جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واگذاری تشریفات فرودگاه امام با قیمت نازل

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 552415
عضو کمیته تحقیق‌وتفحص از شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در حوزه خدمات تشریفات CIP فرودگاه بین‌‍‌المللی امام، قراردادی به مدت 40 سال به قیمتی بسیار نازل با یک شرکت بسته شده است.
واگذاری تشریفات فرودگاه امام با قیمت نازل
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در دستور بودن تحقیق و تفحص از شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: متقاضیان تحقیق و تفحص مُصِر هستند که مسئولین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و شخص وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور یافته و نسبت به دغدغه‌های موجود درباره این فرودگاه پاسخ دهند.وی با ذکر این که فرودگاه امام به‌واسطه اینکه مبدأ ورود مسافران خارجی به کشور است، نوعی پیشانی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از جمله محورهای تحقیق‌وتحفص از شرکت فرودگاه‌های کشور، موضوع قراردادهای عقد شده در فرودگاه امام است.
ملکشاهی در توضیح گفت: به‌عنوان مثال، قراردادی در حوزه CIP این فرودگاه به مدت 40 سال با یک شرکت داخلی با قیمتی بسیار نازل بسته شده است که این قرارداد، زیر سؤال است.
وی با تاکید بر اینکه این قرارداد می‌توانست بخشی از اعتبار مورد نیاز فرودگاه را تامین کند عنوان داشت: امروز وقتی از مسئولان فرودگاه امام و وزارت راه درباره علت عدم توسعه یافتن این فرودگاه می‌پرسیم پاسخ می‌دهند که اعتبار و بودجه نداریم، اما از آن طرف قراردادهایی را که می‌تواند به تامین اعتبارات برای فرودگاه کمک کند، تقریباً مجانی بسته‌اند آن هم به مدت طولانی.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت مجلس بر امور اجرایی کشور بسیار ضعیف است، گفت: بسیاری از تخلفات در کشور که اعتماد را از مردم سلب کرده است ناشی از همین عدم نظارت مجلس است.
وی تصریح کرد: به‌جای اینکه مجلس هر روز مشغول قانون‌گذاری باشد باید یک هفته به نظارت و یک هفته به تقنین بپردازد؛ به علاوه باید مسیری صحیح‌تر برای امر نظارتی مجلس تدارک دید.
*وزرا امروز اهمیتی به نظارت مجلس نمی‌دهند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه شرایط امروز به گونه‌ای است که وزرا ابداً اهمیتی به نظارت مجلس نمی‌دهند.
وی با ذکر اینکه گاهی مجلس متهم به بده و بستان با وزرا می‌شود، افزود: الان مجلس متهم است، به‌ویژه که مردم فراموش نکرده‌اند که در ایام بررسی صلاحیت وزرای کابینه دولت دوازدهم برخی نمایندگان که به عنوان مخالف ثبت‌نام کرده بودند، در نطق خود، بیشتر از نمایندگان موافق از وزیر مربوطه طرفداری کردند و آن شرایط بسیار نامناسب را برای مجلس ایجاد کردند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید و لزوم اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس با هدف تقویت بعد نظارتی مجلس گفت: اگر مجلس اختیارات بیشتری جهت نظارت داشته باشد و بتواند آن را اِعمال کند، میزان تخلفات دستگاه‌های اجرایی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *