جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مظفر، مسئول انتشارات کویر:

خاطرات ابراهیم یزدی در بند سانسور غیرمنطقی دفتر نشر آثار امام گرفتار شده است

منبع: مشرق
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 549126
تلاش من به عنوان مسئول انتشارات کویر و سایر دلسوختگان و فعالان اصلاح‌طلب برای دست برداشتن از این اقدام خلاف نتیجه‌بخش نبوده است.
خاطرات ابراهیم یزدی در بند سانسور غیرمنطقی دفتر نشر آثار امام گرفتار شده است
به گزارش جهان نيوز؛ خاطرات دکتر ابراهیم یزدی طی سال‌های گذشته محل مناقشه زیادی بین ناشر این خاطرات و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قرار گرفت. جلدهای اول و دوم خاطرات مرحوم یزدی از سوی انتشارات کویر به بازار ارائه شد، اما جلد سوم این خاطرات از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تأیید نشد.
 
محمدجواد مظفر در یادداشتی که در شماره ۴۵ ماهنامه اندیشه پویا منتشر کرده، با متهم کردن دفتر نشر آثار امام به سانسور می‌نویسد: با نجات ملت ایران از هشت سال دوران ویرانگری و تشکیل دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ و سکان‌داری علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امکان فراهم آمد که مجلدات اول و دوم خاطرات دکتر یزدی با عنوان «شصت سال صبوری و شکوری» (جلد اول: «از تولد تا هجرت» و جلد دوم: «هجده سال در غربت») در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ چاپ شود و با استقبال مردم به سرعت به چاپ دوم برسد. دریغ و صددریغ که جلد سوم این اثر (که دارای مجلدات بعدی نیز می‌باشد) با عنوان «۱۱۸ روز در نوفل لوشاتو» بیش از یک سال است که در بند سانسور غیرمنطقی دفتر نشر آثار امام گرفتار است و تلاش من به عنوان مسئول انتشارات کویر و سایر دلسوختگان و فعالان اصلاح‌طلب برای دست برداشتن از این اقدام خلاف نتیجه‌بخش نبوده و سرانجام با رحلت اسف‌بار این مرد سیاست و اندیشه آرزوی دیدن انتشار جلد سوم و نیز سایر مجلدات خاطراتش در ایران را با خود برد.

این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که حجت‌الاسلام علی داستانی، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت ایراد گرفتن این موسسه به چاپ جلد سوم خاطرات مرحوم ابراهیم یزدی، می‌گوید: خاطرات مرحوم یزدی مثل ده ها کتاب دیگری است که طبق قانون وزارت ارشاد به موسسه تنظیم آثار امام فرستاده می‌شود و ما هم کارشناسی ها را انجام دادیم و در نامه ای به ناشر موارد پانزده گانه‌ای را برای اصلاح اعلام کردیم که البته ناشر تاکنون در این زمینه با ما همراهی نکرده است.

وی در این زمینه توضیح داد: ما به دنبال ممیزی منفی و سانسور نیستیم چنین حقی را هم برای خود نمی شناسیم اما آقای یزدی در مواردی خلاف گویی کرده که یکی از این موارد خلاف وصیت‌نامه امام است و تا اصلاح انجام نشود نمی توانیم مجوز دهیم. [۱]
۱- mshrgh.ir/۷۷۱۵۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *