شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
پژمان‌فر:

موفقیت حج ۹۶ باعث فراموشی فاجعه منا نشود

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 552472
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری موفقیت آمیز حج ۹۶ نباید باعث فراموشی فجایع منا و مسجدالحرام و عدم پیگیری جدی این پرونده ها شود.
موفقیت حج ۹۶ باعث فراموشی فاجعه منا نشود
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پایان مناسک حج ۹۶ و با یادآوری باز بودن پرونده فجایع منا و مسجد الحرام اظهار داشت: اتفاقی که در منا و در حج سال ۹۴ افتاد، یک حادثه معمولی نبود؛ فاجعه ای بود که در آن عده زیادی از زائران به دلیل بی تدبیری آل سعود به شهادت رسیدند.

وی افزود: تاکنون هم این پرونده تعیین تکلیف نشده است که عربستان سعودی در محاکم بین المللی محکوم شود و مسئولیت این اتفاق را بپذیرد که بر اساس بی تدبیری آنها بوده و باید دیه این شهدا را بپردازد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اینجا دستگاه دیپلماسی ما بر اساس فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشته اند، باید به صورت فعال مساله را پیگیری کند.

پژمان فر ادامه داد: یکی از مسائلی که قطعا در آینده روابط دیپلماتیک ما با عربستان تاثیرگذار است و باید تعیین تکلیف شود، همین مساله فاجعه مناست؛ در واقع موفقیت حج امسال نباید باعث فراموشی فجایع حج ۹۴ و عدم پیگیری جدی این پرونده ها شود.

وی افزود: اهمیت این حوادث بود که باعث شد رهبر معظم انقلاب بر روی این موضوع ایستادند و تذکر دادند؛ ما نسبت به عربستان سعودی با توجه به سوابق گذشته آن هیچ حسن نیتی سراغ نداریم که حج امسال را نشانه حسن نیت و تغییر روش آنها بدانیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند حج امسال حاشیه ای نداشت، اما امیدواریم مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، مساله شهدای منا و مسجدالحرام را که خانواده های آنها از لحاظ روحی تحت فشار هستند، حل و فصل کنند و این پرونده را به نتیجه برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *