جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
برای برطرف شدن مشکل مهاجم پرسپولیس؛

سپاهان، طارمی را نجات می‌دهد؟!

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 551994
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان درباره محرومیت مهدی طارمی برای کمک به پرسپولیس اعلام آمادگی کرد.
سپاهان، طارمی را نجات می‌دهد؟!
به گزارش جهان نيوز؛ در اطلاعیه این باشگاه درباره ماجرای محرومیت مهدی طارمی و پرسپولیس آمده است: با توجه به سئوالات مکرر هواداران محترم و اصحاب رسانه بابت محرومیت مهدی طارمی، بازیکن پرسپولیس تهران و زمان اجرایی شدن محرومیت وی به اطلاع می‌رسانیم که بر اساس آن چه تاکنون منتشر شده این رای قطعی نبوده و بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه فیفا ظرف ۲۱ روز قابل واخواهی است. ضمنا علاوه بر این باشگاه پرسپولیس می‌تواند ضمن درخواست مبانی رای ( Grounds) نسبت به اضافه کردن این مهلت نیز اقدام کند.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان آماده است تا در این رابطه نظرات کارشناسی خود را در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار دهد.
طارمی اینجاست؛ با انگیزه و امیدوار

در آستانه دیدار نیمه نهایی و تقابل دو تیم پرسپولیس و الهلال عربستان، مهدی طارمی با حکم فیفا با محرومیت چهار ماهه مواجه شده تا سرخپوشان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خود در این رقابت‌ها که ۷ گل زده در کارنامه‌اش ثبت کرده را از دست بدهند.

با اینحال مهدی طارمی با همراهی این تیم در اردوی امارات، با انگیزه بالا در تمرین نیز حضور یافت و امیدوار است تیمش موفق شد از این خوان بزرگ عبور کند.
 

 

 


عکس: امیرحسین خیرخواه – امارات
وثوق احمدی: طارمی درخواستی برای صدور ITC نداشته است
 وثوق‌احمدی در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه ۳ در مورد صدور رأی علیه مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس گفت: این رأی دیروز ۲۲ سپتامبر برای باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال، مهدی طارمی، AFC و فیفا ارسال شده است. مهدی طارمی در سال ۹۵ بعد از اینکه قراردادش با پرسپولیس به پایان رسید بازیکن آزاد شد و به ترکیه رفت و با ریزه اسپور ترکیه قرارداد امضاء کرد البته خود این بازیکن، وکیلش و باشگاه پرسپولیس معتقدند که این قرارداد نبوده بلکه یک پیش قرارداد با باشگاه ترکیه‌ای امضاء شده اما فیفا این قرارداد را تائید کرده است.

وی افزود: بعد از ۲۰ روز از قرارداد طارمی در ترکیه کودتا و جنگ رخ داد و مهدی طارمی به ایران آمد و با پرسپولیس قرارداد دیگری امضاء کرد این در حالی بود که باشگاه ریزه‌اسپور به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که طارمی بازیکن آنها محسوب می‌شود اما باشگاه پرسپولیس طارمی را بازیکن خودش دانست. پس از این اتفاقات باشگاه ترکیه‌ای از طارمی و پرسپولیس به فیفا شکایت کرد و اعلام کرد این بازیکن بدون فسخ موجه قرارداد به پرسپولیس پیوسته و خواستار جریمه نقدی، محرومیت باشگاه پرسپولیس از ۲ پنجره نقل و انتقالات و محرومیت طارمی شد.

رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چطور برای طارمی ITC صادر شده و او با باشگاه ترکیه‌ای قرارداد امضاء کرده، گفت: موضوع مهم این است که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچگونه ITC برای طارمی صادر نکرده‌اند و اصلاً از فدراسیون و سازمان لیگ درخواستی برای صدور ITC در مورد طارمی ارسال نشده است. طارمی می‌تواند به عنوان یک توریست به ترکیه سفر کرده و در آنجا قراردادی را امضاء کرده باشد که فدراسیون و سازمان لیگ از این مسئله بی‌اطلاع بودند. ITC زمانی صادر می‌شود که نقل و انتقال بین‌المللی صورت بگیرد اما طارمی هیچ درخواستی برای صدور ITC نداشت.

وثوق‌احمدی در مورد اینکه چرا فیفا قبل از صدور این رأی اخطار یا تذکری به باشگاه پرسپولیس نداد، گفت: فیفا در چنین مواردی به یک طرف فرصت دفاع می‌دهد و در یک سال گذشته فیفا این فرصت را داده بود اما پس از آن اعلام کرد که فاز تحقیقاتی به پایان رسیده و در ۲۲ سپتامبر هم رأی خود را صادر کرد. من به عنوان مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان صراحتاً در این مورد و موارد دیگر گوشزدهای لازم را انجام دادم. اسفند سال گذشته و همچنین در تیرماه امسال تذکرات لازم را دادم و به باشگاه گفتم که از فسخ قرارداد بازیکنش با باشگاه قبلی مطمئن شود.

وی در مورد اینکه اکنون راه حلی برای بازی طارمی وجود دارد یا خیر، گفت: پرسپولیس ۲۱ روز فرصت دارد که از راه دیوان عالی ورزش یا همان CAS اقدام کند و درخواست موقت برای بازی طارمی انجام بدهد تا محرومیت ۴ ماهه متوقف شود و به این پرونده رسیدگی شود تا انشاالله رأی به سود باشگاه ایرانی صادر شود البته این یک پروسه اداری است که حدود ۲ هفته وقت لازم دارد.

وثوق‌احمدی در مورد اینکه چرا باشگاه‌های ایرانی مدام چنین پرونده‌هایی در فیفا دارند، گفت: فدراسیون فوتبال در مواردی که وظیفه دارد توصیه‌های لازم را به باشگاه‌ها می‌کند اما زمانی که باشگاه با بازیکنی قرارداد امضاء می‌کند دیگر نماینده‌ای در آنجا حضور ندارد، ما همواره از باشگاه‌ها خواسته‌ایم که وقتی با بازیکنی قرارداد امضاء می‌کنند از فسخ قرارداد آن مطمئن شوند و با مبانی حقوقی آشنا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *