چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
سخنگوی طالبان افغانستان:

تقاضای پناهندگی رهبران طالبان دروغ است

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 549364
طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش برخی از رسانه‌های وابسته به آمریکا مبنی بر تقاضای پناهندگی رهبران این گروه حقیقت ندارد، راهکار تبلیغاتی آمریکا علیه طالبان شکست خورده است.
تقاضای پناهندگی رهبران طالبان دروغ است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اخیرا «رادیوآزادی» به نقل از منابع دولتی اعلام کرد که تعدادی از رهبران طالبان به دلیل کشته شدن مرموز در پاکستان، تلاش می‌کنند تا به سایر کشورها پناهنده شوند.

بر اساس این گزارش، «ملایعقوب» معاون رهبر طالبان به قطر درخواست پناهندگی داده است و «ملاصدر ابراهیم» مسئول کمیسیون نظامی طالبان از چین و ترکیه درخواست پناهندگی دارد.

اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که گزارش رادیو آزادی واقعیت ندارد و تبلیغاتی است که از سوی رسانه‌ای آمریکایی علیه این گروه راه اندازی شده است.

وی همچنین اظهار داشت روز گذشته هواپیماهای آمریکایی برگه‌هایی را برای فریب مردم افغانستان نیز در این مورد پخش کردند.

سخنگوی طالبان گفت: این گروه در 16 سال گذشته با گذشتن از مال و جان و خود برای ایجاد حکومت اسلامی مباره کرده‌ است و در حال حاضر مناطق وسیعی را در افغانستان در تصرف دارد.

ذبیح‌الله مجاهد ضمن تکذیب درخواست پناهندگی ملایعقوب معاون رهبر طالبان و «ملاصدر ابراهیم» اعلام کرد رهبران این گروه هرگز از افغانستان فرار نمی‌کنند و به سایر کشورها درخواست پناهندگی نمی‌دهند.

وی افزود استراتژی‌ آمریکا در برابر طالبان در یک و نیم دهه گذشته شکست خورده است و تبلیغات نیروهای خارجی نیز علیه طالبان بی نتیجه خواهد شد.

همچنین رادیوآزادی گزارش داده بود که اقدامات برخی از رهبران طالبان، پاکستان را نگران کرده است و این کشور تلاش دارد تا مانع رفتن رهبران طالبان به سایر کشورها شود.

بر اساس گزارش این رسانه‌ آمریکایی، دولت پاکستان به دیپلمات‌های خود در کشورهای چین، ترکیه، قطر، قزاقستان دستور داده تا مانع قبول هرگونه درخواست پناهندگی طالبان شوند.

این در حالی است که اخیرا نیز یک رسانه‌ دیگر آمریکایی گزارشی را درباره تماس مقامات افغان با رهبران طالبان منتشر کرده بود که از سوی دفتر شورای امنیت افغانستان و گروه طالبان تکذیب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *