جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

توصیه‌های سفیرسابق آمریکابه ترامپ درباره حزب‌الله

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 549290
سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد اگر خواستار کم شدن از احتمال جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی است باید با حزب‌الله کانال ارتباطی برقرار کند.
توصیه‌های سفیرسابق آمریکابه ترامپ درباره حزب‌الله
به گزارش جهان نيوز، «دنیل کورتزر» سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی، به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سفارش کرد، اگر می‌خواهد از احتمال جنگ جدید میان اسرائیل و حزب‌الله بکاهد، باید با حزب‌الله کانال امنیتی محرمانه  –به تعبیر وی- باز کند.
کورتزر که در سال‌های 2001 تا 2005 و در دوره ریاست‌جمهوری «جرج دبلیو بوش»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بود، در مقاله‌ای نوشت توانایی‌هایی نظامی حزب‌الله چه از نظر تسلیحاتی چه از نظر تجربه و تاکتیک جنگی که در سوریه کسب کرده، افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ادامه بازدارندگی به وضعیت منطقه‌ای و محاسبات تمام بازیگران در منطقه مرتبط است؛ ایران منفعت زیادی در ادامه ریاست‌جمهوری «بشار اسد» دارد و از طرف دیگر اسرائیل می‌ترسد ایران از جنگ سوریه در حالیکه قوی‌تر شده، خارج شود و این موضوع تل‌آویو را به سمت جنگ با حزب‌الله سوق دهد.
کورتزر افزود: هر جنگی به احتمال زیاد نتیجه خطا در محاسبات و افزایش تنش غیرعمدی به دلیل وضعیت کنونی در منطقه و سوریه خواهد بود.
وی درباره موضع آمریکا در این خصوص نیز گفت: خصومت دونالد ترامپ در قبال ایران باعث می‌شود آمریکا به تشویق اسرائیل برای شکست یا تضعیف حزب‌الله  بپردازد. اما از آنجایی که دولت ترامپ در حال حاضر تصمیم به کار با دولت روسیه در مسأله سوریه گرفته و از طرفی خواستار روند موسوم به «روند صلح اسرائیلی-فلسطینی» است، فعلا شرایط با جنگ جدید میان حزب‌الله و اسرائیل در تعارض است و آمریکا اقداماتی برای جلوگیری از محاسبات اشتباه انجام می‌دهد.
کورتز در ادامه چندین توصیه به سیاستمداران آمریکا در خصوص رژیم صهیونیستی و حزب‌الله کرد که به این ترتیب است:
آمریکا باید مسکو را قانع کند که منفعتش در محدود کردن اقدامات تحریک‌آمیز – به بیان وی- حزب‌الله و ایران در سوریه است.
واشنگتن باید ارتباط راهبردی خود با  تل‌آویو را تقویت کند.
آمریکا باید جلوی احتمال تقویت قدرت ایران و نیز افزایش سلاح در جنوب لبنان را از طریق شورای امنیت و گفت‌وگو با روسیه بگیرد.
واشنگتن باید تلاش کند چارچوب حل سیاسی بحران سوریه شامل عقب‌نشینی حزب‌الله از سوریه نیز باشد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *