
رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل و اینکه این سخنان جز یاوه‌گویی چیز دیگری نیست، بیان کرد: با توجه به خطر افتادن منافع اروپا در مورد برجام، کشورهای عضو با آمریکا دچار اختلاف نظر هستند.
 
نماینده مردم ساوجبلاغ با یادآوری اینکه ایران کشوری نیست که تحریم‌ها بتواند در روند پیشرفت کار آن توقف و خللی ایجاد کند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند  تمام کشورها را برای تحریم ایران متحد کنند.
 
بهمنی با تأکید بر اینکه ایران از موضوع برجام سخت‌تر در طول 4 دهه گذشته تجربه کرده است، اضافه کرد: در طول سالیان اخیر بانک مرکزی را تحریم کردند و همواره گزینه نظامی روی میز را به رخ می‌کشیدند که هیچ وقت نتوانستند به هدف خود برسند.
 
وی با اشاره به سفر هفت سال قبل به آمریکا خاطرنشان کرد: در آن سال آمریکایی‌ها دوست داشتند به‌شکل محرمانه با ایران رابطه برقرار کنند و حرف‌های کشورهای غربی در مجمع  جهانی با محفل‌های خصوصی تفاوت‌های زیادی دارد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران دومین ذخایر نفت و گاز جهان را دارد، تصریح کرد: آنها هیچ وقت نمی‌توانند ایران را در مجامع جهانی منزوی کنند و ایران با کشورهای دیگر تفاوت دارد و از منظر اقتصادی بسیار قوی شده است.
 
بهمنی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها مقداری روابط و ارتباط اقتصادی و بانکی را سخت می‌کند، افزود: شرایط تحریم سبب می‌شود که از برخی کانال‌های خاص استفاده شود ولی عملیات مدیریتی کشور هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *