سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۴

محمد هاشمی: سبد رأی اصلاحات بیش‌ از ۲۰ درصد نیست

اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات ناگزیر از ائتلافند
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 552357
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه برگزاری ۳۰ تا ۴۰ انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ‌گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات پیروز نمی‌شود و هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است.
محمد هاشمی: سبد رأی اصلاحات بیش‌ از ۲۰ درصد نیست
به گزارش جهان نيوز، محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات؛ پیرامون اینکه برای انتخابات آینده مجلس، اصلاحطلبان با اعتدالیون و هوادارن دولت ائتلاف نخواهند کرد گفت: به طور کلی ضریب نفوذ جناح‌های سیاسی در این سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چندین انتخابات برگزار شده برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام ۲۰ درصد و اعتدالگرایان که امروز مجموعه دولت را تشکیل می دهند حدود ۳۸ تا ۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه پاسخ به این سوال کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است که هدف هر کدام از  جناح‌های سیاسی از شرکت در انتخابات چیست؟ گفت: به طور کلی اگر هدف جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از شرکت در انتخابات پیروزی باشد ائتلاف بین حداقل دو گروه  برای کسب رای بالای ۵۰ درصداجتناب ناپذیر است.

هاشمی تصریح کرد: اما اگر هدف پیروزی نباشد و وزن کشی سیاسی مطرح باشد که معمولا کسی به خاطر وزن کشی سیاسی در انتخابات شرکت نمی‌کند، ممکن است دست به ائتلاف نزنند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ائتلاف به هدف جناح‌های سیاسی برمی گردد، گفت: تجربه برگزاری ۳۰ تا ۴۰ انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات  پیروز نمی شود  هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی اصلاح طلبان را تایید کنید ببینید سبد رای چقدر است
Iran, Islamic Republic of
توی انتخابات اول شورای شهر، به قول شما همه نوع اصلاح طلب از خوش خیم تا بدخیمش حضور داشتن و نتیجه اش شد پیروزی آبادگران! تا کی شماها میخواید رجز بخونید خدا میدونه؟! مردم هر زمانی بر اساس احساسشون نسبت به اینکه چه گروهی میتونی گرهی از مشکلاتشون باز کنه، رای دادن، اما امان از کج فهمی سیاسیون و جیب های گشادشون!
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
این آقا رأی خاکستری های جامعه را کلا ریخته است به حساب اعتدال.
در حالی که رأی خاکستری ها یک رأی سیال است و تعلق به هیچ گروهی ندارد.
با این حساب عقبه اجتماعی اعتدال در حد همان 2 تا 3 درصد است.
البته این که عقبه اجتماعی اصولگرایان و اصلاحات هر کدام برابر با 20 درصد است هم حرف درستیست.
معمولا در کشور ما کسانی پیروز هر انتخاباتی هستند که رأی خاکستری ها را باسیاسی کاری یا ارائه وعده های علی الظاهر حساب شده تسخیر کنند.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي دوچار اشتباه محاسباتي شده است كل وزن اعتدال و اصلاح طلبان همان 23 ميليلون راي روحاني است حال اينكه ايا 16 ميليلون راي آقاي رئيسي 20 درصد است؟ بهتر از اين خواب بيدار شويد زيرا اصولگرايان درصد اماري بيشتري دارند كه حدود 60 درصد اجتماع است ولاكن جا به جايي اين آرا به سمت يك كانديد در صورتي است كه تنها و تنها يك كانديدا در ميدان باشد و ان هم مورد مقبوليت اصولگرايان